Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan eg få gigabit hastighet med dette kortet?

Anbefalte innlegg

Intel PRO 10/100 LAN

for connectivity to Broadband Cable/DSL

kan eg kople meg inn på nettverk foreksempel på lan med dette kortet, få breiband igjennom det? skal på lan snart...

på det lanet er det ein Hub med GB hastighet.

Endret av lassaron-jon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men om eg skal laste over 10-20 filmar og 10k MP3. vil det vel gå fortare med GB?

Nei, det går ikke fortere bare fordi du skal overføre mye. Gigabit er gigabit, 100mbit er 100mbit uansett hvor mye data du skal overføre.

Lenke til kommentar

TP står for Twisted Pair. Det er denne typen kabel du bruker i lokale nettverk, ofte Cat 5. Du vil oppnå høyere hastigheter med et gigabit kort, og det vil ta mindre tid å overføre filer kontra et 100mbit kort. Du vil nok ikke klare å utnytte hele gigabit hastigheten, men det går raskere enn 100mbit.

Lenke til kommentar

Om du har 100Mb eller 1Gb kort i pcen vil ikke påvirke nedlastingshastigheten fra internett.

Derimot kan du tjene relativt mye hastighetsmessig, med 1Gb kort, dersom du skal overføre mye data mellom maskinene på lanet. Betingelsen er da at både switch og sender/mottaker takler Gb.

Bruker du Cat5e TPkabel, kan du fint kommunisere på hastigheter opp til 1Gb. 10/100 overføring bruker bare to av parene i kabelen, mens når du skal overføre med 1Gb brukes alle fire parene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...