Fredrik Larsen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, så etter noen hjelmer i dag, bl.a på MCOslo (google søk) og så en del skjermer med svart visir. Synes det er kult jeg men, er det harry? Hvordan merker er det som kan anbefales og helst ikke er så veldig dyre? Vil ikke betale noe særlig mer enn 1000kr. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg kommer til å kjøpe det. Jeg synes ikke det ser harry ut i det hele tatt. Hvis man kjøper 100%, er det alt for mørkt med tanke på natta osv? Ser man ingenting på natten med 100% visir? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Det lurer jeg også på. Er det sant at man ikke kan kjøre opp med svart visir? Er hjelmer til 1000kr brukbare? Gleder meg til å kjøre Tempo Corvette '62. Endret 9. juni 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Svart visir er deilig om på dagtid i fint vær om sommeren, men egentlig bare da. Jeg ville ikke kjøpt det, i alle fall ikke med fullt sota glass. Du får greie hjelmer ned mot 1000kr, men under det begynner det ofte å skrante. Selv om de er godkjente, er det viktig at du finner en hjelm som dekker godt (ikke bare skallen, men også kjeve osv), at den sitter godt, har god ventilasjon, er behagelig å ha på, og ikke minst at den er grei å få av og på. Ikke kjøp for stor hjelm, heller. Finn akkurat den som passer! Fordi du kommer til å tilbringe såpass mange timer med dette spannet på huet, vil du gjerne gå opp noen hundrelapper for å få noe du er fornøyd med. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Syns ikke det ser harry ut i det hele tatt. Syns det faktisk er ganske kult med sota hjelmer, men om det er praktisk/lurt er et annet spørsmål. Ville ikke kjøpt en slik, i alle fall ikke fullt sota. Lenke til kommentar
mygve^ Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Eg har svart visir. Kjempe kjekt og ha når det er sol ute. Men om natto kan det bli litt mørkt. men då kan du no opna visiret Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Er det lovlig da, egentlig? ja Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Einaste som er domt med svart visir er om natto i regnet.. Om det ikkje regner er det ingen problem å kjøra med visiret opent. Når det er sol ute er det heilt supert med svart visir, då blir du ikkje blenda Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Kan jo alltids ha to visir liggende da. Hvordan hjelmer er det som kan anbefales? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg ville gjerne hatt en helt svart hjelm med svart metallic visit, så når noen ser på øya mi, så ser dem lissom på seg selv Lenke til kommentar
embark Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Man ser nesten ingenting gjennom det om natten, nei. Men synes ikke at det er harry. Faktisk en smule tøft. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Fett som bare det. Da slipper du og se så teit ut når du kjører fra skolen osv. Lenke til kommentar
XzYLsiT Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det er en ting som er dumt med sotet visir eller speilglass. Når du eri trafikken har du god tbruk for øyekontakt, osv.. Vil heller anbefale å kjøpe farget eller vanlig glass, da får du øyekontakt med de andre i trafikken. Du kan liksom ikke snakke eller noe i trafikken, du må enten bruke øynene eller kroppsspråk. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er en ting som er dumt med sotet visir eller speilglass. Når du eri trafikken har du god tbruk for øyekontakt, osv.. Vil heller anbefale å kjøpe farget eller vanlig glass, da får du øyekontakt med de andre i trafikken. Du kan liksom ikke snakke eller noe i trafikken, du må enten bruke øynene eller kroppsspråk. Bra poeng! Det blir fort kaldt å kjøre med visiret åpnet, og man kan fort bli forkjølet. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Som solbeskyttelse så funker det helt fint å ha på seg solbriller, bare husk å ha på hjemlem før brillene.... Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg har kjørt med hjelmer med sota visir før. Kjekt å ha på fine dager med sol... ikke så kjekt å ha ved kjøring i skumring/mørket, dårlig vær, lange tunneler, osv... Så når jeg skulle ha ny hjelm nå, kjøpte jeg meg denne; Vanlig klart visir, men innebygd solvisir inne i hjelmen som du enkelt vipper ned med en slider på siden (ser omtrent ut som de som er i jagerfly hjelmer...). Veldig god hjelm ellers også! Åpningshjelm og støysvak. Lett og god og ha på seg. Betalte 2 900,- for den - Caberg Justissimo fås mellom 2800-3200 har jeg sett. Hvis du ikke vil ha åpningshjelm men sånn innebygd solvisir - så har Schuberth iallefall en hjelm med det. Men de koster en god del mer... 5-6000 må du vel ut med for den. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det er jo mulig å kjøpe to visirer, da, et sotet og ett klart. Når det gjelder moped og hjelm, er det ikke etter min mening noen særlig vits å bruke masse penger på hjelm. Grunnen er ganske enkel- det går ikke fort nok til at luftesystem og aerodynamikk spiller noen særlig rolle. Dessuten kjører de fleste av oss moped i så få år at du ikke trenger noe særlig annet enn en grei plasthjelm. Den rekker ikke å bli gammel og utslitt før du legger dne på hylla for godt. Bruk heller de pengene du sparer på å kjøpe et par gode hansker, ser mange mopedister uten hansker, og det er en mye større risiko. Alle helhjelmer som er godkjent beskytter i utgangspunktet like godt når de er nye. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Nei, til mopedkjøring er det ingen vits å bruke masse penger på hjelm sånn sett. Men jeg kjører tung MC (Yamah FJ1100). så en ordentlig hjelm er kjekt å ha! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Er hjelmer til 1000kr brukbare? tja, de er jo greie til Moped og Lett MC bruk hvertfall.. Men om man bruker mye på en sykkel, hvorfor ikke koste på hjelmen 1 høvding til? Det kan ofte lønne seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå