DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Men prøv da, and let me know! Var en spennende tanke! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Ja men må finne ut hvor mange volt den skal ha.. hvordan finne det ut? Skal prøve med pc'en på soveromet og bare holde en cdrom oppå den og se om den vil løfte den når den er hensla i bakkant... Cd-romen står rett opp på soverommet så Endret 8. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Men, hvis den skulle streike/bli ødelagt (den motoren mener jeg) ville du da måtte åpne kabinettet før du kunne putte i en cd Men det som også går han er å heller løfte et lokk som sitter oppå pcen da...! (Prøver å legge inn et bilde) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Jepp testa det, men virka som om motoren sleit bra med og løfte vekta... Men det gikk forsåvidt Sånn la jeg den oppå: Og når den åpna holdt jeg den bare i bakkant sånn att den ikke glei ned, og som om den var hengsla der : Der var den på tur opp så det gikk nå, men litt tungt.. Men skal teste mere etterpå men skal ut en tur nå... Og selfølgelig går det jo bare med en like og, men da må jo cd-rommen stå loddrett nestren nedi kabinettet.... Endret 8. juni 2005 av Itw Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ser bra ut, men den motoren sliter vist. Plutselig så ryker den, og det er jo kjedelig da... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Idè! Bruk to.. Bare bruk en ekstern knapp som er koblet til kretskorta på begge CD-ROMne! Husk å bruk like lang ledning.. Endret 8. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvor får man tak i "billige" cdrom`er da? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Idè! Bruk to.. Bare bruk en ekstern knapp som er koblet til kretskorta på begge CD-ROMne! Husk å bruk like lang ledning.. Jammen, du meiner en knapp til begge to samtidig? Slik at de ikke løfter skeivt, litt av et syn :pEdit: Trykk leif Endret 8. juni 2005 av DE1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Derfor du skal ha like langt ledning på begge! Tror det går helt fint jeg.. Men er vel en fordel med to helt like! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jammen, han må vel ha en knapp felles vel? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er jo det jeg har sagt! =S Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg beklager. Hang ikke helt med. - Degj Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Her er hva jeg tenker på.. Helt enkelt! Bare setter to like CD-ROMer ved siden av hverandre (på langs eller på siden eller det som passer) å koblerdet såpass enkelt! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg skjønte det. Men jeg er nok ikke i stand til å bygge noe slikt noe, kan lite når det gjelder elektroniske ting - Degj Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Nå er jeg spent på update Edit: Jeg er så spent at jeg snart pisser på meg Endret 8. juni 2005 av DE1 Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hmm update.. HAr ikke fått gjort så mye.. HAr vært ute og fløgge med drage Så planen er og begynne litt nå. Blir nokk mest bare og merke ut hvor cd rom skal være og kappe osv. Må også finne plass til Lyd og usb og firewire.. Det med 2stk cd-rommer ser spenende ut og er KJEMPE takknemelig for all hjelp og pønsking! Men har ikke 2stk... Men skal se om jeg får laga en prototype av cd-rom slottn jeg tenkte på så får vi se om det funker med 1... Jepp men i stede for og skrive skal jeg jobbe så uppdate kommer om en stund:) Og igjenn tusentakk for all hjelp!! Og håper det kommer mere gode ideer... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Et lite råd når du plasserer audio, usb, firewire osv.! Tenk strategisk. Skal du ha kabinettet på bordet har du det nede i front. Skal du ha det på gulvet burde du ha det øverst i front! Sier dette ut i fra egen erfaring som resulterne i et knust tastatur pga. ekstremt sinne! Men nå får du jobbe ivei, for jeg vil nemlig se praktfullheten begynne å ta form! Helst før jeg tar kvelden også.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Tja har ikke fått gjort så mye, kastabort noe tid på cd-rom motorer Og fant ut att den er nokk for svak. Men så ga du meg en ide Glisevask jeg lager en popup sak for usb og firewire og lyd i toppen ved hjelp av motorene Satser på på og få til noe der... En gøy litn sak... Satte meg ned i ste med motorene og målte meg fram til volt osv Her satt jeg og surra med det, så nå kan jeg styre motorene, bare ved og lodde på noen ledninger er bare en ting att motoren må snues + og - på for inn og ut.. Men satser på att det bare er og lodde dobelt opp med ledning og en 2funksjoners bryter Her ser dere prototypen på cd-rom åpnern Men fant jo enda en motor med samme egenskap inne i cd-rommen, du har jo motoren som skyver laseren, og den har ikke så lang vandring Så den kan man nokk også gjøre noe gøy med.. Selve kabinettet har jeg ikke fått gjort så mye med, men har fått satt harddiskrommet fast i bakplata, her er avstands klossene, geniale greier:) Og her har jeg merka av etter å ha hatt den på, og nå er det bare og borre hull: og her klar med lim Og her ferdig sparkla Og sånn ser det ut hittil Er ikke mye enda, men har møtt på ett problem, nå er jeg jo nødt og ta løs radiator osv for og måle osv for og lage hull til den og sånt, og da blir jeg utn maskin.. HAr en litn dell stående her men hovedkortet er gåent, også fikk jeg nytt i går men det passa ike (var 30cm langt og skulle vært 24) Så vist jeg skal begynne med det så blir jeg utn maskin.. Og hadde ikke helt lyst og begyne og sette sammen utn og ha laga hulla ferdig.. Men men kan jo pønske litt på usb popupn i toppen da, og lage hull i front plata, borre hull og måle ferdig osv osv.. HAr vell nokk og gjøre.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Magler jo også fortsatt navn til kabinettet... Noen forslag? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ser bra ut dette, men jeg kommer ikke på noen navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå