Gå til innhold

Anbefaling: Shannara-serien av Terry Brooks

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en glimrende serie av den glimrende forfatteren Terry Brooks.

Serien omhandler Shannara, et land av magi og mystikk.

Har alle bøkene, og går nå og venter på at det skal bli august/september sånn at den siste boka i den hittil siste trilogien skal komme ut.

Dette er en lettlest serie og persongalleriet er til å bli glad i.

God serie for begynnere, og for viderekommende.

Andre som har lest noe av denne geniale mannen med de geniale seriene?

-Sjur-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest(hørt) Shanaras sverd, shanaras alvestener og shanaras sang.

Det var noen gode bøker det, men de kommer etter Lotr, sagan om belgarion og WOT.

Har lyst til og prøve og få tak i den neste serien om belgarion (noe på m, melareon eller no slikt ). Men har også lyst og lese flere shanara bøker.

Hvet noen om noen fantasybøker hvor plåttet ikke går utpå og redde verden? heller noe i en mindre skala.

Lenke til kommentar
Har lest(hørt) Shanaras sverd, shanaras alvestener og shanaras sang.

Det var noen gode bøker det, men de kommer etter Lotr, sagan om belgarion og WOT.

Har lyst til og prøve og få tak i den neste serien om belgarion (noe på m, melareon eller no slikt ). Men har også lyst og lese flere shanara bøker.

Hvet noen om noen fantasybøker hvor plåttet ikke går utpå og redde verden? heller noe i en mindre skala.

Sagen om Belgarion er veldig bra og den neste som heter The Malloreon er enda bedre. Jeg har ikke lest WOT men jeg er enig at Belgarion bøkene og LotR ligger forran Shannara.

Jeg har lest de fleste bøkene til Terry Brooks og jeg synst den nyeste serien The journey of the Jerle Shannara var den beste til nå, men jeg faller jo lett for reiser også da :p Ett tips til alle er å lese de bøkene :thumbup:

Lenke til kommentar

Ooh, noen som er enige med meg i at bøkene er bra og i det hele tatt har lest dem!

Det har jeg ikjke støtt borti før...

Jeg for min del foretrekker serien "The Heritage of Shannara", men bare for å rette opp noe...

"The Journey of The Jerle Shannara" er ikke den nyeste serien, det er det "The High Druid of Shannara" som er. Siste bok i den serien kommer i august/september :D

Og etter det skal han begynne på ei bok som forklarer hele greia, sånn prequel-ting :p

*glede seg til bøkene blir ferdige og kommer ut*

Snakk om film også :D

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

har lest litt av denne serien og den er kjempebra. vil også benytte anledningen til å anbefale robert jordans wheel of time. en kjempebra serie nå på 11 bøker og (antaglivis) den siste skal komme ut om ett år. kjempeserie :w00t:

Lenke til kommentar

4351220[/snapback]

Vel:

The Black Company av Glen Cook

The Liveship Traders av Robin Hobb

A Song of Ice and Fire av George R.R. Martin

Ash: A Secret History av Mary Gentle

King's Blades av Dave Duncan

Sarantine Mosaic av Guy Gavriel Kay

Ghormenghast-trilogien av Mervyn Peake

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har lest en glimrende serie av den glimrende forfatteren Terry Brooks.

Serien omhandler Shannara, et land av magi og mystikk.

Har alle bøkene, og går nå og venter på at det skal bli august/september sånn at den siste boka i den hittil siste trilogien skal komme ut.

Dette er en lettlest serie og persongalleriet er til å bli glad i.

God serie for begynnere, og for viderekommende.

Andre som har lest noe av denne geniale mannen med de geniale seriene?

-Sjur-

4315111[/snapback]

Hmm. Kan jeg be om at du forklarer litt nærmere hva historien går ut på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde ikke peiling på den serien jeg, men stakk på biblioteket og fant to bøker, Scions of Shannara og Druids of Shannara, den siste i serien heter visst The Elf Queen of Shannara.

Hvem serie er dette? Han har skrevet mange om Shannara har han ikke?

Er på 10 kap. i den første boka nå, må si ordet "magic" blir brukt altfor ofte :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...