ZyberZone Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Sitter nå med 512 ram (2x256 PC3200 Twinmos ram) og kjører helt fint min XP2500 @ 3200 på et NF7S abit hovedkort. Etter å ha studert ram-prisene, og sett at det er billig med ram for tiden, så vurderer jeg rett å slett å oppgradere til 1 GB Jeg har da noen spørsmål. Jeg har 3 minneslotter, og kjører vel forsåvidt dual channel nå. Men bør jeg kjøpe en 512 MB brikke, eller skal jeg skifte ut begge ram-brikkene jeg har mot 2 x 512. Ønsker fortsatt å kunne kjøre på CPU'n min @ 3200... Hva slags ram bør jeg satse på? Pris/ytelse er det viktigste. Helst ifra Netshop eller Psdata, da jeg oftest handler der Kan jeg evt bruke disse minnene jeg kjøper nå, til en AMD64 CPU som jeg vurderer å kjøpe til vintern? Tror vel det var alt Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg hadde akkurat sammen "dilemma" som deg forrige måned. Jeg gikk for 2 x 512 OCZ ram fra Netshop, og flyttet gamle minnet over i nr. 2 maskin. Du kan evnt. prøve å selge minnet du bruker idag på bruktmarkedet. OCZ 1024MB Dual Channel Value endte jeg opp med (Test på AnandTech), disse brikkene skal over i DFI Lanparty UT NF4 etterhvert. Kjører de nå 2-3-3-11 på default spenning. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Å kjøpe en ekstra 512MB-brikke vil være en heller kortsiktig løsning, da kombinasjonen 2x256 og 1x512 så vidt jeg vet ikke vil gi dual channel på et AMD64-system. Men på ditt nåværende system vil det bli det samme som 2x512MB. Vær forøvrig klar over at NF7-kortene ikke er særlig glad i mye minne, slik at det kan bli nødvendig å flashe til en modifisert BIOS med 2T command rate (ingen originale BIOSer gir denne muligheten). Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Altså, budsjettet er mest ytelse for pengene.. Som vanlig Da har jeg jo litt å tenke igjenom. En kortsiktig løsning kan jo funke det også, ellers også så venter jeg bare på at jeg kjøper en helt ny maskin kanskje, og klarer meg med 512 RAM.. Takk for svarene, fikk en del å tenke igjenom nå. Viste ikke det med Bios heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå