Pekka79 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Skal installere lyse sine fiberkabler og lurer på om noen vet hvordan det går an å se på tv på dataen når man har disse. Skal man ha tv-kort? Lenke til kommentar
millionslask Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Noen som vet hvordan man gjør dette? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Til vanlige TV-er så kobler du en vanlig Cat5 kabel til en dekoder som du får av lyse, og kobler denne til TV-en via scart kabel. Tror ikke det går an å få dette over til PC. Det du kan gjøre er å koble PCen til tv porten til hjemmesentralen, dette er en vanlig nettverkskabel til nettverkskortet og bruke [http://www..videolan.org]VLC[/url] til å spille av de forskjellige kanalene. Dette er jo litt tungvindt, da du må hele tiden skifte nettverkskabel, og ikke kan ha begge samtidig. Det er hvertfall slik jeg må gjøre hjemme hos meg, det kan tenkes de har endret systemet, noe jeg ikke er sikker på. Lenke til kommentar
millionslask Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hva gjør jeg inne i VLC? Hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
millionslask Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Er det noen som vet hva jeg må gjøre inne i VLC for å få det til å funke? Hva må jeg velge og skrive osv... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Du går på File -> Open network stream IP og port er jeg ikke helt sikker på. 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 kanskje? port 5001 tror jeg. Skal se om jeg finner riktig port og IP. Edit: Spør noen på #lyse @ EFnet Endret 4. juli 2005 av Azton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå