Haaland Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Eg kom opp i 3MX munnleg (skal opp på fredag klokka 10), men er litt i tvil om korleis eg skal førebu meg på måla. Kor mykje vekt skal eg leggja på utleiingar? Når det t.d. i læreplanen står at eleven skal "kunne bruke formlene for sinus og cosinus til summer og differanser samt formelen (sin x)^2 + (cos x)^2 = 1", er det då forventa at eg òg utleier denne? Og kva med der ein skal "kjenne", "kunne finne", "ha kjennskap til", "kunne beregne" og "kunne regne med" ting?Skal eg berre visa døme på oppgåver som går på emna, eller må alle formlar eg kjem borti utleiast? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) EDIT: Ikke viktig. Endret 9. oktober 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Fransk B-språk. Suck my tits. Kikk deg litt rundt ... Du har nettopp oppfordret størsteparten av Norges prepubertale gutter til å suge deg på puppen. Løp! Løp, og kom aldri mer tilbake! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) formelen (sin x)^2 + (cos x)^2 = 1", er det då forventa at eg òg utleier denne? FYI er dette basic pythagoras. De fleste bevisa er faktisk svært enkle, og er gull verdt på muntlig... Edit: Suck my tits. Okei. Siden det er deg Endret 14. juni 2005 av bfisk Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 FYI er dette basic pythagoras. De fleste bevisa er faktisk svært enkle, og er gull verdt på muntlig... Jaudå, eg er fullt klar over det, men fleire av dei andre utleiingane eg har sett på har vore ganske lange, på tross av at sjølve rekninga/tenkinga er enkel. Når eit mål då inneheld tre-fire formlar, ser eg for meg at det kanskje går for lang tid på feil ting om eg utleiar alle..? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ahh, da var det gjort, jeg kom ikke opp i år *Gå tilbake til prosjekt* Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Kom opp i religion. Tror det blir enkelt. Fikk nesten 6 i standpunkt, så da får jeg gå for det på muntlig Endret 15. juni 2005 av roadflash Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Da var vi ferdig med historien, og det gikk så bra som det kunne. Fikk 6. EDIT: Gnomenz: Problemet var å lage foredraget kort nok. Pensumet var greit nok. Endret 15. juni 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Psykologi; eksaminasjon på fredag kl 10.00. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Eg kom opp i 3MX munnleg (skal opp på fredag klokka 10), men er litt i tvil om korleis eg skal førebu meg på måla. Kor mykje vekt skal eg leggja på utleiingar? Når det t.d. i læreplanen står at eleven skal "kunne bruke formlene for sinus og cosinus til summer og differanser samt formelen (sin x)^2 + (cos x)^2 = 1", er det då forventa at eg òg utleier denne? Og kva med der ein skal "kjenne", "kunne finne", "ha kjennskap til", "kunne beregne" og "kunne regne med" ting?Skal eg berre visa døme på oppgåver som går på emna, eller må alle formlar eg kjem borti utleiast? Vi fikk et hefte med forskjellige beviser, noe som var veldig kjekt. De fleste reglene, og grunnene til dem stod der, så trengte egentlig bare lese og øve meg på det som stod i heftet. Fikk blant annet å bevise at sinx' = cosx Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Vi fikk et hefte med forskjellige beviser, noe som var veldig kjekt. De fleste reglene, og grunnene til dem stod der, så trengte egentlig bare lese og øve meg på det som stod i heftet. Fikk blant annet å bevise at sinx' = cosx Er det med såkalla ny ordning? Me har nemleg gammal ordning, noko som vil seia at eg foreløpig berre veit at eg får 2-4 av dei 26 måla i læreplanen som oppgåve. Etter at eg har fått oppgåva, har eg ein halvtime på å førebu meg, før eg skal inn til sjølve eksamenen. Ein halvtime er ikkje så lang tid, så eg går gjennom alle måla no på førehand og skriv ned kva eg vil seia om kvart mål. Det er her eg ofte er i tvil om kva eg skal ta med og ikkje av utleiingar og døme, men det byrjar å ordna seg no etterkvart. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg hadde flaks igjen, og slapp unna muntlig eksamen på GK AA. Slapp også skriftlig for tre uker siden. Adskillige elever fra klassen min som kom opp i muntlig, så jeg får fri på mandag ... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Vi fikk et hefte med forskjellige beviser, noe som var veldig kjekt. De fleste reglene, og grunnene til dem stod der, så trengte egentlig bare lese og øve meg på det som stod i heftet. Fikk blant annet å bevise at sinx' = cosx Er det med såkalla ny ordning? Me har nemleg gammal ordning, noko som vil seia at eg foreløpig berre veit at eg får 2-4 av dei 26 måla i læreplanen som oppgåve. Etter at eg har fått oppgåva, har eg ein halvtime på å førebu meg, før eg skal inn til sjølve eksamenen. Ein halvtime er ikkje så lang tid, så eg går gjennom alle måla no på førehand og skriv ned kva eg vil seia om kvart mål. Det er her eg ofte er i tvil om kva eg skal ta med og ikkje av utleiingar og døme, men det byrjar å ordna seg no etterkvart. Hadde en halvtime forberedelse jeg også, men fikk på forhånd et hefte som inneholdt alle de vanlige bevisene. Fikk en lapp med 2 veldig forskjellige temaer en halvtime før selve eksamen. I mitt tilfelle var det "trigonometriske funksjoner" og "Stokastisk variabel. Binomisk fordeling". Da øvde jeg litt ekstra på de bevisene som hørte til dette. På eksamen fikk jeg to ukjente oppgaver innen temaene og et bevis. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hadde en halvtime forberedelse jeg også, men fikk på forhånd et hefte som inneholdt alle de vanlige bevisene. Fikk en lapp med 2 veldig forskjellige temaer en halvtime før selve eksamen. I mitt tilfelle var det "trigonometriske funksjoner" og "Stokastisk variabel. Binomisk fordeling". Da øvde jeg litt ekstra på de bevisene som hørte til dette. På eksamen fikk jeg to ukjente oppgaver innen temaene og et bevis. Vi hadde et litt annet system. 30min før fikk jeg et ark der det stod Trigonometriske funksjoner, sammen med noen oppgaver til det. Under eksamen skulle jeg forklare hvordan jeg hadde regnet, og skulle regne noen nye oppgaver. Deretter fikk jeg et nytt tema, og skulle forklare og regne noen oppgaver. Muntlig eksamen er i stor grad opp til hver enkelt skole og lærer, så forskjellene kan bli relativt store. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå