aurstad Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Siden jeg har begrenset tilgang over nettverket på jobben så ønsker jeg å sette opp cgi-irc på min egen server som jeg har igjennom Servetheworld. Jeg har forstått det slik at all kommunikasjon ifra klienten min (dvs IE) går igjennom port 80 og så tar serveren der cgi-irc over og kjører på 6667 over til Undernet serveren. Jeg har satt opp cgi-irc etter all dokumentasjon som finnes, og så jeg tror den skal være riktig konfigurert. Path til cgi har jeg også sjekket og skulle være riktig. CHMOD er også riktig og alle script kjøres korrekt. Problemet er når jeg skal logge inn på Undernet så timer bare forbindelsen ut. *** Welcome to CGI:IRC 0.5.6 (2005/02/09) *** Looking up stockholm.se.eu.undernet.org *** Connecting to stockholm.se.eu.undernet.org [195.54.102.4] port 6667 *** An error occured: Connecting to IRC: Connection timed out (60 seconds) Noen som vet hva dette skyldes? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Virker som servetheworld har blokkert for dette på sin server. Noen som vet gratis tilbydere som tillater dette eller en workaround? Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 De fleste IRC-nettverk har servere som lytter på andre porter enn de som er standard for IRC (og som ServeTheWorld blokkerer). For Undernet kan du se i denne listen for å finne servere som lytter på andre porter enn standardportene, f.eks. 8080 eller 8888. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Prøvde flere forskjellige porter til de serverene du nevnte i linken, men det virker som også disse portene er blokkert av STW Lenke til kommentar
Aichei7D Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Har du egen dedikert server hos StW eller kjører du fra en delt webserver (webhotell)? Noe jeg kom på nå er at på delte webservere er alle porter, bortsett fra noen få (f.eks. 21, 22 og 80), stengt for utgående tilkoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå