kick_ass17 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvordan kan jeg hindre brukerne mine fra å installere på sitt hjemmeområde? Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 er det ingen som kan komme med tips Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 er det ingen som kan komme med tips Hva med og opplyse hva slags server OS det dreier seg om, er det en IBM stormaskin eller en gammel dass med NT 4.0 på? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) *snip* Endret 8. juni 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 definere "installere" hvis du mener at de ikke skal kunne lage filer så er de jo bare og skrive: #chown root /home/en_bruker jeg regner dog med at det er linux du snakker om siden du ikke navner noe annet. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Av ein eller anna grunn så tviler eg på at det er *nix.. Prøv igjen, stian. Du har tre valg: 1) Win NT4.x 2) Win 2000 3) Win 2003 (Tre. Tallet er tre.) Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Av ein eller anna grunn så tviler eg på at det er *nix.. Prøv igjen, stian. Du har tre valg: 1) Win NT4.x 2) Win 2000 3) Win 2003 (Tre. Tallet er tre.) vel jeg husker ikke hvordan man gjør det på windows, men det er vel noe med rettigheter. NB. jeg tror det er linux/*nix siden det er flere *nix servere i verden en Windows servere. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Windows er vel ikkje *nix, men Unix/Linux/BSD..? To definisjon av *nix: #Refers to all the modern Unices and Unix-like systems; GNU/Linux, OpenBSD, FreeBSD, NetBSD, GNU/the Hurd, Solaris & MacOS X. #A generic term to indicate one of the many flavours of the Linux and Unix operating systems. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Se over valgene i goup policy editoren. Der ligger mesteparten av ting og tang du kan sette restriksjoner mot. Dessutener hjelp-funksjonen forbedret i 2003 Server. Du kan faktisk få hjelp! :!: Lenke til kommentar
slettet Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jepp. Hjelpfunksjonen i 2k3 er ikkje så ille.. Btw kickass: Om du ikkje har gjort det, så anbefaler eg deg også å installere SP1 for 2k3, då du plutseleg har eit par policier ekstra; og nokre av dei er riktig hyggelege, meiner eg å hukse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå