sx_viper Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Holder det med 300w PSU til dette systemet? Slik skal det nye systemet se ut:-Amd 2800+ Barton -Corsair TWINX1024-3200C2PRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB -XFX GeForce 6600GT 128mb -2x Maxtor 160gb S-Ata -5-6 Vifter -Nec Dvd-brenner -Seagate 80gb IDE -2 Katoder Har hørt at når en PSU er rimelig tung vitner dette om at det er kvalitet? Min veier riiimelig mye! Nå kjører jeg: Amd 2800+ Barton 512mb TwinMOS Ati Radeon 9550 Maxtor 160gb S-Ata Seagate 80gb Ide Scsi brenner Dvd-Rom 20gb Western Digital Ide 10gb Maxtor Ide Tv/fm Kort 5 vifter 3 Katoder Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg tror nok dette skal gå helt fint! Med unntak hvis det er PSU med veldig dårlig kvalitet...(Q-tec etc.) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvorfor skal alle rakke ned på Q-tec? Har en selv (450W Gold) og den går som bare det! Helt kurrant PSU, ikke så fælt avvik på volten heller.. Men den bråker da! Men bortsett fra det er det en helt kurrant.. Men samma det, for mye OT! Lenke til kommentar
sx_viper Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Oki, det er ikke Q-Tec.. Vet ikke hvordan merke det er, men det var en PSU som fulgte med ett kabinett jeg kjøpte for en stund siden.. Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Glisevask: Har en liten historie fra årets TG her: Det hele startet et par dager før TG. Jeg var på LAN. Plutselig begynner PCen min å restarter seg, og ofte vil den ikke slå seg på igjen. Noen ganger må jeg vente opptil en time før PCen vil starte. Jeg skjønner ikke hvorfor. Prøver alt mulig, drar meg i håret osv. Frustrasjonen vokser i meg (Henviser bl.a. til dette innlegget). Da jeg dro fra LANet funka PCen sånn delvis, og jeg trodde den var helt frisk igjen, men det var den ikke Vel, jeg fant ut hva problemet var dagen før TG (thank god), du tror sikkert det var at jeg hadde en Q-Tec PSU som ikke funka helt bra, vel, historien er nok lenger enn som så... Det var nemlig den hjemmelagde vannkjølinga til PSUen min som hadde, helt overraskende begynt å lekke etter 3mnd. uten problemer (morsomt å le av det nå ) TG - dag1 kom endelig, jeg hadde bedt en venn ta med en PSU til meg, siden jeg ikke hadde noen flere enn den nettopp nedvanna PSUen min. Jeg plugga den i, og var skikkelig glad når maskina starta opp. Skrivebordet poppa opp, weee tenkte jeg, problem solved...trodde jeg. Etter mye styring fram og tilbake, så bestemte vi oss for å spille litt Warcraft. Vel, vi gjorde det, men etter en kort halvtime skrudde maskina seg av. Hva faen er detta for noe Maskina ville ikke skru seg på igjen, før den hadde stått avslått ca. en halvtime. Da fyrte den opp igjen, jeg var sjeleglad, helt til den igjen bukka under, mens jeg spilte Warcraft. Etter flere timer med ultrafrustrasjon, og følelsen av å måtte dra hjem om jeg ikke fikk fiksa PCen snart, ble jeg sint! Spesielt siden jeg måtte betale for to billetter bare for å komme inn Jeg prøvde alt og plutselig tittet jeg på merkelappen på PSUen. Q-tec Mente jeg hadde hørt en del dritt om den innpå ok.no. Siden jeg hadde med meg en del spenn i lommeboka, stakk jeg til 3DFXCool-standen og så på PSUer. Kjøpte den billigste der, selv om den ikke akkurat var billig. Måtte leve på brødsmuler og grøt resten av dagene... Den stilige nye PSUen min ble kobla opp...PCen startet Jeg fyrte opp Warcraft igjen, og vi spilte, og vi spilte, og spilte, og PCen skrudde seg aldri mer av Det ble en fet påskeferie det! Konklusjon: Oppstod dette problemet pga. Q-Tec PSUen? JA Hadde disse problemene oppstått med noen andre PSUer? NEI Dette blei langt jo, gratulerer til deg som gadd å lese ned hit Btw, FYI: Q-Tec PSUen var på 550watt, hvis jeg ikke tar helt feil. Brukte 300watt før som funka supert, så effekten på PSU var nok neppe problemet. sx_viper: Hadde jeg vært deg hadde jeg iallefall testet om alt funker med PSUen du har nå, og heller kjøpt en PSU senere om det ikke gjør det Men er fortsatt ganske sikker på at det skal funke... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Fikk meg en god latter nå! Men jeg er sikker på at dette ikke gjelder alle, for min ruller som ei høne.. Litt ustabil, men den funker helt greit.. Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Glemte også å nevne at Q-Tec mangler flere sikkerhetsfunksjoner som f.eks. korslutningsvern, overspenningsvern og mye annet rart og Går det galt, så tar den ofte med seg ting som hovedkort, skjermkort, harddisker, ja...nesten alt! Spørs jo selvfølgelig hva som faktiskt gjør at det går galt. Men hvis den gir f.eks. alt for høy spenning, så kutter den ikke strømmen Jeg holder meg ihvertfall langt unna Q-Tec i fremtiden... Lenke til kommentar
sx_viper Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Hehe Jepp, skal prøve med min nåværende PSU... Har også bare hørt "dårlige" historier om Q-Tec.. men men, kansje de har flaks med noen iaffal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå