Gå til innhold

Mulig oppgradering av AMD64 system, ønsker råd

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her på et AMD 64 s754 system, og merker nå at maskinen er ikke helt hva den var for 2 år siden. Jeg bruker maskinen hovedsaklig til spilling. Nyere spill kan jeg ikke kjøre uten å sette veldig lav grafikk på, og det tar jo bort en alt for stor del av spillopplevelsen.

Mitt nåværende system er (kjøpt for 2 år siden) :

• CPU: AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+
  • HK: MSI K8N Neo nVIDIA nForce3 250Gb
  • Skjermkort: Saphire Radeon 9800 SE (R350)
  • Minne: 1GB DDR-SD RAM

Vet ikke nøyaktig hvilket mine jeg har, men her litt timings osv:

• Frekvens: 201 MHz
  • CAS-Latency: 2.5
  • Timings: 3-3-8

Jeg kan ikke tenke meg at CPU, HK eller minne er for dårlig til nyere spill, men jeg kan tenke meg at det er skjermkortet mitt som er flaskehalsen i systemet.

Er det på tide å oppgradere? I så fall hva? Skjermkort? Eller hele systemet? Min bror går til innkjøp av nytt skjermkort veldig snart, og da kunne jeg få låne 9800XT kortet hans til jeg selv hadde fått oppgradert mitt system. Bør jeg bruke det i stedet for å kjøpe nytt?

Så mye penger har jeg ikke akkurat nå og vurderer å bare oppgradere skjermkort, og heller kjøpe et langt kraftigere system senere (tokjerne og crossfire :p).

Om det blir best å oppgradere noe nå, hva kan anbefales pris/ytelse ?

Håper på hjelp her :) (Merkelig at jeg aldrig kan hjelpe meg selv med disse tingene, å hjelpe andre går helt fint :dontgetit: )

Mvh Frugy

Endret av Frugy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer deg med det du har nå så er det jo egentlig ikke vits å oppgradere. Da kan du heller vente og kjøpe nestegenerasjons skjermkort når de kommer. Er ikke så lenge til X900 er ute, som ifølge ATI skal bli raskere enn to stk (SLI) 6800GT.

Da kommer vel også NVIDIA ganske kjapt ut med sitt nestegenerasjons kort så vi har litt å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...