bfisk Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hei! Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe navigasjon til bilen, nå . Jeg har nå spekulert mye rundt hva jeg skal velge, og har etterhvert kokt det hele ned til et par alternativer. Mine kriterier er først og fremst prisen. Jeg er ikke villig til å betale særlig mye, så de dyreste systemene har jeg allerede glemt. Ser helst å komme under 4.000. Videre er mobilitet svært viktig, fordi jeg blir å bruke GPSen i forskjellige biler i hele sommer (skal kjøre distribusjonsbil osv). Derfor er et intrikat system med ekstern GPS-mottaker ikke å foretrekke. Kartdekning over skandinavia holder forsåvidt lenge. Dekning i Europa er en fin bonus dersom det ikke legger på for mye på prisen. Primært kjenner jeg veiene jeg skal kjøre på, så det er mest for pron-faktoren, dette her. Ikke minst blir jeg også å kjøre en del lengre strekninger i sommer, og da er det artig å kunne følge progressjonen. Har sett på disse: Acer n35 GPS Rimeligste jeg har funnet til nå, er 2.934 NOK fra itbutikken.no. Dette er en PDA med innebygget GPS-mottaker og Destinator3-software. Får dårlige skussmål i tester, og anklages for å være underpowered, treg og av generelt dårlig kvalitet. Likevel er det en utrolig fleksibel og genial løsning. PDA-biten har jeg forsåvidt ikke bruk for, men er også en kjekk bonus. Ikke minst er det jo grisebillig... Navigon/Medion/Transonic PNA200/3002 Denne saken går under mange navn, og er den enheten som ble solgt på Coop for en tid tilbake. Har prøvd den selv, og er svært fornøyd med denne løsningen. Det er for tiden den jeg er mest sugen på. Det er bare ergerlig at de leverandørene som har lagt seg på rundt 3000 kr, aldri får ut fingeren og får varen på lager. Jeg vil ha GPS nå! Har imidlertid funnet til 3.998,- på webtorget. Europakart medfølger på CD. Av andre enheter jeg har sett på, finnes Navman iCN510 Scandinavia, TomTom GO 300 og Garmin Streetpilot C320. Imidlertid legger alle disse seg i en prisklasse noe over hva jeg helst vil betale. Så... skal jeg spare en tusenlapp og få PDA i tillegg, eller skal jeg satse på en dedikert GPS-enhet jeg vet fungerer? bfisk (NB: mulig dette er gal kategori. Om en mod mener det, så skal jeg ikke være vanskelig. Flytting er greit, det! ) Endret 8. juni 2005 av bfisk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det hender det er dumt å handle for billig. Hvis det du kjøper fungerer dårlig, så har du egentlig kastet bort de pengene. Jeg ville forsøkt et dedikert nettsted for GPS, http://www.gps.no/. Dette forumet skal jo primært være for PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå