hurlis Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hei. Eg ønskjer å kunne laste opp en katalog kun ved å vite en url.. feks http://hallo/katalog/ Dvs når eg velger denne url ovenfor, skal programme gå inn og hente alle filene under katalogen og laste opp disse til serveren. Er det noen som vet om det er en lignende funksjon som i directory.getfiles(path), som en kan bruke når ein browser etter ei fil som er lagret på pc? Trenger å vite filnavnene på filene som ligger under katalogen. Om noen kan hjelpe meg hadde det vært heilt ypperlig!! Koden for hvordan eg kan laste opp en fil ligger under, om noen har noen forslag vil eg rette ein stor takk!! Private Sub btnUploadFromUrl_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLastOppUrl.Click Dim bruker As String = Request.Cookies("WebApplikasjonVers1")("bruker") Dim UrlStream As Stream = getSourceStream(txtUrl.Text) Dim readUrl As StreamReader Dim writeFile As StreamWriter 'Source catalog to save files: Dim newCatalog As String = txtKat.Text Dim saveCatalog As String = Server.MapPath(".\\" + bruker + "\" + kat + "\") If Not (Directory.Exists(saveCatalog)) Then Directory.CreateDirectory(saveCatalog) End If If Not UrlStream Is Nothing Then readUrl = New StreamReader(UrlStream) 'Her trenger eg å vite de ulike filnavnene og lage en loop for å lagre kvar enkelt av 'de!........ writeFile = New StreamWriter(lagringskatalog + "brukere.xml") writeFile.Write(readUrl.ReadToEnd) readUrl.Close() writeFile.Close() Else lblBeskjed2.Text += "urlstream is nothing.." End If End Sub Function getSourceStream(ByVal url As String) As Stream Dim stream As Stream = Nothing Try Dim urlUri As New Uri(url) Dim request As HttpWebRequest = CType(WebRequest.Create(urlUri), HttpWebRequest) Dim response As HttpWebResponse = request.GetResponse stream = response.GetResponseStream End If Return stream Catch ex As Exception lblBeskjed2.Text += ex.Message + ex.Source + ex.ToString End Try End Function Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå