abcd423417984 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har lagd en klasse for bruk i applikasjonen min, og i denne klassen vil det opprettes en tråd. Problemet er at når jeg da avslutter resten av programmet vil programmet fortsatt kjøre til denne tråden er avsluttet. Jeg tenkte først på å ha en constructor som avsluttet tråden (hvis den kjørte da) slik at tråden automatisk avsluttes hvis resten av programmet avsluttes, men problemet er at jeg ikke fatter hvordan man lager en destructor i C#. Jeg er egentlig C++ utvikler og er derfor vant til å bare bruke ~klassenavn(). Noen tanker om hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 protected override ~klassenavn() Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Fikk beskjed om at: The modifier 'override' is not valid for this item The modifier 'protected' is not valid for this item Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 override protected ~klassenavn()? Det er noe lignende ihvertfall. Lenke til kommentar
palf Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hei, Du kan løse dette ved å sette "thread.IsBackground = true;". Tråden vil da avsluttes når applikasjonen din avsluttes. Eks. Thread thread = new Thread(new ThreadStart(test())); thread.IsBackground = true; thread.Start(); Håper dette hjelper. Pål Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Dette hjalp. Kunne alikevel vært greit å fikse slik at da instansen av klassen dør så vil også tråden dø. Noen forslag til dette? Lenke til kommentar