Solidox_ Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 For noen dager siden kjøpte jeg en NEC 1770NX LCD-skjerm i tillegg til min Eizo L557 som jeg hadde fra før. Jeg kjører dem i et toskjermsoppsett. Når jeg ser på bildet på necen, kan jeg stadig vekk skimte et slags finmasket rutemønster over deler av skjermen. Spesielt tydelig er det når jeg ser på et bilde i bevegelse. På eizoen har dette aldri vært noe problem, jeg får et sømløst bilde. Situasjonen er den samme uansett om jeg bruker D-SUB eller DVI. Vet at dette kanskje ikke er den bildemessig beste skjermen som fins, men det er et litt merkelig og plagsomt problem. Noen som opplever det samme? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, på 20" 2001FP til DELL kan man også se ruter/mosaikk når man går bortover landskap i spill. Merkelig. Lurer på hvorfor selv Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jeg vill påstå at du har feil på skjermen da. Har ikke sett noe som ligner på rute mønster på min 1770nx. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jeg vill påstå at du har feil på skjermen da. Har ikke sett noe som ligner på rute mønster på min 1770nx. Enig der. Har aldri sett noe lignende på min Nec 1770 heller. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jeg har heller ikke sett noe lignende på skjermen min.-.. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Kanskje jeg kontakter Netshop etterhvert, siden jeg ikke bor langt unna og kan ta med skjermen inn dit. Ellers er det ofte såpass diskret at jeg lurer på om det er slik skjermen er laget... En måte jeg kan framprovosere det på, er å flytte en rute med en jevn fyllfarge sakte bortover skjermen, selv ser jeg det på playlistvinduet i Winamp f.eks. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du, nå seg jeg det også helt til høyde, en ca 6 - 7 cm bred stripe med ruter mens jeg sitter og skriver dette. men, vent, det er jo bare bakgrunden til HW men, seriøst, har ikke lagt merke til det selv, snakk med Netshop du, så får du nok en ny skjerm og en sjokolade i posten snart. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Det er ikke så lett å se "rutemønsteret", og legger du ikke merke til det er det ikke noe å bry seg med.. Men, i visse spill når man går bortover store flater med relativt ensfarget tekstur kan man se det. Men jeg tror dette rett og slett skyldes teknologien i LCD-panelet. Prøv å se på en annen skjerm av samme type, og se om du også der dette pixel-rutemønsteret ved bevegelse.. Endret 9. juni 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Se forresten "Er 1760nx bedre enn 1770nx?"-tråden. Der er et bilde som tydelig viser "rutemønsteret". Bilde. Endret 9. juni 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Se forresten "Er 1760nx bedre enn 1770nx?"-tråden.Der er et bilde som tydelig viser "rutemønsteret". Bilde. Hmm, fare for at jeg må trå til med angrerett da, får vurdere det litt videre... Bildet peker på akkurat det jeg mener, det vises også som nevnt hvis man snur på hodet. Samtidig må jeg innrømme at mørke toner vises dårlig på denne skjermen, som igjen gjør at man må ha utbrenning i fargene for å se noe. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Lurer på om det er noe feil med skjermen din, jeg har også NEC 1770NX og jeg kan ikke se et tilfelle av problemet ditt på skjermen min. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Lurer på om det er noe feil med skjermen din, jeg har også NEC 1770NX og jeg kan ikke se et tilfelle av problemet ditt på skjermen min. Har du sett på bildet Krapfoss, og kan si at dette ikke skjer på din skjerm overhodet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå