Mr.SS Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Yo! :!: Fikk i dag vite at jeg kommer opp i det faget jeg er dårligst i, natur og miljø. Jeg fikk emnet Fossile energikilder, og her er oppgaven: ----- Fossile energikilder ------ Du skal gi en god oversikt over de forskjellige typene med fossile energikilder. Du bør gå mer detaljert inn på minst en av typene. Du bør kunne vurdere betydningen av både positive og negative sider av denne typen energikilder. Du kan sette det du sier om fossile energikilder inn i en sammenheng med andre områder. Noen som kan hjelpe meg? Noen som har fått den samme oppgaven? Hvordan bør jeg gjøre powerpoint? Evt. tips til det. Takker! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tingen med eksamen er at du skal presentere på en forklarende måte, altså på en slik måte at sensor er overbevist at du forstår hva du snakker om. Derfor er det lurt å ta med minst mulig av ukjent stoff, og heller gå veldig nøye inn på det du virkelig kan. PowerPoint skal brukes til å holde oversikt og som en bitteliten støttespiller. Der kan du f.eks skrive opp reaksjonslikninger og putte inn forklarende bilder og illustrasjoner. Du må ikke skrive avhandlinger på PP, da bør du heller notere et par stikkord der og heller pugge litt stoff. Det meste dukker faktisk opp om du har valgt beskrivende ord. Muntlig er ikke noen leseprøve, men en presentasjon der du forklarer alt du vet til sensor. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Husker lite nå da. Ta med hydrokarbonene. Viktig! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det som er viktigst å få med er hvordan alt henger sammen og vise eksempler på hvordan alt er bundet til hverandre på en organisert måte (derav organisk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå