Vice Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Siden jeg har lest endel skryt i norsk presse om denne, men aldri faktisk hørt snurten av den bestemte jeg meg for å ta en lytt. Det som slo meg med en gang er jo at dama er jo gørr kjedelig som vokalist og har tildels store problemer med det å utrykke seg på engelsk. Det høres jo ut som ei lita fjortiss bærte som sitter og nynner med de siste glosene hun har lært på engelsk. "Itts tajm tu tell mai stårry". Uff uff... En slags hviskende Bertine Zetlitz som har mistet stemmen samtidig som hun forsøker å tvinge seg en oktav over stemmeleiet må vel være nærmeste sammenligning. Mao. rimelig irriterende greier. Låtene er kanskje over middels spennende når det gjelder denne sjangeren som jeg vil karakterisere som "tyggegummi-ettellerannet", men alt i alt sitter jeg igjen med et rimelig håpløst førsteinntrykk hva denne artisten gjelder. Råtten vokal og ingen låter som virkelig fenger. (Tekstene er det ikke vits å nevne da de trolig er ment å være søppel). Det eneste som låtmessig fenger en liten smule må være låta "Heartbeat". Ikke uventet var vel dette første singel fra albumet. Å tro at dette vil slå an i USA er jo galskap. Tviler sterkt på at Annie har såpass stor finansiell backing at plata kan tvinges til suksess gjennom det amerikanske markedet, og uten det må den jo havne i kategorien for svært svært spesielt interesserte. Noen andre som har hørt plata og har meninger? Endret 8. juni 2005 av Vice Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Er enig med deg om at albumet ikke akkurat er årets mest spennende plate. Noen av låtene er ok, men det blir mye likt. Untaket har du jo allerede nevnt; Heartbeat. Men man kan kanskje ikke vente annet heller, låta er tross alt produsert av Röyksopp. Lenke til kommentar
embark Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Liker "Always Too Late" og "Heartbeat". Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Annie bør heller satse videre på sin karriere som DJ. Her har hun faktisk litt talent, og det er ikke så alt for mange jenter i den bransjen. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Syns platen er grei nok for å være det den er, men live er hun skikkelig dårlig Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Syns plata er helt ok, duger fint til bilbruk og rengjøring. Den er ujevn, og det tok litt tid før enkelte av sangene satt seg. Stemmen er svak, men har varme, sjarm og personlighet. Liker godt discolåta Come Together. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Liker iallefall "Heartbeat" jeg Synes heller ikke hun er gørr kjedelig. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Liker iallefall "Heartbeat" jeg Synes heller ikke hun er gørr kjedelig. Ditto. har ikke hørt så mye på platen hennes, men funker sånn av og til. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Å tro at dette vil slå an i USA er jo galskap. Tviler sterkt på at Annie har såpass stor finansiell backing at plata kan tvinges til suksess gjennom det amerikanske markedet, og uten det må den jo havne i kategorien for svært svært spesielt interesserte. Mulig du tar feil der, fordi allmusic.com la inn denne plata i går: Se omtale, og der får den skryt. Merk karakteren den fikk... Endret 8. juni 2005 av anth Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Å tro at dette vil slå an i USA er jo galskap. Tviler sterkt på at Annie har såpass stor finansiell backing at plata kan tvinges til suksess gjennom det amerikanske markedet, og uten det må den jo havne i kategorien for svært svært spesielt interesserte. Mulig du tar feil der, fordi allmusic.com la inn denne plata i går: Se omtale, og der får den skryt. Merk karakteren den fikk... Vel vi får nå se. Tviler meget sterkt på at dette blir noe mer enn en undergrunnsplate (i beste fall!). Grunnen til at jeg i det hele tatt valgte å høre på disse greiene var at jeg hadde lest om denne "Annie" og at hun "gjorde det så bra i England" (dvs. det var vel mest i noen omtaler hun gjorde det bra, ble det noe mer enn bare en undergrunnsplate der borte?). Synes forøvrig det var en elendig omtale på allthemusic.com. Den omhandlet mest den tildels uinteressante historien bak Annie, ramser så opp at hun har svak stemme, at det ikke er spesielt originalt, men "yet they're often dealt with in a clever manner". Hva som er så "clever" må vel være et stort mysterium. Den til dels plumpe tekstlinjen "You think you're chocolate when you're chewing gum" er dratt frem som eksempel. Den er vel feks. kanskje mer "clever" enn "oops i did it again", men det er jo svært lite i omtalen som backer opp totalkarakteren. Er nesten fristet til å spørre om noen har blingset under karaktersettingen.. Faktisk ved nærmere ettersyn ser det ut til å ha gått litt inflasjon i karaktersystemet der da feks. alle Britney Spears album har fått omtrent tilsvarende karakter. Mange av Backstreet Boys album ligger også svært godt an. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 satte på cd'n etter å ha lest litt i går. det jeg kom fram til (etter å ha skipped chewing gum-sangen)var at noen av sangene hennes er faktisk litt kule, men etter 2-3 stykker er du rett og slett lei pipestemmen hennes sangen som virkelig fenger er jo "heartbeat"men den plasserte jeg heller over til spillelista mi. tror ikke annimal funker her i gården. men selvfølgelig, er jo gøy at norske artister slår ann i utlandet, så jeg håper det funker for henne! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 jeg fikk noia av chewing gum.. var ikke det første singel? den gikk mye på radio for noen måneder siden.. maken til fæl sang Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 "oh no, oh no, you got it all wrong. What you think is chocolate, is chewing gum" :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 "oh no, oh no, you got it all wrong. What you think is chocolate, is chewing gum" :!: :!: :!: *grøss* Chewing gum *grøss* Jeg hater den sangen, monoton musikk med kjedelig vokal. Liker ikke Annie i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå