theDurkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Da har mine gamle 2.1 begynt å skurre, så jeg trenger noen nye høytalere. Jeg vurderer et 5.1 anlegg. Slik jeg sitter nå her jeg mulighet for å plassere to høytalere foran meg, og resten bak. Ingen på sidene. Rommet ser i grove trekk slik ut som på bildet. Ser det greit ut med den plasseringen? Og så til det store spørsmålet, hvilke høytalersett burde jeg kjøpe? God lydkvalitet er vitkigst, ettersom det mest går i musikk (metall), og foretrekker at musikken er klar og tydelig. Ellers burde den jo kunne spille ganske høyt. Er ikke sikker på hvordan man skal forklare hvor høyt den burde klare. Men så høyt som mulig uten skurring og sjanse for å ødelelegge høytalerne. Prisklassen ligger mellom 1500-1900kr. Vil helst ikke gå over det, men hvis det fines et sett dere heller vil anbefale på fks. 2100kr, godtar jeg det. Er også viktig at det ermulig å henge høytalerne på en vegg. Har ingen muligheter for ståhøytalere. edit: De små sorte prikkene er der jeg tror jeg kommer til å ha høytalerne, mens den store er basskassa. Ledningene mellom dem burde vel ligge på rundt 6-7 meter for å komme rundt i rommet. Etter å ha målt, ser det ut som jeg trenger den lengeden på lednignene. Men på øyemål ser det ikke ut til at jeg trenger mer enn 4-5 meter. 6-7 målt jeg med målestokk langs listene. edit2: Skal kobles til pc. Endret 8. juni 2005 av Mixel Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 hmmm.. spørsmål til deg.. skal du ha et pc anlegg eller vanlig anlegg? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) ah, glemte vel å si det. Er til pc edit: Jeg så fort igjennom komplett.no sine suroudnanlegg, og ble skuffet etter hva jeg så, men jeg fant tislutt kategorien PC-høytalere Jeg trenger ikke hjelp nå lenger Endret 8. juni 2005 av Mixel Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 hva kjøpte du da? ville ikke kjøpt surround til den prisen der.. ville heller kjøpt et ordentlig 2.1 da. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 ville ikke kjøpt surround til den prisen der.. ville heller kjøpt et ordentlig 2.1 da. Helt enig der. Til den prisen hadde jeg kjøpt et Klipsch 2.1 sett. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 hva kjøpte du da? ville ikke kjøpt surround til den prisen der.. ville heller kjøpt et ordentlig 2.1 da. Har ikke kjøpt noe enda, men fant masse spennende å se på. Sitter nå og velger ut hva som virker best. Men suround for pc var jo ikke så dyrt, så jeg går vel heller for noe rundt 1000-1200. Men hvorfor og hva slags opsett av 2.1 anbefaler du da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå