Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen VGS - hva kom du opp i?


Anbefalte innlegg

I går kom jeg opp i norsk muntlig, vk2 :p Først tenkte jeg liksom "faen, norskbok, 500 sider, sjekke om jeg klarer svingen her nede i 180 km/t..."

 

Men så snakket jeg med norsklæreren min, og klassen min hadde visst valgt en sånn spesiell form for eksamen som vi hadde blitt enige om i full klasse.

 

Det gikk ut på at vi fikk HELE oppgaven 48 timer før vi skal fremføre :p Jeg var da så utrolig heldig å få Peer Gynt. Skal lese boka og lage personkarakteristikk. Peer Gynt er jo forsåvidt en artig bok så jeg er strålende fornøyd, vitende om at jeg skal si 20 min om Peer, mens en kompis som kom opp i 3KJ må ha eksamen fra 9-14 :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Den nye norskordningen rox0r, ja. Jeg kom opp i 2SK, veldig fornøyd. Sitter her med boken og skal egentlig lese, men jeg forbereder meg heller på en synseeksamen heller.

Lenke til kommentar

Matte 3MX, hadde egentlig håpet på historie, men matte er ikke så ille. Har i alle fall forbedringspotensiale der.

 

Skal ikke ha den før på mandag, blir lang tid å lese på. Det tror jeg ikke er så bra, for da gidder jeg ikke lese så mye før siste kvelden. Så blir jeg sur på meg selv for at jeg ikke leste etterpå.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

2SK er så forbanna kjedelig. Føler ikke jeg trenger å øve, men så får jeg dårlig samvittighet hvis jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
En kompis av meg kom opp i 3FY skriftlig og 3MX muntlig. Går på Sandnes vgs som Gef.

Misunner ikke kompissen din en plass, heller ikke deg Goophy :no:

 

Har øvd i 2 timer til nå, gått gjennom 1 mål fra lærerplanen av 4. Tar ett mål per dag til jeg kommer i mål.

 

Det er viktig at man ikke overdriver med lesinga, så jeg skal kun øve noen timer daglig.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tenkte jeg skulle lese litt nå, men den halvtimen jeg sitter med oppgaven før fremføring blir kritisk. Er liksom ikke vits å kunne denne boken på rams, alt er så flytende.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lese litt nå, men den halvtimen jeg sitter med oppgaven før fremføring blir kritisk. Er liksom ikke vits å kunne denne boken på rams, alt er så flytende.

Nei, det er ikke vits i å kunne boken helt utenatt. Det beste på en slik prøve er vel å bruke hodet og kunnskapen man har. Fikk du noe tema? f.eks sosialiseringsprosessen.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn i alle fag, at man får vite oppgave og fag 2 dager før?

Slik er det på ungdomskola, kommer opp i muntlig på onsdag eller torsdag i neste uke jeg. Håper på samfunnsfag! :)

Man får vite fag, men ikke nødvendigvis oppgave. De fleste får vite den 30 min før.

 

Det skal være to arbeidsdager faktisk, jeg fikk vite det i dag og kommer opp på mandag.

Lenke til kommentar

haha. Fikk 5 på muntlig eksamen i Norsk VK2. Oppgaven var å gi personkarakteristikk, og kommentere språkbruk i to korte tekster. Sensor sa at "det var en fryd å høre på slikt et fortellertalent, og måten du fremstilte Peer Gynt". Holdt på å le meg ihjel, kan ikke helt identifisere meg med det utsagnet der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...