DE1 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Ja, enig. God idè dette altså..! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 La HD vær slik de ligger. Det skal ikke gjøre noe om de sitter på høykant. Bare se på masse av Lian-Li kabs + masse andre! Bra bygging! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det har vel ikke noe å si om HD`ene ligger vel? De skriver ikke akkurat over andre filer, gjør de? Ellers kan du jo kappe kjøleren i to? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hardiskene kan ligge horisontalt eller vertikalt. Lian Li praktiserer dette på de fleste av deres kabinetter, og kan derfor tolkes slik at det fungerer smertefritt Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 De kabelgatene blir jo KJEMPE kule da, god work! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Yes blitt en stund utn updates, men i går så var jeg friluftsmeneske en hel dag nesten. Men har gjort noe men ikke tatt så mye bilder (shame on me!) Men har lakka bakplata og topp plata på innsiden. Så her er første strøket: Andre: Og siste: På den siste så ser dere att jeg har konsentrert meste av lakkinga deer det kommer til og synes. Hadde også ett lite uhell når jeg der på og sage litt med stikksaga på sagbenkern og oppå der stod en del av kabinettet, og den ramla ned under saginga. Og etter jeg så den ramla venta jeg det verste, att ett hjørne eller ett svært hakk! Men heldigvis hadde vatern min funne ut att den skulle redde den: Har også kappet hull til pci slotn og kappa den ut av gamle kabinettet: Har glemt og snu bildene så sorry, men dere får snu på hodet:) Her er den i hullet: Og som dere kansje ser så laga jeg litt for stort hull så jeg måtte fylle det litt ut: Så nå sitter jeg bare og venter på att det skal tørke også skal jeg frese hull til usb osv (ja har desverre funet ut att popup får komme senere tar for lang tid ) også skal jeg sparkle. Sp kommer garantert en update til i dag Btw her er begynnelsen på usb hullet: Har borra hull for skal frese litt nedi sånn att usb og lyd ikke blir stående nedi plata liksom:) Så det var det for denne gang. Men vist noen har en god ide på hvordan jeg kan lett lage popup saken så blir jeg VELDIG glad (gjerne med en litn tegning til). Og lages av en cd-rom skuffe med skyv ut saken... Vell neon spørsmål forslag på veien? Mvh Isak Endret 19. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Dette blir knallbra... Skal tenke i HELE dag og i HELE morgen på pop-up saken.. Den fristet meg slik Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Nice, men den kuttinga virka vel litt ustødig? Blir vel bra uansett.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 JAAA tenke masse, vil jo også ha sånn... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hvis du fester popup-luken med hengsler, og har et par hydrauliske stenger til å løfte den opp, og en magnet til å holde den nede blir det sikkert bra! Det som er litt dumt er at de stengene kanskje koster litt for mye. Sånne som pleier å stå bak i biler, til å holde oppe bakdøren, bare litt kortere versjon. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ser bra ut dette, utenom litt ustødig saging. Får håpe noen kommer på noe med den pop-up`en Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Jepps ustø saging er noe jeg er god på Satser på og få sparkla alt pent igjenn da håper jeg Har løst og være veldig nøye med finishn selv om jeg begynner og bli en smule lei. Men men her er det jeg har fått gjort siden i ste. Jeg har montert og testa pci sporene. Her test om det passer: Og her sparkla: Og "fresa" ut til usb og lyd (skulle jo gjerne sett att de satt i noen form for popup da... Og sånn ble det med den nesi da, har ca 4mm igjenn bå før jeg er gjennom: Ja og angående den popup saken så var jo planen som beskrevet lengere fram i workloggen og få til og dytte opp ved hjelp av cd-rom skuffen i fra en gammel cd-rom. Altså sånn att når man "trykker eject" så kommer usb, og lyd poppende opp Hadde da bare tenkt og koble en 2funksjons bryter til og dobbelt med ledninger til motoren for og snu - og + for inn og ut... Men saken er sånn att jeg finner ikke ut enkleste måte og få til noe sånt.. Har prøvd med og lage en trekant hengsla i bakkant og ha skuffen til og dytte den for og da dytte den opp liksom, men ble ikke helt vell lykka. Plan 2 var og montere en kasse med usb osv i sette skuffen til og skyve opp loddrett og sette kassen oppå denne ha passende hull i toppen og vipsr så kommer skuffen opp Men er en smule redd for att dette kan bli noe rakkelaktig... Så er det en hjelpende litn engel der ute med en annen ide for skuffen? Vågebu har vert inne på tanken, men viste ikke deet med hengsler iogmed att de må jo være på toppen for og kunne hengsle oppover, og da blir jo de og synes, og det hadde jeg ikke helt løst til. Hadde også løst og få til noe med "skuffen" da og ikke kjøpe noe ekstra.. Men tusen takk for forslaget, det er jo en god mulighet Så noen ideer?? Edit: Btw er ikke så sikker på dette med lakking. Hvordan få best resultat? Jeg har jo begynt og prøve meg på innsiden, men syntes att ikke det blir perfekt... Så hvordan gjøre det perfekt? Sånn ser det ut nå, og det er etter ca 5 lakk strøk... Så når dere ser dette får dere noen ideer på en glatt finish? Er grunning en ide? Endret 20. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 For å få en glatt og speilblank finish må du gjøre dette: -Pusse -Grunne -Pusse -Grunne -Pusse -Grunne -La det tørke i 2dager -Lakkere med lakk -Pusse -Lakkere -Pusse -Lakkere -Legge på klarlakk -Klarlakk -klarlakk -Vente 2-3 dager -Gni inn "rubbing compond" Gjør du dette får du garantert en speilblank finish. Husk å ta mange og tynne lag, så slipper du at det renner. Lykke til! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Huh så mye arbeid for og lakke... Finnes det ingen easy way på dettan? HAr liksom ikke tålmodighet til det... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du som bestemmer hvor fint du skal ha det. http://case-mods.linear1.org/category/painting/ Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Hmm vil jo selfølgelig ha det fint, men tenkte bare og bruke dagen i dag på dettan, i ogmed att jeg skal på jobb på onsdag... Vell hva tror du om ideen: -pusse -grunning -pusse -grunning -lakk ( i mange lag) -klarlakk Vil grunninga nå og tørke på ca noen timer eller er det håløst? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Grunninga er vel overmalbar iløet av 30min tror jeg at jeg leste. på lakken er det vel 5-10min før du kan påføre nytt lag. Klarlakk må vente til dagen etter. Les på flaskene og for guds skyld bruk samme merke på grunning, lakk og klarlakk Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Ok tusen takk for hjelpa Skal ut og kjøpe mere lakk, klarlakk og grunning nå. Er vell europris som er billigste plass for lakk her for meg Så får man teste og se om planen funker da Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har du max20 butikk der du bor, får du samme lakkes som på europris til 20,- der. På europris tror jeg den koster 33,- nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå