kick_ass17 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har installert printer med jet direct i mitt nettverk. jeg kan printe ut både fra server og fra klientene. ip adressen satte jeg når jeg installerte skriveren vi medfølgende jet direct plate. problemet er at jeg via dhcp har holdt av samme ip, altså 192.168.0.20. men reservasjonen står som inactive. hvordan får jeg fikset dette. ip adressen jeg satte når jeg installerte var også 192.168.0.20. har en mistanke om at den ikke er satt til å motta ip adresse fra dhcp. men hvordan fixer jeg dette Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Skriv inn ip adressen til jet direct boksen i en nettleser. Sjekk om dhcp er aktiver i oppsettet Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 kan du forklare litt nermere. hvordan jeg får dette til? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Dersom du slår inn IPen til printeren (Jet Direct) i nettleserens felt for adresse. f.eks 192.168.0.20, så kommer det opp ei side, så finner du sikkert ut resten selv. Endret 8. juni 2005 av chrisege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå