McMadhouse75 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Eg har hørt rykte om a den nye xbox blir pc kompatibel (dvs. at man bruke den som en pc med windows og spille pc spill på den) Er dette korrekt??? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Denne tråden er feilpostet, og hører vell hjemme i "Spørsmål og svar - Konsoll". Tror du kommer til å få flere svar der. Raportert til en moderator. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Svært svært tvilsomt at det vil skje. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Nei, du vil ikke kunne installere Windows på en Xbox 360. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Den blir mac kompatibel [ironisk latter]haha [/ironsik latter] Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kontrollen til X360 skal være jo kanskje være kompatibel med Longhorn, har jeg hørt. http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306047 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1303627 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 X360 kan nok ikke spille pc-spill, men den vil kunne være komplatibel med Windows Media Center, slik at man kan se filmer som man har pådatamaskina med Windows Media Center. Skyt meg hvis jeg har galt. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 X360 kan nok ikke spille pc-spill, men den vil kunne være komplatibel med Windows Media Center, slik at man kan se filmer som man har pådatamaskina med Windows Media Center. Skyt meg hvis jeg har galt. helt riktig, bare ta en titt på fjernkontrollen til 360. Der er det en windows media pc logo-ting man kan trykke på (dagens xbox har også denne muligheten, altså å "snakke" med en media PC gjennom et extension kit som heter Windows Media Extender for Xbox. by the way: man skal kunne bruke gamepaden til 360 sammen med lnghorn på en PC, vet ikke helt bruksområdet, men de har sikkert en fiks idé. Link til Windows Media Extender for Xbox Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 PS3 vil kunne kjøre Linux da. Det tar sikkert ikke lang tid for noen finner ut hvordan de får laget et slags OS til 360. For min del holder det bare med at jeg kan koble 360en til pcen for å så overføre filmer og forskjellig dem imellom. Jeg trenger ikke å kunne kjøre pc-spill på den. Det har vi en pc til. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 man har jo laget mange linux distroer til xbox, men ingen er serlig gode. Sony har laget et eget linux kit til ps2 med HDD, keyboard og manual. Leste et sted at xbox 360 kommer til å kjøre en strippet versjon av windows 2000. Det var en tredjeparts programutvikler som sa det i et intervju, husker ikke hvor Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Den kjører ikke en strippet versjon av Windows 2000, men kernelen har utgangspunkt i Windows 2000 sin kernel, noe som er langt i fra det samme. Lenke til kommentar
simerix Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg har hørt rykter om at xbox 360 vil kunne installere windows XP. Det høres jo ganske sansynlig ut. 2x 3,2 ghz prosessorer, grafikkminne på 256 mb , USB port, og 256 mb ram. Dette er de nødvendigse ingrediensene til en stasjonær PC. Kanskje jeg ikke trenger noen PC, men bare xbox 360 og innstallere windows opperativsystem. Endret 15. juni 2005 av simerix Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 husker jo hva som skjedde med den gamle, det kommer vel en chip som tillater det meste tenker jeg. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg har hørt rykter om at xbox 360 vil kunne installere windows XP. Det høres jo ganske sansynlig ut. 2x 3,2 ghz prosessorer, grafikkminne på 256 mb , USB port, og 256 mb ram. Dette er de nødvendigse ingrediensene til en stasjonær PC. Kanskje jeg ikke trenger noen PC, men bare xbox 360 og innstallere windows opperativsystem. Tror kanskje det kan bli litt vanskelig med Windows (I alle fall de versjonene som finnes nå) siden det er PowerPc prosessor i Xbox 360. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 husker jo hva som skjedde med den gamle, det kommer vel en chip som tillater det meste tenker jeg. Om Microsoft er smart så har de lært litt fra første Xbox og integrerer sjekker i mer hardware enn bare en EEPROM og bootchip til 10$. Tviler på at de gjør det like enkelt å modifisere nye Xbox360 som den gamle. Trond Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Kan alle som har tenkt å legge inn et innlegg som starter på "Jeg har hørt rykter om at..." vennligst bare la være? Nei, Xbox 360 kommer ikke til å kjøre Windows XP - dette har Microsoft selv avkreftet gang på gang. Det høres jo ganske sansynlig ut. 2x 3,2 ghz prosessorer, grafikkminne på 256 mb, USB port, og 256 mb ram. Dette er de nødvendigse ingrediensene til en stasjonær PC. Xbox 360 kommer til å bruke en IBM PowerPC-prosessor som slettes ikke kan kjøre Windows. Little endian VS Big endian - read about it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå