anibanani Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hei, trenger bare bittelitt hjelp så jeg ikke gjør no feil. Har forstått hvordan man klokker, men det jeg lurte på er når jeg skal klokke kortet, så står coreclock på 300Mhz og memoryclock på 1Ghz. Jeg leste at man skal klokke med ca 5-10 hz om gangen, skal jeg da øke coreclock til 310Mhz og memoryclock til 1.01Ghz første gangen da? Bare for å være sikker.. Har forresten et XFX GeForce 6600GT skjermkort, noen som har klokket det og har erfaringer å dele? Hvor mye dere har klart å klokke kortet osv;) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Å overklokke i små steg er en fordel for alle som er usikker på om den lar seg klokke langt eller ikke. (De erfarne kan gå rett til et lite stykke under det som forventes og teste i små steg derfra og oppover) Men jeg ville valgt en litt annen strategi: Klokke først 10MHz av gangen på GPU. For hver gang tester du 2-3 veldig GPU-krevende spill i noen minutter. Første gang du opplever småfeil i grafikken så går du tilbake 10MHz og går heller fremover i steg på f.eks 2MHz. Når du har funnet den høyeste stabile hastigheten på GPU så ville jeg klokket ned GPU til orginal hastighet og gjort samme prosedyre på minnet. Når du har funnet maksimal stabile overklokk på minnet så kan du sette både GPU og ram f.eks 5MHz lavere enn de respektive maksimale stabile hastighetene, og kjørt en lengre og grundigere test i mange spill/tester. Dersom alt virker stabilt fortsatt så vil jeg kalle det en godkjent overklokk. Hvis ikke så ville jeg satt ned ytligere 5MHz på begge deler og testet om igjen. Kort oppskrift: 1. Klokk GPU i små steg, test, og finn max overklokk 2. Klokk RAM i små steg, test, og finn max overklokk 3. Klokk begge deler til 5MHz under de to maxverdiene du kom frem til, test PS. Et par tullete innlegg er fjernet. Endret 8. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Flyttes til fra Skjermkort til Overklokking av skjermkort. Lenke til kommentar
anibanani Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 ok takk:) Jeg har brukt NVTweak eller no og fått åpna opp en del menyer i instillinge for skjermkortet mitt, er der jeg hadde tenkt til å klokke det. Det er 2 steder jeg kan klokke kortet, Standar(2D) og Performance(3D). Hvilken skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du skal klokke 3D delen only. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå