Gå til innhold

W32.spybot.worm kommer tilbake hele tiden

Anbefalte innlegg

En liten forglemmelse her ja. Du må *selvfølgelig* tømme Preftech-mappen når du holder på med virusrens. Prefetch-mappen er en slags hurtigcache for de programmer Windows har notert seg at du bruker mye. Denne mappen *bør* tømmes jevnlig..ukentlig i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så ut til å være "spikern i kista" for virusene. Trend Micro Housecall finner ikke noe etter at jeg slettet filene i prefetch mappen.

Eneste jeg stusser litt på er at når jeg starter opp pc'n så er det et eller annet som ber meg koble til internett. Jeg tør ikke koble til i frykt for at det er noe styggedom(men det spiller vel egentlig liten rolle siden jeg logger på internett litt senere?)

Tusen takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Eneste jeg stusser litt på er at når jeg starter opp pc'n så er det et eller annet som ber meg koble til internett. Jeg tør ikke koble til i frykt for at det er noe styggedom(men det spiller vel egentlig liten rolle siden jeg logger på internett litt senere?)

Mye ekstraarbeid kan unngås dersom man ikke slår seg til ro med "ok nå er det greit nok...et par mystiske småting, men...".

Hvis du skal bli kvitt rotter i kjelleren, så sier du vel ikke "tja, kan ikke se noen lenger...hører noe krafsing i veggen, men..."?

Høres ut som du har spyware. Post en HijackThis-logg.

Lenke til kommentar

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 20:09:57, on 13.06.2005

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

En nyere HijackThis logg ligger litt lenger nede

*tvi tvi*

Edit:

POKKER! spoolnt.exe er tilbake igjen :cry:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Prøv å bruke X-Cleaner denne tar masse adware/ spyware som andre programmer ikke finner. Eller du kan prøve å bruke Root Kit Finder denne finner virus og adware/ spyware som gjemmer seg i root..

PS: gi beskjed om disse finner noe interessant da.. :thumbup:

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Ingen av de programmene fant noe styggedom. Har ikke deluxe version av de programmene så søket blir litt begrenset med de to programmene.

Har søkt med disse programmene:

Ad-Aware SE Personal

Spybot Search&Destroy

XoftSpy

MS Antispyware

Norton Antivirus 2004

CWShredder

Xcleaner

Holder på å laste ned NoAdware nå i håp om at det kanskje hjelper. Er det noen viktige programmer jeg har glemt å søke med?

Edit:

NoAdware fant heller ingenting.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Ingen av de programmene fant noe styggedom. Har ikke deluxe version av de programmene så søket blir litt begrenset med de to programmene.

Har søkt med disse programmene:

Ad-Aware SE Personal

Spybot Search&Destroy

XoftSpy

MS Antispyware

Norton Antivirus 2004

CWShredder

Xcleaner

Holder på å laste ned NoAdware nå i håp om at det kanskje hjelper. Er det noen viktige programmer jeg har glemt å søke med?

Godt! :thumbup:

Ett forslag last ned NOD32 antivirus trial, og se hva den finner, dette er det beste antivirus programmet til dags dato! :w00t:

Lenke til kommentar

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http: // letgohome .com/hp.htm?id=293

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http: // letgohome .com/sp.htm?id=293

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http: // letgohome .com/hp.htm?id=293

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http: // letgohome .com/hp.htm?id=293

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http: // letgohome .com/sp.htm?id=293

Spyware/Browser Hijacker av styggeste sort.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Rart at de har kommet tilbake, for de byttet jeg tilbake til det orginale for noen uker siden. Bruker Mozilla Firefox nå, så IE støver bare ned på pc'n for øyeblikket.

Du fant ikke noe annet som kunne være skummelt? Jeg tror jeg fikk fjernet "letgohome" nå, men for sikkerhets skyld så poster jeg en ny HijackThis logg:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 02:12:15, on 14.06.2005

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Eicon\Diva\DiTask.exe

C:\Programfiler\Eicon\Diva\Divamon.exe

C:\Programfiler\Eicon\Diva\watch.exe

C:\Programfiler\Eicon\Diva\cgserver.exe

C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe

C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe

C:\Programfiler\Eicon\Diva\diinfo.exe

C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe

C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe

C:\Programfiler\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\no\msnappau.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe

C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe

C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe

C:\PROGRA~1\MSDE\binn\sqlservr.exe

C:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe

C:\Programfiler\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

C:\WINDOWS\system32\slserv.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Programfiler\Winamp\winamp.exe

D:\Sigg\DownloadZ\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hardware.no

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.c2i.net/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programfiler\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll

O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programfiler\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\no\msntb.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programfiler\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\no\msntb.dll

O4 - HKLM\..\Run: [DiTask.exe] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\DiTask.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Divamon.exe] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\Divamon.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Eicon TechnologyLAN_DAEMON] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\watch.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CGServer] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\cgserver.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Compaq Print Fax] cpqa1000.exe

O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer

O4 - HKLM\..\Run: [sSC_UserPrompt] C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe

O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programfiler\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\no\msnappau.exe"

O4 - HKLM\..\RunServices: [Compaq Print Fax] cpqa1000.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\RunServices: [Compaq Print Fax] cpqa1000.exe

O4 - HKCU\..\RunServices: [Compaq Service Drivers] WINS.exe

O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

O4 - Global Startup: NkbMonitor.exe.lnk = C:\Programfiler\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe

O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programfiler\MSDE\Binn\sqlmangr.exe

O8 - Extra context menu item: Open Picture in &Microsoft PhotoDraw - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office\1033\phdintl.dll/phdContext.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll

O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {108DFDCA-C908-4056-A3F7-D3D7F973B7AE} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {108DFDCA-C908-4056-A3F7-D3D7F973B7AE} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {450E09BB-6003-4922-ABC3-BF0770BE1E42} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {450E09BB-6003-4922-ABC3-BF0770BE1E42} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {A919B054-0F9F-4C09-A4EF-AFFDE65D0CA5} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {A919B054-0F9F-4C09-A4EF-AFFDE65D0CA5} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra button: Microsoft AntiSpyware helper - {ADF96673-4497-4B9F-8D52-90271C84F3FD} - (no file) (HKCU)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Microsoft AntiSpyware helper - {ADF96673-4497-4B9F-8D52-90271C84F3FD} - (no file) (HKCU)

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.c2i.net/

O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab

O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab

O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/LSSupCtl.cab

O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedC...bin/AvSniff.cab

O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedC...n/bin/cabsa.cab

O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061...all/xscan53.cab

O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Messe...nt.cab31267.cab

O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/SymAData.cab

O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Solit...wn.cab31267.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{10A4A4B0-92E0-4270-AB12-034423754A32}: NameServer = 193.216.1.10 193.216.69.10

O23 - Service: Adobe Active File Monitor (AdobeActiveFileMonitor) - Unknown owner - C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

O23 - Service: Photoshop Elements Device Connect (PhotoshopElementsDeviceConnect) - Unknown owner - C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe

O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FELLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Norton Antivirus 2004 bruker ca 1 minutt på å aktivere seg selv under oppstart. Jeg kan ikke gjøre noe på pc'n før den har aktivert seg. Kanskje all styggedommen gjør seg klar mens norton fremdeles prøver å aktivisere seg selv?

Edit:

Installerte NOD32,men den klarer heller ikke å finne noe.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Tja. Ikke godt å si. Hvis du har hatt virus, så kan det tenkes at Nortons update-prosess er ødelagt. Undersøk om nyeste virusdefinisjoner faktisk blir lastet ned eller ikke.

Men loggen ser ellers sunn ut nå. Imidlertid er den jo temmelig lang da. Jeg har klippet ut en liten liste over ting du kan kikke på. Har du tid en dag, gå gjennom disse prosessene og

- Vurder om du kjenner prosessen og vil ha den startet med maskinen

- Søk (f eks Google) på hvert enkelt filnavn ( f eks "opware32.exe") og vurder om den er nødvendig

- Forsøk evt å fjerne en eller to av gangen.

De jeg har klippet ut (etter evne!) er ikke-essensielle prosesser:

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE\opware32.exe

O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programfiler\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programfiler\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\no\msnappau.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

O4 - Global Startup: NkbMonitor.exe.lnk = C:\Programfiler\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe

O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programfiler\MSDE\Binn\sqlmangr.exe

O23 - Service: Adobe Active File Monitor (AdobeActiveFileMonitor) - Unknown owner - C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Photoshop Elements Device Connect (PhotoshopElementsDeviceConnect) - Unknown owner - C:\Programfiler\Adobe\Photoshop Elements 3.0\PhotoshopElementsDeviceConnect.exe

Så er det noen jeg ikke kan si om du virkelig trenger eller ikke:

O4 - HKLM\..\Run: [DiTask.exe] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\DiTask.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Divamon.exe] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\Divamon.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Eicon TechnologyLAN_DAEMON] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\watch.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CGServer] "C:\Programfiler\Eicon\Diva\cgserver.exe"

Til slutt en som virker litt mystisk:

O4 - HKCU\..\RunServices: [Compaq Service Drivers] WINS.exe

Håper andre kan si mer om denne...

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Skal ta å søke de opp senere i kveld.

Kan man slette alt som ligger i C:\WINDOWS\TEMP? Har fått opp norton ca 100 ganger nå på at den har funnet W32.Spybot.Worm der. Er rimelig lei av å trykke OK nå, for jeg er enda ikke ferdig med å trykke OK :(

Lenke til kommentar

Fikk slettet alt med CCleaner og C:\WINDOWS\TEMP mappen er nå tom. Men Norton sier fremdeles at W32.spybot.Worm er der. Tror jeg runder 300 "OK klikking" snart og filene som er infisert er C:\WINDOWS\TEMP\tmp123.tmp For hver gang jeg trykker ok så kommer en lignende fil opp som er infisert.

Hvordan i alle dager er dette mulig? Jeg ser skjulte filer og TEMP mappen er tom.

Edit: Du nevnte at jeg burde sjekke om virusdefinisjonene til Norton virkelig lastes ned, hvordan sjekker jeg det? Har kjørt Liveupdate og den sier at alt er oppdatert.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Du skal vel kunne gå inn i Norton et sted og sjekke datoen på definisjonene. Kjenner ikke Norton.

En ting angående Norton: Dersom du ved å høyreklikke på søppelkassen din får både "tøm" og "tøm Norton beskyttede filer" så gjør begge deler. Det siste er en slags angremulighet. Alt du sletter i søppelkassen blir ikke slettet, det bare flyttes inn i Nortons supersøppelkasse :hmm:

Hvis .tmp-filene dukker opp igjen kan det jo tyde på at der en prosess som lager dem på nytt.

Sjekk forøvrig i CCleaner at du ikke har krysset av for "slett kun filer eldre enn 48 timer". Normalt er dette en god ting, men i dette tilfellet kan det bli liggende ting...

Lenke til kommentar

WINS.exe var muligens virus av noe slag ifølge de sidene jeg fikk opp da jeg søkte, så jeg slettet den. Har ikke opplevd at noe maser om at jeg skal koble til internett rett etter oppstart så jeg begynner nok å nærme meg. Programmene jeg har finner ikke noe styggedom for øyeblikket. Eneste som er kjipt er at oppstarten er veldig treg.

Trodde først at det var Norton som gjorde det, så jeg fant ut av jeg skulle prøve å avinstallere det, men oppstarten var fremdeles like treg. Avinstallerte Norton pga etter ca 3-400 "OK klikking" så fant jeg ut at dette gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Søkte opp alle på google ut av de du nevnte tidligere, men på enkelte av de så sto det at hvis du er usikker, ikke gjør noe med dem. Er også litt usikker på hva som skjer med programmene pappa bruker på pc'n hvis jeg fjerner enkelte ting fra oppstarten. Noen av de der hadde noe med scanneren og gjøre og han scanner inn en del bilder fra tid til annen.

Eicon er tydeligvis noe nettverksgreier så de tør jeg ikke gjøre noe med. Er litt redd for å fucke det til :(

Lenke til kommentar
Søkte opp alle på google ut av de du nevnte tidligere, men på enkelte av de så sto det at hvis du er usikker, ikke gjør noe med dem. Er også litt usikker på hva som skjer med programmene pappa bruker på pc'n hvis jeg fjerner enkelte ting fra oppstarten. Noen av de der hadde noe med scanneren og gjøre og han scanner inn en del bilder fra tid til annen.

Eicon er tydeligvis noe nettverksgreier så de tør jeg ikke gjøre noe med. Er litt redd for å fucke det til :(

En sunn innstilling. Du unngår mye tull ved å være forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...