pApRiKa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 På torsdag har jeg muntlig eksamen. I dag fikk jeg vite at jeg kom opp i samfunnsfag - Jordas mangfold Jeg hadde tenkt at jeg da skulle si en del om forskjellen mellom u-land og i-land.. og bruke et prosjekt vi hadde hvor vi sammenlignet et u-land og et i-land (kina og england), som eksempel.. men utover det har jeg egentlig ganske lite peiling på hva jeg skal gjøre..og om jeg burde bruke powerpoint, overhead el. Dette er første muntlige eksamen jeg har..og gruer meg en god del! Er det noen som vil fortelle meg litt hvordan det fåregår på en muntlig eksamen, om dere har noe jeg bør få med i tillegg til det jeg allerede har eller har noen lure "tips" til meg? På forhånd: takk! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis du kan bruke powerpoint bruk det! Men da må du vite hvordan du gjør det også da! Ikke pakk all info på lerretet. Bare små vesentlige ting du utdyper. Overhead er bare bal! Utrolig mye styr for å skifte ark, samt og i tillegg ha notat ark! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jordas mangfold - blant mennesker da? I så fall kan du jo nevne at land som det immigreres til ikke lenger blir sett på som smeltegryter for diverse kulturer. Assimilasjon, som er et begrep som beskriver det å undertrykke nye kulturer i et samfunn for å integrere de innvandrede best mulig kan du jo nevne. Jorden har et mangfold av kulturer, er det kanskje de som er temaet? Du kan da nevne at vi har fått bort det meste av segregasjonen og når er det integrasjonen som står i fokus. Ved å integrere medlemmer av en annen kultur i et samfunn, respekteres deres gamle normer og verdier i stor grad. Lenke til kommentar
pApRiKa Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hm.. må sjekke ut noen av orda der men Vet dere om Kina og England har noe til felles eller har samarbeidet med om noe, eller dronninga har vært på besøk i kina i det siste el.? Filler'n..dette var vanskelig! Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hm.. må sjekke ut noen av orda der men Vet dere om Kina og England har noe til felles eller har samarbeidet med om noe, eller dronninga har vært på besøk i kina i det siste el.? Filler'n..dette var vanskelig! Hong-Kong var en britisk koloni i 99/100 år etter opiumskrigen. Og sett hovr store aktører begge landene er på handelsmarkedet, har de mye handel mellom dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvilken klasse går du i? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://no.wikipedia.org/wiki/Hovedside Lenke til kommentar
pApRiKa Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg går i 10. klasse Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Gå på Daria.no og søk på "I-land" og "u-land". Tipper du finner det meste av stoff til muntlig eksamen her. Forresten, hvordan har det seg at du kom opp i eksamen i dag og du kun har 1 dags forberedelse? Normalt skal man med den nye eksamensformen ha 48 timers forberedelse... Lenke til kommentar
pApRiKa Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Oi.. Sku stå fredag!* og ikke torsdag..! Tusen akk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå