DE1 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Nå venter jeg spent på en update! - Degj Lenke til kommentar
danni Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 hei genialt prosjekt fikk lyst å gjøre akkuratt det samme men er det stor forsjell på mdf plater og andre plater? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Finèr/Kryssfinèr/Mdf-plater er lette å jobbe med å demper lydbølger når du har litt tykkelse på dem! Dessuten er de ikke så alt for dyre.. Edit: Kanskje derfor de er så populære blandt casemoddere/buildere! Endret 13. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
danni Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 og disse platene får man kjøpt hvor som helst i trevare butikker ? gleder meg til update Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jupp! De fleste trelasthandlere selger mdf, men spør etter kryssfinèr.. =) Spurte en etter mdf og han visste ikke hva jeg mente! Lenke til kommentar
danni Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 holder selv på å lager vanntank til vannkjølinga men fikk veldig lyst å lage hdd blokk ogsp hvir får man tak i kobber plater og sånne ting? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Her på Clas Ohlson, eller hos din lokale blikkenslager! Sistnevnte er nok best fordi du har mye mer å velge mellom og god rådgiving.. Til gjengjeld er det nok litt dyrere! Har du flere spørsmål nå, foreslår jeg at du fyrer opp en tråd i Case-mod forumet istedenfor å poste det i en annens worklog.. Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Bare så det er sagt: MDF/HDF plater er ikke det samme som kryssfinerplater. Les og lær: http://www.treteknisk.no/Publikasjoner/FOK...erte_plater.htm Ikke for å være en pedant, men måtte bare siden jeg må nå ha kuttet opp en trillion sånne plater etterhvert Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har hørt det er i samme båt jeg? Men men.. Personlig ser jeg så vidt forskjell på spon, MDF og kryssfiner! Fin link du kom med.. Men da trekker jeg tilbake utsagna mine, som da tydligvis var feil.. tar selvkritikk og greier! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nå synes jeg at denne tråden nesten sporer av... Fyrer du på med en update nå så kommer vi på riktig spor...Gleder meg - Degj Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Ok Hjemme igjenn etter og ha vert på jobb.. Yes skal fikse en update løpe av dagen håper jeg på, men står litt fast iogmed att det nye hovedkortet ikke er kommet enda! (bor i finnmark og her tar ting tid!) så kan ikke demontere dennan pc'en enda... Men regner med att i morgen tili braker det løs, og da skal jeg ha det ferdig til fredag... Skal ryddde litt hjemme nå, også skal jeg kansje legge opp ett bilde av der pc'en skal stå sånn att dere kan hjelpe med litt men farge...? Har tenkt litt på og lakere den i CM sraker farge, sort... Og vil bare si til litt lengere opp i tråden om mdf kontra kryssdiner så velg mdf for guds skyld, mye lettere og jobbe med, er som en drøm, og man gan pusse og dremmelere i alle retninger med det. Eneste er att vist du har tynne plater så kan det bli litt porøst, og da trenger du ramme, noe jeg ikke skal ha, men jeg bruker jo 16mm tykke plater så.. Men skal hive meg rundt er akkurat kommet inn døra så.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Dette ser veldig bra ut, gleder meg Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Huffda blir ikke noen update i dag, men fra ogmed i morgen så lover jeg full guffe! Da får jeg det nye hovedkortet og denne maskinen demonteres og da får jeg begynt og lage huller til hk osv osv, og kan da sette sammen.. Og da er det jo bare lakering som gjenstår... Så satser på og være sågodt som ferdig i morgen! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Artig, gleder meg Men du velger altså å ikke bruke pop-up? Det var en god idè altså...! Lykke til videre med kabinettet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Finner ikke helt ut hvordan jeg skal montere den, men ser bedre når jeg får satt i alle delene, da ser jeg hva det er plass til, så er ikke lagt helt vekk. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Godt å høre, skal se om jeg kommer på noe jeg også...! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Ok endelig update! Har tatt alt for lang tid, men skal unnskylde meg med att når jeg fikk hovedkortet i dag og begynte og montere inn i den andre maskinen så fant jeg ut att noen av pinsa på den cpu'en som skal stå i denn maskinen var bøyd... Forferdeligt liv og bøye til bake... Men men her er hva jeg har gjort nå.. Jeg har tatt ut alt i fra den gamle maskinen og lagt det utover stugolve til min kjæres fortvilelse (tror hun er glad i meg forde) Har rensa kjøleblokkene til vannkjølinga for de så ikke ut... Men nokk skriving bilder sier mer en 1000 ord... Ja og btw skifta innternett levrandør i dag fra telenor og til bluecom så brukte MASSE tid på og konfigurere routern min for bluecom... Her er i så fall greiene på tur inn i denne maskinen som jeg bruker nå mens min er demontert: Her er det gamle kabinettet mitt med litt innmat enda: Her har jeg tappa ut kjølevannet: Og her var en skummel litn sak, har hatt lekasje fra en nippel på kjølinga til hovedkortet og det har lekt rett ned på skjermkortet og inn i agp portenSå antar att noen er glad i meg siden ingen skade er skjerdd... Vet da en ting, att i kveld når jeg er ferdig med kabelkuttinga og alt så skal alt test kjøre i hele natt... Risikerer ikke dettan igjenn nei.. Her er btw ett bilde (dårligt ett) av bøyde pins på celeron: Og her er mine skittne kjøleblokker: Og her er de rengjort, med blåisopropanol og tannbørste Ikke så store forskjellen men det var mye dritt inni kjøleribbende på cpu blokka så satser på att det hjelper... Og her ett lite oversiktsbilde av hvordan alt er strødd rundt når jeg surrer: Og vidre i dag så skal jeg ta meg en øl, gå ut i sola og sette borre hull til cd-rom radiator, hovedkort osv også sette sammen kabinettet, putte ting inn for og prøve ogsånt... Det er da planen i såfall Men må bare ha det sagt att all ris og ros er drivkrafta her så la det bare strømme på Gjerne gode ideer også Og navn.. tja satt i går og grubla.. må jo være noe med stille/silent for det er jo det dette skal bli. Det skal bli helt stille Men med min fantasi så ble de ikke noe navn.. kom ingenvei jeg... Ja ja vi får satse på en update om noen timer da:) Endret 16. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Råbra, råbra!! Her skjer det saker!.. Hadde du vært sønnen min ville jeg sagt "Jeg er så stolt av deg! *snufs*".. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 He he Tror ikke pappan min skjønner hva jeg lager så han vill nokk ikke si det... Men men takk for ros!! Rart me ingen ris da, men klager ikke Tja da har jeg skrudd sammen kjøleblokkene, først smurte jeg inn pakningene med olje: Og sånn ble de ferdig vaska: Og når jeg det hadde gjort så starta jeg med og lage mal for radiatoren: Satte den opp mot lyset og tegna etter, deretter var det bare og tegne av på plata: Og så kappe: Og sånn ble det ferdig og skrudd fast: Og etter det så satte jeg bakplata på, har litt pusse arbeid enda for og få den til og sitte som støpt, men er ikke mye om og gjøre, men her er ett bilde av hovedkortet og psu i: Ble veldigt trangt mellom hovedkortet og cpu så nå skal jeg demontere og frese litt opp i plata for psu, så blir det ca ett par milimeter bedre plass: Og så her trangt blir det der harddiskene skal stå Og her er arbeidsplassen min: Og btw jeg tror jeg kunne drept for en myggspray i dag.. Er sikker på att det er en million mygg på yttersia... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå