olais Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Kjører Firefox versjon 1.0.4 og opplever den som irriterende ustabil på lik linje med den forrige versjonen. Den slår seg rett og slett av når jeg går inn på enkelte websider. Akkurat nå slår den seg av om jeg prøver å gå inn på www.dinside.no og www.digi.no Noen andre som kjører Firefox og kan prøve å gå inn på disse sidene? Kjører forøvrig Fedora 3. Endret 8. juni 2005 av olais Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Problemet er flash. Flash vises av den proprietære pluginen fra Macromedia som er full av bugs. Løsningen er enten å fjerne flash, eller å legge inn flashblock. Flashblock bytter ut alle flash-elementer med en tom boks med et flash-ikon, trykker du på den så lastes elementet slik at du kan se de du vil. Jeg hadde også problemer med dette før, men etter at jeg la inn flashblock så har ikke firefox krasjet tilfeldig. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 En annen ting, oppdatere extensionene dine. Jeg hadde store stabilitetsproblemer rett etter en oppgradering, jeg oppdaterte da extensionene og vips... Lenke til kommentar
olais Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hmm,.. Installerte Flashblock, men problemet er der fortsatt Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Fungerer helt fint her i FC3. Jeg har skrudd av alt av advarsler og sånn for manglende Flash. Husker ikke hvordan jeg gjordet det da, men var et sted i about:config. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Køyr Firefox frå ein terminal og sjekk om det kjem nokon feilmeldingar. Lenke til kommentar
olais Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Kjørte fra terminal, men det kom ingen feilmelding. Den bare slår seg av, og that's it.... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 mplayer-plugin har av og til kræsjet min firefox, men er en stund siden nå, og de sidene du nevner har jo ikke noen filmer på seg. Er nok ikke grunnen, men bare nevner det i tilfellet? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kva for plugins har du inne? about:plugins I adressefeltet. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har òg hatt dette problemet, men det skjedde først etter jeg installerte crossover shockwave plugin. Det er fjerna nå, men det ser ut til at jeg fortsatt har problem med vanlig flash.. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Min Firefox henger seg ved maksimering av vinduet. Dette gjør den ganske sikkert fordi jeg har mac-style i hele Linuxen. Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Kva for plugins har du inne? Installed plug-ins Find more information about browser plug-ins at Netscape.com. Help for installing plug-ins is available from plugindoc.mozdev.org. Java Plug-in 1.4.2_06-b03 File name: libjavaplugin_oji.so Java Plug-in 1.4.2_06 MIME Type Description Suffixes Enabled application/x-java-vm Java Yes application/x-java-applet Java Yes application/x-java-applet;version=1.1 Java Yes application/x-java-applet;version=1.1.1 Java Yes application/x-java-applet;version=1.1.2 Java Yes application/x-java-applet;version=1.1.3 Java Yes application/x-java-applet;version=1.2 Java Yes application/x-java-applet;version=1.2.1 Java Yes application/x-java-applet;version=1.2.2 Java Yes application/x-java-applet;version=1.3 Java Yes application/x-java-applet;version=1.3.1 Java Yes application/x-java-applet;version=1.4 Java Yes application/x-java-applet;version=1.4.1 Java Yes application/x-java-applet;version=1.4.2 Java Yes application/x-java-applet;jpi-version=1.4.2_06 Java Yes application/x-java-bean Java Yes application/x-java-bean;version=1.1 Java Yes application/x-java-bean;version=1.1.1 Java Yes application/x-java-bean;version=1.1.2 Java Yes application/x-java-bean;version=1.1.3 Java Yes application/x-java-bean;version=1.2 Java Yes application/x-java-bean;version=1.2.1 Java Yes application/x-java-bean;version=1.2.2 Java Yes application/x-java-bean;version=1.3 Java Yes application/x-java-bean;version=1.3.1 Java Yes application/x-java-bean;version=1.4 Java Yes application/x-java-bean;version=1.4.1 Java Yes application/x-java-bean;version=1.4.2 Java Yes application/x-java-bean;jpi-version=1.4.2_06 Java Yes Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible File name: nphelix.so Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible version 0.4.0.546 built with gcc 3.2.0 on Apr 1 2005 MIME Type Description Suffixes Enabled audio/x-pn-realaudio-plugin RealPlayer Plugin Metafile rpm Yes