Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk: Modem > Trådløs > brannmur

Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem her med hjemmenetverket. Vi har Bredbånd fra Bluecom og har også brannmur fra dem. Tidligere har vi hatt nettverket oppsatt slik at bredbåndet har gått rett fra modemet til brannmuren fra bluecom. Derfra har det gått kabler fra brannmuren til:

- PC1

- Trådløs router. Denne har igjen gitt internett til 2 pcer som er tilkoblet trådløst.

Dette har fungert fint. Eneste problemet har vært at jeg som får internett via den trådløse routeren ikke har fått tilgang til alt jeg ønsker. Dette skyldes at vi ikke har tilgang til brannmuren fra bluecom. Jeg får derfor ikke tilgang til f.eks PES4 online og BitTorrent. Jeg har ringt bluecom og bedt de om å åpne porter i brannmuren de styrer, men det er håpløst.

I dag forsøkte jeg å koble meg og den andre pcen som er tilkoblet trådløst rundt brannmuren fra bluecom. Dette da det kun er PC1 som har behov for denne stadig oppdaterte brannmuren. De pcene som er tilkoblet den trådløse routeren har ikke dette behovet. Dessuten har den trådløse routeren også brannmur.

Jeg byttet derfor kabelen som tidligere har gått fra modemet til brannmuren og satte den fra modemet til den trådløse routeren. Derfra satte jeg en kabel fra den trådløse til brannmuren fra bluecom. Fra brannmuren går det en kabel til PC1. På samme måte som før.

Dette fungerer ikke. De pcene som er tilkoblet trådløst får internett slik som før. Eneste forskjell er at vi nå får tilgang til de overnevnte programmene. PC1 får derimot ikke internett. Det virker for meg som om noe har gått galt fra tilkoblingen fra den trådløse til brannmuren.

Hva kan det være? Er det mulig å få oppsettet mitt til å fungere? Hvis ja, hvordan?

Er rimelig sikker på at routeren er denne.

Brannmuren fra bluecom er jeg ikke sikker på hva er for noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...