Gå til innhold

Asus P4S533

Vic20

Anbefalte innlegg

Av og til ved oppstart så kommer en melding ved som sier: "Hardware Monitor found an error - Enter Power setup menu for details", men når jeg går inn i setup'en så ser alt o.k. ut....

Jeg har en "Silent Viking" vifte som går på ca. 2100 rpm og er festet til riktig kontakt på HK'et, ellers ser volt settings ok ut. CPU kjører på 2.26 GHz (ikke overklokka.) CPU/MB temp = 40/32. Bios revisjon = 1007c

Burde ikke en av verdiene i Hardware Monitor menyen vises i rødt når denne type feilmelding kommer ?

Noen som har opplevd det samme med dette HK'et eller som har peiling på hva som kan forårsake denne "falske alarmen" ?

Mistenker at en BIOS oppdatering kanskje er tingen, men da burde flere enn meg ha samme problemet....

Vic20

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig at viften sviver for seint. Dersom du går inn på "hardware monitor" i bios, så kan du velge "ignore" på CPU fan. Da slipper du å får feilmeldingen.

Dersom du kobler høytaleren til det integrerte lydkortet, skal du få muntlig beskjed om hva bios finner som feil.

Lenke til kommentar

Jeg opplever det av og til..noen ganger sier den at primery master drive fails og det som du sa(hardware monitor found an error eller no) vet ikke hvorfor :???: det jeg må gjøre for å fikse primary drive fails er å gå inn i bios, velge primary drive og ta en runde på den, dvs velge de forskjellige valgene til jeg kommer tilbake til der den stod..Da er alt fikset..

Lenke til kommentar

Hehe problemet er såre enkelt... la meg sitere:

Quote:

Microplex Sier: "Enkelte hovedkort har en innebygd sperre i BIOS som gjør at maskinen ikke starter dersom CPU kjølerens vifte® ikke roterer med en viss hastighet. Denne viften har et turtall på kun 2050 o/min ±10%, så dersom dette blir et problem bør du disable denne egenskapen i maskinen BIOS."

Tviler på problemet ditt er større enn det :grin:

Men en ting: Hvorfor kjøpte du Silent Viking når du kunne fått en ThermalTake Volcano 7+ til omtrent samme pris som kjøler myyyye bedre?? Klager ikke, men kanskje du ikke visste om den?? :razz:

Avslutter med etpar bilder... lykke til videre!!

volcano1.jpg

volcano2.jpg

Lenke til kommentar

Viste jo nettopp den vifta i meldingen ovenfor, mann :grin:

Ja den er UTROLIG god, du kan søke etter volcano her på forumet det er sikkert endel folk som har erfaringer med den... den leverer forøvrig 49cfm luft, har ei ribbe av kobber og skal være en av de bedre "billige" kjølerne på markedet ifølge tomshardware, hardocp og anandtech...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 12:02, Vic20 skrev:

Av og til ved oppstart så kommer en melding ved som sier: "Hardware Monitor found an error - Enter Power setup menu for details", men når jeg går inn i setup'en så ser alt o.k. ut....

Har fått denne mld hver gang jeg har startet pc'n siden jeg fikk P4S533... Jeg greide heller ikke finne feilen i bios, men i går kobla jeg en BlueOrb jeg hadde liggende på "CPU fan" kontakten. Dette gjorde at jeg kunne velge "CPU Fan Speed" i bios(kunne ikke det før). Satte til "ignore" - reb00ta og dro ut blueorb'n... WOLLA!

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 17:55, ChriZno skrev:

Hehe problemet er såre enkelt... la meg sitere:

Quote:

Microplex Sier: "Enkelte hovedkort har en innebygd sperre i BIOS som gjør at maskinen ikke starter dersom CPU kjølerens vifte® ikke roterer med en viss hastighet. Denne viften har et turtall på kun 2050 o/min ±10%, så dersom dette blir et problem bør du disable denne egenskapen i maskinen BIOS."

Tviler på problemet ditt er større enn det
:grin:

Men en ting: Hvorfor kjøpte du Silent Viking når du kunne fått en ThermalTake Volcano 7+ til omtrent samme pris som kjøler myyyye bedre?? Klager ikke, men kanskje du ikke visste om den?? :razz:

Avslutter med etpar bilder... lykke til videre!!

Wow, den så jo rå ut da, visste ikke om den før nå.

Da blir det nok ny vifte på meg.

Takk for tipset!

Vic20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...