chrisege Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hei, Da har serveren min nådd maks antall klienter, er det noen som vet hvor jeg kan øke dette. Det hadde vært veldig greit om noen kunne hjelpe meg med det. Det er Windows 2000 Server På forhånd takk for hjelpen. C.Ege Endret 8. juni 2005 av chrisege Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kanskje fortelle litt mer om problemet ? Hvilken tjeneste det gjelder osv. Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Da har serveren min nådd maks antall klienter, er det noen som vet hvor jeg kan øke dette. Det hadde vært veldig greit om noen kunne hjelpe meg med det. Som tidligere nevnt er ikke problemstillingen veldig godt beskrevet, men jeg regner med at det som skal til er at du går ut på en liten handletur og kjøper flere CALs, Client Access License. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, dårlig fra min side. Problemet er: Når jeg prøver å melde maskiner opp i dommenet (WinXP Pro), får jeg en feilmelding, noe alla denne: "Du har oppnådd maskismalt antall klienter, be systemadministrator om å fjerne maskiner som ikke lengre er aktuelle, eller øke atallet klienter". Jeg sitter ikke med fulle Admin-rettigheter på denne serveren, men dersom han som gjør det, melder opp maskinen, går det forsåvidt greit. Mye mulig vi må kjøpe flere lisenser. Håper det hjalp, spør dersom det er noe mer jeg må si/forklare/oppklare!! C.Ege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå