anni Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg driver å redigere en film med Pinnacle Studio 8, og det har da selvvsagt oppstått noen problemer i forbindelse med dette. Det er flere "effekter" jeg ikke får til, og lurer på om eksisterer i programmet. Er det for eksempel mulig å ha overganger på teksten slik at teksten snurrer eller skrives med en bokstav om gangen? Er det mulig å få filmen til å gå bakover? Når jeg redigerer føler jeg det går tregere og tregere etter hvor mer film jeg legger ned på tidslinjen, noe som er litt merkelig siden jeg til nå har bare 30 min med film. Lurer derfor på om det er mulig å redgiere en film som flere prosjekter for å deretter sette dem sammen til slutt? Dette ville vært fall spart meg for tid. Setter pris på tips og svar Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Heisann. Det er nok de effektene du finner ja. Er vel flere i nyere og dyrere utgaver fra Pinnacle. Bruker selv Studio 9+, og der har jeg hatt mer enn nok effekter. Er tross alt ikke effektene som gjør filmen... Du skriver ingenting om hvilken maskinvare du har. Dermed kan det godt være at du ikke har bra nok maskin til å jobbe med mer enn 30min av gangen. Sette det sammen i ettertid er vel en god ide. Jo flere overganger, lyder, tekst osv. jo tyngre blir det for maskinen fin å jobbe. Lykke til videre med jobben. Og velkommen til forumet, og gratulerer med et godt første innlegg. Det er det ikke alle som klarer:) Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 har hatt studio 8 og har nå gått over til 9, men kjenner programmet ganske godt etter hvert. For å få tekst til å snurre eller andre ting kan du legge en transitition i begynnelsen av teksten og en annen i slutten.Når det gjelder lengde på film er det riktig at jo mer film, spesielt effekter(transition) tar mye resusjer av maskinen din. selv kjører jeg på p2,4 og 1gRam men selv da sliter jeg litt hvis jeg legger på mye effekter. har forøvrig redigert filmer på 2,5 timer og det funker men det tar tid. lykke til Lenke til kommentar
anni Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Takk for gode tips og svar Jeg skal prøve det med transition, men det er ikke det at jeg har bruk for tonnevis med effekter, men av og til bare passer det Ja, pc'en min er ikke av beste kaliber, men jeg har nok av plass. Tror egentlig det er noe galt med selve programmet siden jeg ikke har oppdatert det ennå. Sist gang jeg prøvde å oppdatere Pinnacle funket det ikke, så for sikkerhets skyld bør jeg kanskje vente til jeg er ferdig med filmen før jeg prøver på nytt..? Regner med å ende opp med en film på 1 t, så håper det ikke oppstår flere problemer som vil hindre meg i dette..og at pc'en ikke går så mye treeegere Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Takk for gode tips og svar Jeg skal prøve det med transition, men det er ikke det at jeg har bruk for tonnevis med effekter, men av og til bare passer det Ja, pc'en min er ikke av beste kaliber, men jeg har nok av plass. Tror egentlig det er noe galt med selve programmet siden jeg ikke har oppdatert det ennå. Sist gang jeg prøvde å oppdatere Pinnacle funket det ikke, så for sikkerhets skyld bør jeg kanskje vente til jeg er ferdig med filmen før jeg prøver på nytt..? Regner med å ende opp med en film på 1 t, så håper det ikke oppstår flere problemer som vil hindre meg i dette..og at pc'en ikke går så mye treeegere tror det hadde lønt seg å oppgradere først men....... studio 8 sugde totalt før oppdateringene og ingenting funker omtrent! Lenke til kommentar
3ne Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei! Jeg har også et problem med Pinnacle studio. Mens jeg overfører den ferdigredigerte filmen til kameraet, eller brenner en DVD, "fylles datamaskinen opp". Det jeg med andre ord har problemer med er å slette dette igjen. Hvor er det datamaskinen blir belastet med disse filmene. Jeg har både slettet "capturefilmene" og de ferdige filmene, men maskinen er fortsatt like full. Det var litt vanskelig å forklare hva jeg sliter med, men jeg håper at noen forstår meg. På forhånd takk! Mvh Trine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå