Gå til innhold

Catalyst 5.6 med opptil 50% ytelsesøkning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare må ha!

ESJ? Ingen link til download?

Er den ikkje ute?

Gå gav du meg og sikkert mange falske forhåpninger! :thumbdown:

Men den kjem vel snart :roll:

Håper det! :thumbup:

skulle kommet i går?

ATI will soon introduce its Catalyst 5.6 driver and we have the feeling that this might happen on the seventh of June, we might be wrong about the date, it's not yet specific but you never know.

:dontgetit: ikke vet jeg, men blir sikkert bra uansett

Lenke til kommentar

Tipper det gjelder alle kort som støtter den "funksjonaliteten" som har blitt tweaket.., virker jo ifølge den artikkelen som en generell oppdatering.

Uansett er det som regel slik at de nyeste kortene sikkert har mest nytte av forbedringen

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

X800XT PE ? VIl den få nytte av denne ?

Gleder meg, men når kommer egentlig driverne ut? *Snoke snoke*

Lenke til kommentar
blir mektig imponert over Ati hvis dem klarer å få til 50% ytelse i 5.6 driverne, men så skal man ikke tro ALT theInquirer skriver da, jeg ville tatt dette med en klype salt, vertfall i første omgang ;)

Merk deg at dette berre gjelder Lock on: Modern Air combat.

Lenke til kommentar

Dette er som sagt optimaliseringer til spill som allerede er ute og dermed kommer til å øke ytelsen i disse spillene direkte, tror også at det har blitt gjort litt forandringer på proseseringen av Z-buffer dybde og at dermed alle spill vil nyte godt av dette i en viss grad.

Men ikke forvent 50% ekstra ytelse i alle spill, dette gjelder kun noen få tilfeller.

Lenke til kommentar
Dette er som sagt optimaliseringer til spill som allerede er ute og dermed kommer til å øke ytelsen i disse spillene direkte

Hva vet du om at det ikke er generelle optimaliseringer? De spillene som er blitt nevnt med størst forbedring er OpenGL spill så jeg tror nok det er snakk om generelle OpenGL optimaliseringer her.

Lenke til kommentar
Dette er som sagt optimaliseringer til spill som allerede er ute og dermed kommer til å øke ytelsen i disse spillene direkte

Hva vet du om at det ikke er generelle optimaliseringer? De spillene som er blitt nevnt med størst forbedring er OpenGL spill så jeg tror nok det er snakk om generelle OpenGL optimaliseringer her.

Hva med å lese linjen etterpå den du quotet?

tror også at det har blitt gjort litt forandringer på proseseringen av Z-buffer dybde og at dermed alle spill vil nyte godt av dette i en viss grad.

Den første linjen du quoter er nettop myntet på trådstarters 50% ytelseøkning som nettop kun skjer i visse spill som er direkte optimalisert, den andre delen av innlegget mitt som jeg skrev tar i betraktning at det muligens er litt bedre ytelse generelt nå.

Lenke til kommentar

Så hvordan vet du at det er snakk om en spesfikk optimalisering og ikke at akkurat det spillet som tjener mest på en generell optimalisering?

Hvilken grunnlag har du får å si at det er z optimaliseringer inne i bildet her? Det burde isåfall tjene Doom3 mye mer enn Lock On:MAC.

Lenke til kommentar

"ATI did this by using some Z optimisations, removing unseen pixels before running through the pixel shaders."

Dvs at de har luket vekk unødvendige prosesser fra driveren. Det virker rart at de ikke har oppdaget denne muligheten før, men uansett: det skal vel gjelde for alle ATi skjermkort. Mitt Radeon 9500 Pro vil ha godt av det i CS:S, som vel er temmelig piksel-intensivt (men HL2 ble ikke nevnt i artikkelen).

EDIT: setningsoppbygning, pluss en kommentar: post nr 800 :woot:

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...