Gå til innhold

Prosjekt stille maskin! Stot bilde update 7/7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes :yes: Dagens første update! Og ikke den siste :D

Har brukt morgnen på og skru sammen kabinettet, det begynner og ta form nå,

Her er det jeg starta med i morges, ferdig sparkla og pussa: eul_p_42a828bf8793d.img.0.jpg

Og da har jeg merka opp og borret hull til topp plata i front plata og skrudd sammen: eul_p_42a828e4cb110.img.0.jpg

Og her har jeg bare lagt plata der radiatoren skal stå oppå skrue eska for og se hvordan det blir: eul_p_42a828f451bb1.img.0.jpg

Så så langt er jeg kommet, skal spise frokost nå så skal jeg ned på snekkeriet og hente sidedørene, planlegger også og komme meg innom en elektriker for og hente kabelkater.

HAdde litt lyst og legge noe sånt inn, vist det lar seg gjøre da..

Og her er motoren og mekanismen som skal løfte opp popup vinduet: eul_p_42a828d5a8f0d.img.0.jpg

Så får nå se om man får til noe med den..

Lenke til kommentar

Nei ble for invikla og lage det pent, måtte ha såppas ned glippe for att den skulle gli lett opp, og da ble det ikke så pent..

Men skal se om jeg ikke kan lage en form for scoope med usb osv i...

Så da var jeg jo tilbake i null igjenn, blir jo som ett vaneligt kabinett nu, utn noen finesser...

Men var og henta sidedørene i dag da og da ble det sånn: eul_p_42a8794622a5b.img.0.jpg

Var også hos en elekrtiker og henta rørgater, sånne som man bruker inne i hus, så skal jeg se om jeg ikke lakerer de i farger som passer med kabinett fargen (som jeg enda ikke har bestemt) også legge de opp inne i kabinettet for da blir jo alle ledninger så godt som skjulte :thumbup:eul_p_42a87956252ef.img.0.jpg

Så det var liksom det jeg har fått gjort, brukte det meste av dagen til og lage prototype på popup greia... og som sagt gikk jo ikke så bra med den nei...

Men får liksom ikke gjort så mye før jeg får hovedkortet til den andre maskinen så jeg kan demontere dennan...

Lenke til kommentar

BtW tenkte jeg kunne legge med hva alle platene til kabinettet kom på

Kr 280 på ferdig kappett mdf plater.

Kr 100 for kabelgater

Så er ikke rare prisen da enda, blir jo selfølgelig noen lakk utgifter senere...

Og skal bestille noen støydempningsmatter.

Var på bilrekvisita butikk og kikket på matter til bil, men de var jo så tykke..

Men var billigere enn de man får beregna på data, så vurderer og barbere noen sånne i stede..

For alt jeg vet så demper 16mm mdf nokk i masse vis..

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode ord :thumbup:

Hjelper på når man plages :yes:

Ja ja må jo bare finne på noe nytt og gøy og putte inn...

Men må liksom ha noe med en viss nytte...

Og er ikke enkelt det..

Tror jeg må modde temerturmåler desplayet mitt, for den ene skjermen viser jo bare streker etter att jeg prøvde og lage temperaturmåler for vannet av den.. funka ikke helt...

Så må vell finne på noe gøy med den :D

Lenke til kommentar

Joa må nokk finne på noe..

Men i dag skal jeg på jobb så da stopper prosjektet opp.

Men på onsdag da jeg er hjemme igjenn så fyker det i gang igjenn og det er for full maskin, for da har jeg fått nytt hovedkort til den andre maskinen, og da kan jeg demontere denne..

Så gleder meg virkelig til da :D

Men alle dere der ute må vell vite om en tøff litn funskjon, jeg kan putte på dettan kabinettet sånn att det bare ikke blir som alle andre..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...