dolemite Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Skal kjøpe meg bærbar data kvikt. Så lenge på dell maskiner, da jeg snublet over denne Noen som har nolen erfaringer med denne? eller noen kommentarer til den? virker som en eksremt bra "All around" maskin. (Altså grei på alle fronter) eller? Eneste som er litt dumt er at trådløst kort ikke er mer spesific. skal gå på bi nydalen og leste jo at man bare kan bruke 802,11a/g men ikke b. Noen som har noe hjelp å komme med. Tar imot alle tips, hjelp og erfaringer jeg kan få. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Jeg ville nok godt steget opp, og kjøpt Tundra 1559P (1000kr ekstra) Men den støyer kaskje litt mer, men har til gjengjeld et bedre grafikkort. Så om det er dumt ,så er kaskje 1557 et godt alternativ.. Har en 1559 maskin selv.. Endret 8. juni 2005 av Markaren Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ja skjønner det men 1000kr er jo 1000kr:D og trenger ikke bedre grafikk kort. lurte bare på om de 4 timene stemmte og sånnt. skal bruke den mye på skolen som sagt. derfor er batteritid greit viktig. men ikke LIVS:) hva synes du om resten av oppsettet da? ikke noen feil eller ting som mangler, er det det? Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Batterilevetiden er toppers den... Konstuksjonen er også god, men en dag jeg spilte litt data og ble litt skremt så trykte jeg ekstra hardt på tastaturet og nå står R tasten litt bøyd. Men,men Ike noe som mangler tror jeg. Fungerer nok godt godt skal du se.. Endret 8. juni 2005 av Markaren Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) ok bra, men noen som vet om nettverkskortet er bare "b" eller er det "a" eller "g" også? Trenger a eller g til Nydalen. Edit: fikset på "bokstavene" Endret 8. juni 2005 av dolemite Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Det kan nok ikke jeg svare på. Men når det gjelder konstruksjon så jeg leste på en test at på 1558-, og nedover så føles det ut som det er et hulrom under tastaturet..... Du kan lese om konstruksjonen her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=210396 Det er samme konstruksjon som på 1557! Men jeg tror du uansett du bør velge 1559, om du skal ha denne typen.. 1557 er begynnt å bli gammel. Endret 8. juni 2005 av Markaren Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 hmmm det var jo ikke så bra da. men trodde de nummrene (1557 etc.) var forskjellige kabinettene jeg. kan jo hende de har samme oppbygning da. hva vet vel jeg:( ja er det kanskje ikke så lurt å kjøpe denne da. kan ikke gå høyere i pris heller og spesifikasjonene er de beste til denne prisen jeg har sett hitill... mangler fortsatt noe positivt om denne serien. hint hint:) Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Tundra serien leverer super ytlse til en lav pris, Men kaskje du kan vurdere den jeg viste deg en test av lenger oppe.. Den er faktisk 200 kr billigere, men har litt mindre prossesor, og mindre minne. Men til gjengjeld har den nyere plattform "sonoma istendenfor Dothan" og bedre skjerm.... Tundra er supergode... Min PC scorer 5400 på 3DMark03, men det er en 1559.. Endret 8. juni 2005 av Markaren Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 ja men den har tilgjengjeld mye dårligere skjermkort da. ikke at jeg kommer til å spille mye, men greit å ha tilfelle jeg kjeder meg en time:D så ille taster kan den umulig ha. tviler på at det er som gele, som de sa. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hmm. Det med skjermkortet såg jeg ikke gitt.. Men jeg håper du finner en god maskin som du blir fornøyd med i nær fremtid.. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Men til gjengjeld har den nyere plattform "sonoma istendenfor Dothan" Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Vet du i det hele tatt hva "Sonoma" og "Dothan" er? :!: Sonoma er en oppdatert versjon av Centrino. Dothan er kodenavnet på nyeste Pentium M med 2MB L2 cache og 90nm produksjonsprosess, enten 533- eller 400 MHz FSB. Endret 8. juni 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
kzn Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Men til gjengjeld har den nyere plattform "sonoma istendenfor Dothan" Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Vet du i det hele tatt hva "Sonoma" og "Dothan" er? :!: stussa litt på det jeg også... var ganske så sikker på at Sonoma prosessoren har 1mb cache og Dothan 2mb cache... og det gjør jo Dothan forholdsvis bedre(raskere) correct me if i'm wrong... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke noe som heter en "Sonoma prosessor". Lenke til kommentar
spetter Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke kommet noen nye cpu arvtaker etter Dothan ? Sonoma centrino pakken har fortsatt Dothan kjerne !? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke kommet noen nye cpu arvtaker etter Dothan ? Sonoma centrino pakken har fortsatt Dothan kjerne !? Ja, men Sonoma krever Dothan med 533 MHz FSB. Dothan er det nyeste, arvtageren blir nok Yonah som kommer Q1 2006. Lenke til kommentar
gnikk Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 hvis du søker litt, så finner du MASSE om 1557-serien Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det kan nok ikke jeg svare på.Men når det gjelder konstruksjon så jeg leste på en test at på 1558-, og nedover så føles det ut som det er et hulrom under tastaturet..... Du kan lese om konstruksjonen her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=210396 Det er samme konstruksjon som på 1557! Nei, feil. Det er samme konstruksjon som 1559, altså den du har. Lenke til kommentar
gnikk Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 hulrommet på 1558 er "mangelen" på skjermkortet som er i 1559. 1557 har ikke dette tomrommet. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 1558 og 1559 har samme kabinett. 1557 har et annerledes kabinett. Riktig? Lenke til kommentar
Eike_Oak Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Sitter på en 1557R nå, super maskin, har ikke fått testa batteritiden, men utifra den stunden jeg har kjørt den på batteri vil jeg tro at den klarer fint 4 timer hvis batterimåleren viser rett Når det kommer til skjermkortet er faktisk det eneste spillet jeg har prøvd Vice City, og det går på maks. grafikk uten noe prob. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå