Dahl Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hei! Noen som har en presentasjon (gjerne powerpoint) som tar for seg alt det viktigste innen geometri på tiende-klasse-nivå? Eventuelt noe du selv brukte ved muntlig eksamen. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvor mye geometri er geometri på 10.klassenivå? Areal, volum og trigonometri (pytagoras)? Jeg har ingen presentasjoner, men har du mattespørsmål kan du jo alltids stille dem her Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Areal, volum og trigonometri ja. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Har du fått vite alt om temaet, eller skal du trekke lapp e.l. på eksamensdagen? Geometri/trigonometri er jo ikke et så veldig stort tema, og tror ikke noe er mer viktig enn annet innenfor det? (Eller, du vil jo ha mer bruk for trigonometri enn geometri i senere matematikk). Så vet ikke helt hva som er "det viktigste". Skal det vinkles/ knyttes opp mot noe spesielt? Praktisk? For eksempel trigonometri i byggbransjen. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Nei, vi skal bare fortelle masse om alt. Areal og volum av ditten og datten, og vise at vi kan regne det ut. Forklare om pytagoras' læresetning ++ Ikke så vanskelig, men det hadde vært digg å slippe å lage hele presentasjonen selv. Endret 8. juni 2005 av @kd Lenke til kommentar
svamp Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Det hadde det nok Men du vil jo lære av å gjøre det selv også. Du kan egentlig være glad du kom opp På VK2 allmenn kom et parti i klassen min opp, jeg hadde vært oppe alle 3 mulige årene, en annen i klassen var oppe for første gang. Han sleit! Edit: Hadde sagt det før ja , lurte på det. Endret 8. juni 2005 av svamp Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hehe, hørte du fortalte om det. Det er ikke noe vanskelig emne, men jeg er bare ikke spesielt lysten på å skrive masse formler og eksempler. Får vel gjøre det da. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er vel ikke verre enn å skrive av formelene som står i læreboka? Hvis du skal løse et eksempel til formelen, er det igjen bare å bruke eksemplene i læreboka - bare husk å gjøre om litt på teksten. Det tar deg vel ikke mer enn et par timer, kanskje mindre Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Min PowerPoint presentasjon holdt til 6 i muntlig eksamen matematikk i dag. Lenke til kommentar
PØM Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Min PowerPoint presentasjon holdt til 6 i muntlig eksamen matematikk i dag. Hva var det du hadde innenfor matematikk? Jeg er på samme eksamens gruppe som @kd Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg hadde sånn 48-timersopplegg om Sport og hobby. Jeg valgte da svømming som tema. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg hadde sånn 48-timersopplegg om Sport og hobby. Jeg valgte da svømming som tema. Ahh, ok. Ikke samme tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå