Padrel Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Jeg har en 20 tommers philips med trinitronrør som jeg har fått av en som hadde en skjerm for mye. Skjermen er gammel, men jeg tror den er ganske bra alikevel. Problemet er at den ikek er innstilt skikkelig. Inni kabinettet er det masse innstillingsskruer som stiller fokus og r/g/b fargene i forhold til hverandre. I tilegg er det de vanlige geometriinnstillingene. Jeg har altså skrudd meg litt ut på viddene, og lurer på om det finnes et program som brukes til å kalibrere/stille inn skjermen? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Det er ingen enkel oppgave du har gitt deg i kast med! Fort gjort å skru seg bort ja, snakker av erfaring. Foreslår at du tar kontakt med Philips Norge, mulig at de kan hjelpe deg? Ellers er det å si at justeringen skal foretaes i en spesiell rekkefølge, og så vidt jeg vet er det greit å koble vekk to av fargene, og justere konvergens for en farge av gangen. Et TV-verksted kan også kanskje hjelpe deg, om resultatet ditt går rett i bøtta? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Det finnes faktisk dvder du kan bruke til sånt: Avia's Guide To Home Theatre eller Video Essentials. Sistnevnte har mange justeringsmønstre. Men du burde kanskje vurdere å hente inn noen med litt mer ekspertise. :wink: Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hvis du vet hvordan de forskjellige justeringene virker burde du komme langt med å bruke hvit skjerm med et svart rutenett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå