Gå til innhold

Tre forskjellige bilder:Portrett, macro, sommer

Anbefalte innlegg

Hei der, holder mye på med foto om dagen og har lagt merke til at tilbakemeldingene på akamera.no er mye bedre og flere enn de som kommer på foto.no.

Derfor poster jeg tre bilder jeg gjerne skulle hatt tilbakemelding på-

Det første bildet er av en blomst.

Tok det i Hardanger på selveste nasjonaldagen, men er redd for at dette ikke skiller seg ut fra de uendelige bildene som allerede er tatt av akkurat dette motivet.

Spekulerte hvordan jeg skulle få det til, men vil gjerne ha tilbakemelding.

Hvordan liker dere plasseringen og bruk av kontrast?

post-209-1118243651_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det andre bildet er et dobbeltportrett av meg og min venninne Miriam B.

Det er tatt i frognerparken, og prøver å utrykke hvor morsomt vi har det sammen.

Synes dere det burde vært litt mer kontakt mellom de to modellene (eller; modellen og meg)?

Liker det noe absurde bildet, er klar over at det kanskje kan klippes litt på høyre side, men hvis du ser etter kan du se en liten måke der, dessuten ville jeg ikke klippe over merkelappen.

Hva synes dere?

post-209-1118243770_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det tredje og siste bildet er av en snegle som passerte min vei en dag jeg var på joggetur med kamera rundt halsen.

Tok uttallige bilder, men ingen av dem ble særlig skarpe.

Dette ble den skarpeste, har satt opp kontrasten veldig, og med det gule og blå prøver jeg å skille sneglen fra bagrunnen.

Synd at det ene følehornet ikke er i fokus, noen tips til hvordan jeg kunne gjort dette?

Ett av mine første macrobilder, så dette er det jeg trenger mest tilbakemelding på!

Håper dere likte bildene mine, tusen takk for tilbakemelding

(og husk, det er bedre med en kort tilbakemelding enn ingenting)

post-209-1118243945_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Likte egentlig bare potretet, de to andre har jeg sett liggnende av litt for mange ganger. Og sneglen var litt ute av fokus syns jeg. Bakgrunnen på blomsterbildet burde vert bare fjorden og fjella, ikke alle de andre trea bak.

Jeg likte de sterke fargene på portrettet, men hva er det hun har på hodet? :blink:

Det er vel ikke så mye kritik, men heller noen små kommentarer og meninger fra min side.

Lenke til kommentar

Takk for det, er vel portrettet jeg er mest glad i også ja.

Blomstergreia skjønner jeg at blir for vanlig, men vil gjerne vite hvordan jeg gjør det i macro, selv om bildet er litt A4.

Tøft at du likte portrettet, det er en netting som inneholdt to badmintonracets hun har på hodet.. hva ellers? :p

(edit: inleg 700 :w00t: )

Endret av Lapette
Lenke til kommentar

Nå har jeg nermet null peil på bilder og det å ta bilder, men kritikk skal du få :p

Bilde 1: Difust og kornete, uorginalt, men hvis det hadde vært teknisk bra hadde det kanskje vært mye bedre.

Bilde 2: Fikk litt "Oi!-Ble-vi-plassert-på-jorden?" følelse! Veldig morsomt egentlig :D

Bilde 3: likte det bildet kjempe godt, behaglige farger og fine kontraster! Hadde det vært litt skarpere kunne det vært en fin kandidat til bakgrunn :thumbup:

Edit: Leif og Leif Junior er døde :(

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...