QuickTime Plug-in 6.0, Windows Media Player Plugin are supported by mplayerplug-in File name: mplayerplug-in.so mplayerplug-in 2.80 Video Player Plug-in for QuickTime, RealPlayer and Windows Media Player streams using MPlayer JavaScript Enabled and Using GTK2 Widgets MIME Type Description Suffixes Enabled video/quicktime Quicktime mov Yes video/x-quicktime Quicktime mov Yes image/x-quicktime Quicktime mov Yes video/quicktime Quicktime mp4 Yes video/quicktime Quicktime - Session Description Protocol sdp Yes application/x-quicktimeplayer Quicktime mov Yes video/x-ms-asf-plugin Windows Media asf,asx Yes video/x-msvideo AVI avi Yes video/msvideo AVI avi Yes application/x-mplayer2 WMV wmv Yes video/x-ms-wm MSNBCPlayer asf Yes application/x-ms-wmv Microsoft WMV video wmv Yes video/x-ms-asf Windows Media asf,asx Yes video/x-ms-wmv Microsoft WMV video wmv Yes video/x-ms-wmp Windows Media wmp Yes video/x-ms-wvx Windows Media wvx Yes audio/x-ms-wax Windows Media wax Yes audio/x-ms-wma Windows Media wma Yes application/x-drm-v2 Windows Media asx Yes audio/wav Microsoft wave file wav Yes audio/x-wav Microsoft wave file wav Yes application/smil SMIL smil Yes video/mpeg MPEG mpg,mpeg Yes audio/mpeg MPEG mpg,mpeg Yes video/x-mpeg MPEG mpg,mpeg Yes video/x-mpeg2 MPEG2 mpv2,mp2ve Yes audio/mpeg MPEG mpg,mpeg Yes audio/x-mpeg MPEG mpg,mpeg Yes audio/mpeg2 MPEG audio mp2 Yes audio/x-mpeg2 MPEG audio mp2 Yes audio/mpeg3 MPEG audio mp3 Yes audio/x-mpeg3 MPEG audio mp3 Yes audio/mp3 MPEG audio mp3 Yes video/mp4 MPEG 4 Video mp4 Yes application/x-ogg Ogg Vorbis Media ogg Yes audio/ogg Ogg Vorbis Audio ogg Yes application/ogg Ogg Vorbis / Ogg Theora ogg Yes video/fli FLI animation fli,flc Yes video/x-fli FLI animation fli,flc Yes video/vnd.vivo VivoActive viv,vivo Yes application/x-nsv-vp3-mp3 Nullsoft Streaming Video nsv Yes Totem Mozilla Plugin File name: libtotem_mozilla.so The Totem plugin handles video and audio streams. MIME Type Description Suffixes Enabled video/quicktime QuickTime video mov Yes application/x-mplayer2 Window Media Plugin Yes Default Plugin File name: libnullplugin.so The default plugin handles plugin data for mimetypes and extensions that are not specified and facilitates downloading of new plugins. MIME Type Description Suffixes Enabled * All types .* No Shockwave Flash File name: libflashplayer.so Shockwave Flash 7.0 r25 MIME Type Description Suffixes Enabled application/x-shockwave-flash Shockwave Flash swf Yes application/futuresplash FutureSplash Player spl Yes Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ser ut som du har både RealPlayer-plugin, mplayerplug-in og totem-plugin inne. Dei vil vel krangle om film... Ville behold mplayerplug-in og fjerna dei andre. Kan vere lurt å prøve heilt utan plugins først. Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Ser ut som du har både RealPlayer-plugin, mplayerplug-in og totem-plugin inne. Dei vil vel krangle om film... Ville behold mplayerplug-in og fjerna dei andre. Kan vere lurt å prøve heilt utan plugins først. Fjernet dem en etter en uten at det hjalp. Hvilke andre brukbare browsere er å anbefale? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hm, slik at det ikkje var nokon aktive plugins? Kva om du fjernar ~/.mozilla ? Opera er jo bra den. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvilke andre brukbare browsere er å anbefale? Epiphany er jo veldig grei, evnt. Galeon hvis du vil ha noen flere funksjoner.. Men hvis problemet er relatert til Gecko-kjernen vil jo disse også krasje. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har hatt tilsvarende problemer siden firefox kom. Og nå har jaggu problemet dukket opp i den siste versjonen av Mozilla også. Se mine tidligere tråder om dette. Har fremdeles ikke løst problemet, og er stygt redd for at det er gecko-relatert. Har derfor gått helt over til Konqueror som er rask og glimrende nettleser. Og den fungerer utmerket med flash! Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har hatt tilsvarende problemer siden firefox kom. Og nå har jaggu problemet dukket opp i den siste versjonen av Mozilla også. Se mine tidligere tråder om dette. Har fremdeles ikke løst problemet, og er stygt redd for at det er gecko-relatert. Har derfor gått helt over til Konqueror som er rask og glimrende nettleser. Og den fungerer utmerket med flash! Jeg har ikke hatt noen problemer med Mozilla siden den kom ut. Har hatt noen små problem med Flash tidligere, men ikke noe alvorlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå