Gå til innhold

Hvordan få xp til å gå rett på nett?

Anbefalte innlegg

Når jeg installerte winxp pro første gang fikk jeg et valg der jeg kunne føre inn isp med brukernavn og passord. Dette førte til at jeg alltid var på nett. Ikke noe på logging eller connect spørsmål i det hele tatt. Nå etter at et rotehue har vært å herja på maskinen, må jeg trykke connect hver gang maskinen starter for å kunne komme på nett. Har brukt veiviseren for tilkobling og valgt manuelt oppsett, og jeg komme på nett men ikke uten og først og bruke den tilkoblinga jeg laga. Irriterende etter å ha vært vant til at maskinen var på nett med en gang den startet før. Har Telenor Adsl. Det skal ikke være nødvendig med noen konfigurasjon av selve modemet, da det ikke har vært rørt. Håper det er noen med en teskje metode for meg der ute :roll: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å lage en ny nettverkstilkobling? Control Panel - Network connections -> Create a new connection-- Så følge anvisningene: Connect to the Internet -> Set up my connection manually -> Connect using a broadband connection that is always on..

Funker iallefall fint her :)

Lenke til kommentar

Joda har prøvd det der. Men ved valget allways on, får man jo ikke opp brukernavn og passord utfyllingen, og da kommer jeg ikke ut på nett. Jeg får dette bare til ved å velge connect to a broadband that requieres username and password... Men da må jeg velge å koble til første gang, jeg vil på nett, etter omstart.

Lenke til kommentar

Etter å ha snakket med noen venner av meg, har også de opplevd dette med å måtte trykke "connect to" hver gang de skal på nett første gang etter oppstart. Dette har skjedd etter at de har gjort forandringer i nettverkstilkoblingene, eller så kan de ikke huske hvorfor dette plutselig dukket opp. De fikk heller ikke dette vekk før de formaterte og installerte xp pro på nytt. Under installasjons prosessen får man jo et tilbud om å fylle in isp med nødvendig brukernavn og passord. Hvis man gjør dette er det aldri noe mas etter "å koble til" noe som helst. Burde kanskje opplyse at det ikke er innbygget router i dette adsl modemet. Har søkt en del på nettet, men har ennå ikke funnet noen med samme problemstilling. Dette er jo et lite problem, men det er utrolig hva man klarer å irritere seg over :mad::blush: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...