Gå til innhold

Prosjekt stille maskin! Stot bilde update 7/7

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som antageligvis noen av dere her inne har fått med dere så har jeg akkurat laga vannkjøling til harddiskene mine.

Vannkjølinga ble jo såppas stor så den fikk ikke plass i mitt gamle kabinett, så derav måtte ett nytt ett til.

Har jo lenge planlagt nytt kabinett, skulle først kjøpe selv, men så fant jeg ut att og bygge selv er jo genialt!!

Får det jo akkurat som man vil ha det da ;)

Det neste var jo hvordan den skulle se ut, surfa litt på det og kom over kabinettet til Diablito2k silentwood og ble forelska.

Hva kan være bedre lydtett rom til harddisker, bunnen heva opp fra gulvet, med tanke på radiator, ja så det er bare genialt i mine øyne.

Så satte meg da ned og begynte og tegne osv, og kabinettet blir nokk veldigt likt Silentwood'n til diablit2k, men skal prøve og få til noen egne "oppfinnelser der" så det ikke bare blir en kopi.

Men skal gå for lydtett rom til harddisker, og bunnen heva opp fra gulvet der radiatoren er.

Så da begynner det, har ikke noen tegninging i scetchup som så mange bruker (måtte det programmet brenne i helv...) for det får jeg ikke til med.

Så har det bare på papiret.

Så starta dagen i dag med og leite etter noen som selger mdf plater, vell var ikke enkelt det nei, etter og ha kjørt byen rundt så fant jeg ett snekkeri nesten rett vedsiden av der jeg bor som har mdf plater, og de eneste her jeg bor.

(hadde selvsagt vært over alt ellers først :mad: )

Men så da jeg kom inn dit med tegninga i handa så kappa de opp mdf plater akkurat sånn som jeg vinlle ha de :D

Slapp og surre med det hjemme takk gud!

Så sånnmle den dongen, er ikke side dører med enda, skal hente de i morgen: eul_p_42a70721a47f8.img.0.jpg

Og når de var innafor døra hjemme så fant jeg ut att verktøy for tre har jeg lite av, så da tok jeg meg en tur på butikken og handla alt jeg trodde jeg kunne få brukfor :cool: : eul_p_42a7072da35ae.img.0.jpg

Så har nå satt i gang fra bunnen av og oppover, men drillen min gikk fri for strøm så tok en skrivepause da.

Brukt av kroner hittil er ikke så mye kjøpte

plater for:180kr

Verktøy på bravo for:300

Så totalt 480kr, mangler jo enda sidedørene, og vet jo ikke om jeg har bruk for alt verktøet men men.. kjekt og ha...

Mangler også tittel på verket mitt så der ber jeg om hjelp, er ikke god med sånt..

TAr også i mot tips om lakking, lure løsninger osv med åpnearmer!!! :thumbup:

Er ikke helt inne på alt sånt så, men setter i gang og prøver :w00t:

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok inser att det blir en smule teit når ikke dere ser hva jeg pønsker på så legger opp bilde av arbeidstegninga mi: eul_p_42a70c981a310.img.0.jpg

Har ikke fått lagt til noen lure løsninger på teginga, for tegneskillsa mine suger no... ja..

Så dere får prøve og se hva jeg prøver på :yes:

Lenke til kommentar

Hmm, siden du ikke har noen tegninger, kan du forklare litt hvordan det ser ut kanskje? Jeg vet nemlig ikke åssen Silentwood ser ut og jeg orker ikke leite opp heller.. :p

Men uansett så høres det bra ut med lydtett rom for HDene osv... Tror detta kan bli bra, ihvertfall etter å ha sett HDkjølingsprosjektet ditt som ble praktfult! :)

Edit: Derja! Tro meg, du er ikke værre enn meg.. :p Men det så fint ut!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Joa men mangler noen seregne lur løsning somgjør det spesielt osv..

Noe gøy men også nyttin :D

Lurte på og legge en form for kabelgate i det til ledninger osv, for de er jo alltid i veien..

EDIT: btw noen som vet hvor man kjøper best slange til waterchill settet?

Har leita rundt overalt her jeg bor og ingen som har den dimensjon :roll:

Og skal ha nye slanger i nytt kabinett...

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Noe spesielt må du jo nesten ha... :hmm:

Skal prøve hjelpe deg. Ivertfall - I denne tråden bare MÅ jeg følge med på.

Du jobber effektift og bra, blir alltid ferdig fort med et bra resultat.

STÅ PÅ! :thumbup:

- Degj

Lenke til kommentar

Ja blir så gira når jeg setter igang, og klarer ikke tenke på annet nesten, blir som en mani..

Står nu nå ute i solskinn og skrur og sparkler på kabinettet og bare koser meg...

Så regner med att i morgen så må det være gode resultater.

Og klart hjelper jo på når jeg jobber som jeg gjør, jobber skift så når jeg er hjemme fra jobb så har jeg helt fri i en uke, og ikke bare noen timer :D

Så nå sitter jeg bare og venter på att sparklet skal tørke..

Ja vær så snill og hjelp alle mann og finne på noe gøy og nyttigt som man kan ha, er klart litt vannskeligt nå når man ikke klarer og se hvordan det skal bli da...

Lenke til kommentar

Ser hva du holder på med på tegningen, men det ser ikke så veldig spess ut. Men ut ifra det du sier, så blir det litt bedre, tror dette kan bli bra (spess etter å ha sett det kjappe og fine arbeidet ditt med HDD-kjølinga)

Kommer til å følge med her ja!

Lenke til kommentar

Nja skal på jobb på fredag, og kommer ikke hjem før onsdag da, men satser på og ha selve inni kabinettet ferdig i morgen.

Altsp der hovedkortet, psu, harddisker, og cd-rom skal stå, også kommer det jo enda og skjære ut til cdrom og hovedkort..

Så håper og være ferdig med bygginga til fredag også ta lakking osv når jeg kommer hjem fra jobb.

Sitter og tenker litt på hva jeg kan bruke en gammel cd-rom til, har en ide om og bruke skuffen med motoren til og kansje skyve ut ett eller annet når jeg trykker på knappen, men er ikke sikker på hvor mange volt motoren jobber å så...

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Ja ja får ta en update mens jeg surrer og leker meg med tanker :p

Hitil har jeg fått skrudd harddiskrommet sammen på 2sider, gjenstår enda og få det fast i bakplata, emn må vente på sparklet.

Her er hvordan jeg fikk hullene til harddiskrommet rett.

Det kommer jo side dører på så jeg måtte lage meg en andordning for att de skulle være plass til: eul_p_42a72c8473a24.img.0.jpg

Og var jo enkelt da når jeg skulle borre hull, var jo bare og sette 2skruer i fra siden av og da var det bare og borre og den stod som støpt:) eul_p_42a72ca97b14f.img.0.jpg

Og for alle skruer jeg skrur nedi så freser plass til nedsenkbare skruer: eul_p_42a72cd062c03.img.0.jpg

For når jeg da skrur nedi frosvinner skruene: eul_p_42a72d2d7332c.img.0.jpg

og da er dert jo bare og sparkle over :Deul_p_42a72d37cd086.img.0.jpg

Og bare for og ha det sagt TUSEN TAKK Diasblito2k for tipset om mdf plater, de er jo geniale i forhold til spon plater osv!!

JA så langt er jeg kommet, sitter nå med en demontert cd-rom i handa og lurer på hva den kan brukes til for noe gøy, skal også merke opp for cd.rom i front og mulig skjære ut det....

Lenke til kommentar

Om du kapper av toppen på en CD-ROM og setter på f.eks. en spindelstang (slik som brukes på brenneCDer) kan du få den til å gå ut av kabinettet så du kan plukke CDer.. Det jeg tengte du kunne bruke motoren til! :) Men det trenger heller ikke så mye modding..

Lenke til kommentar

Jepp prøver og få oppdateringene til og henge med i bygginga.

Hmm skranglete.. tja jeg er vell litt skranglete, men sammenskruinga kunne ikke vært bedre, tror att når limen enda tørker så er det uknuseligt :p

Ser ut som om det blir bra:)

Bare jeg klarer og være nøyaktig nokk og ikke begynner og slørve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...