Gå til innhold

Acer TravelMate vs. Dell Latitude D610

Anbefalte innlegg

Er det en UC34DNO eller ikke?

Jeg vet ikke hva den betegnelsen (UC34DNO) sier, egentlig. Men selgeren hos C-shop sa, på min forespørsel, at den IBM 43-maskinen til 13 000 - ikke var særlig egnet til spill - om det var det jeg var ute etter.

Jeg spurte da om det ikke var et ATI x300-grafikkort i maskinen og det svarte han nei til. Jeg mener han sa at grafikkortet var integrert og at det framgikk av den teksten som jeg siterte. Jeg spurte da om det var mulig å sette inn et annet grafikkort, f.eks. x300 - og til det svarte han - at da ble det en helt annen pris og jeg lurer på om han ikke sa nesten 18000( husker jeg ikke nøyaktig).

Nå blir det veldig mye 'jeg sa og han sa' osv - fordi jeg har liten peil på PC-er. Derfor ville det sikkert vært bedre om du ringte selv.

Vennlig hilsen Sandsvalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitert direkte fra produktbeskrivelsen:
Video RAM std/max:  64MB / 64MB

Graphics chipset:  ATI Mobility RADEON x300

Graphics type:  SXGA+

Må man være nødt til å gjette om produktbeskrivelsen stemmer? :hmm:

Om du bruker dn linken du selv la inn, http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36159;p:681732 - så står den gjeldende produktbeskrivelsen, ifølge selgeren - til høyre for maskinens overkant og 'lyder' altså som skrevet ;

"IBM THINKPAD T43 PM750-1.86G 40GB 512MB 14.1IN DVD/CDRW WXPP NO (UC34DNO)"

Og der stå+r det ingenting om x300. Det gjør det derimot under maskinen, der det og sies noe om at man kan få 14,1" eller 15" skjerm m.m.

Som skrevet, ring selv om du mener dette er feil.

Vennlig hilsen Sandsvalen

Lenke til kommentar

Men i denne produktbeskrivelsen står det også UC34DNO. Dette er modellnavnet Lenovo/IBM bruker på maskinen og i følge Lenovo sine sider vil dette si at maskinen har X300. Enten så oppgir cshop feil modellnavn eller så vet ikke selgeren hva han snakker om.

Lenke til kommentar

Men i denne produktbeskrivelsen står det også UC34DNO. Dette er modellnavnet Lenovo/IBM bruker på maskinen og i følge Lenovo sine sider vil dette si at maskinen har X300. Enten så oppgir cshop feil modellnavn eller så vet ikke selgeren hva han snakker om.

Vel, nå har jeg egentlig ikke mer å legge til om dette, annet enn at det er mulig jeg tar feil, har missforstått etc. Men det tror jeg ikke og derfor kom jeg med innvendingen for at ikke noen skulle kjøpe maskinen ut fra feile/missforståtte opplysninger. Som diskusjonen her viser - ER det forvirrende.

Vennlig hilsen Sandsvalen.

Lenke til kommentar

Kan du bekrefte at UC34DNO har X300, link? :)

Så lang tyder alt på at maskinen har X300. :p

Lenke til kommentar

Kan du bekrefte at UC34DNO har X300, link? :)

Så lang tyder alt på at maskinen har X300. :p

Dersom du nå klikker på den linken du la inn som altså er den samme som denne, http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36159;p:681732

- så koster nå maskinen med de samme spesifikasjonene

IBM THINKPAD T43 PM750-1.86G 40GB 512MB 14.1IN DVD/CDRW WXPP NO (UC34DNO)

17500 kr + moms.

Jeg snakket med samme selger som igår, og han kunne ikke forklare hverken prisendring eller prisforskjellen - annet enn 'at det enten var leverandøren som hadde gitt et veldig godt tilbud, eller at det måtte ha vært en feil igår'. For, som han sa - de betalte 17000 kr inn, for en sånn maskin(UC34DNO).

Det blir dog spennende for de som bestilte igår - om de får UC34DNO til 13000 ink moms - og i denne sammenheng ser det ut som de får støtte i den røde teksten helt nederst på siden i linken - at det er produktbeskrivelsen som gjelder og som jeg altså kopierte igår og som er identisk med dagens. Følgelig støtter jeg dem på det.

Eller - om de må betale nyoppført pris.

Lenke til kommentar

Hei.. Er ute å reiser, så har lite tilgang på nett.

Jeg ringte Cshop.no og forhørte meg om maskinen før jeg bestilte.

Selger synes selv det var merkelig billig, men fant ut senere etter å ha snakket med noen på en eller annen avdeling, at en kunde hadde bestilt et parti av denne og så ombestemt seg. Derfor solgte de noen til en lavere pris.

Jeg spurte også om han var sikker på om det var X300 i maskinen, siden teksten var misvisende og det stod oppført to forskjellige grafikkløsninger. Dette svarte han ja på, og var det eneste grunnlaget til at jeg valgte denne maskinen. Hadde den ikke hatt X300, hadde jeg gått for enten Acer eller Dell maskinen.

Så jeg bestilte i god tro, og maskinen blir sendt i morgen. Viser det seg at maskinen ikke har X300, sender jeg selvfølgelig den i retur og kansellerer hele kjøpet.

Jeg skal oppdatere her på forumet når jeg har fått maskinen og undersøkt spesifikasjonene. Har maskinen X300 og alt er i orden blir jeg meget fornøyd med kjøpet til den gode prisen.

/Espen

Lenke til kommentar

Da er maskinen kommet. Ble levert på døra i dag. Og må si jeg er imponert! Maskinen oser av kvalitet og virker veldig solid bygget! Heldigvis ble maskinen levert med ATI X300 64 MB dedikert minne som selgeren sa.

Ellers er specs'ene å finne her:

http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36159;p:681732

Så 13.077 kr for en maskin som nå koster ca. 22.000 kr er jo helt utrolig!

Håper det var andre som hev seg på tilbudet fra Cshop.no! :thumbup:

Tror dette er det beste kuppet på datafronten jeg har gjort noen gang!

Utrolig bra av Cshop.no! :yes:

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...