Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilken database bør man bruke hvis man skal lage et program som bygger på en database. Eventuelt hvordan gjøres dette. Har prøvd med oracle, men da må man ha en server. Jeg tenker på en liten database som ikke trenger en server som kjører i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men databasen blir ikke en del av programmet ditt.

Databasen er et eget program som ditt program kjører mot. Databasen kan gjerne kjøre på en annen maskin enn programmet ditt så lenge du har nettverksforbindelse.

Hvis du ikke skal være avhengig av andre programmer, finnes det andre måter å lagre data på. Feks som XML-filer.

mvh Kristian

http://andersen.homeip.net

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis du skal kjøre dette på Windows-maskiner er jo Access en mulighet... Trenger JDBC/ODBC-drivere, men selve databasen er én fil, og trenger ingen server eller annet ræl. Men som sagt, såvidt jeg vet er Access Windows-spesifikt, og SQL-støtten er noe begrenset (PL/SQL utelukket, kun grunnleggende SQL)

Lenke til kommentar

Jeg ville under andre omstendigheter sagt at mySQL ville vært mitt valg, men jeg tror at jeg i denne sammenhengen hadde valgt access. Dette fordi du ikke kan garantere at maskinen programmet skal kjøres på har mySQL inne. Da vil også programmet bli mindre. Hvis du vet at maskinen kjører en SQL basert database så sats på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...