killertomato Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Har planer om å kjøpe meg en 19" LCD skjerm til PC'en. Blir vanlig internett bruk, se noe film, redigering av bilder i photoshop, noe videredigering og muligens noe spilling en sjelden gang iblant. Er det noen spesielle spesifikasjoner jeg bør være oppmerksom på? Har tittet litt rundt og det virker som om mange legger vekt på god responstid. Hva bør respons tiden ligge på til mitt formål? Hva med til tilkoblingsmuligheter? Hva er forskjellen på D-Sub, VGA, DVI? Virker som om DVI er det folk vil ha for tiden. Hva er forskjellen? Vil helst ikke gi noe særlig over 3000kr. Noen som har noe å anbefale? #Topic endret av moderator# Endret 8. juni 2005 av Jankee Lenke til kommentar
diversity Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Skjerm kategorien Denne kategorien er for, tver etc Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Flyttes til skjerm-kategorien Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg husker i pionertiden for ett år siden, da kunne det stått "19" LCD, maks 5,5k", og for et halvår siden var det 4k... Finn en MED DVI, det skal gi best bilde. I tillegg kan det være bra å se på kontrast, siden det avgjør noe av klarheten i bildet (her "jukses" det mye av mange skjermprodusenter, men generelt skal de med høy kontrast (1:600 og oppover) være bedre på bilde) Personlig har jeg BenQ FP937s, dette er en allsidig skjerm til under 3k, men kanskje mest rettet mot FPS-spillere. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg har to Dell 1905FP skjermer og jeg er veldig fornøyd. Gode farger og lite etterslep (etter mitt syn). Den er på tilbud nå og koster ikke mer enn 3337,81 kr med frakt og mva. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hva med lysstyrke? Har dette mye å si ved video og bilderedigering? De skjermene jeg har sett på ligger på enten 250 cd/m2 eller 300 cd/m2. Regner med at jo høyere tall jo bedre? Noen som har erfaringer med denne skjermen? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=151815 Endret 24. juni 2005 av killertomato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå