digitaldj Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har laget en veldig enkel RSS reader som et forsøk på å lære meg mer delphi. Til nå har jeg klart å få den til å laste ned Title og URL'ene i en listview, men jeg ønsker også å få inn 'Description' som da skal komme i en RichEdit som står nedenfor. Noen som har en enkel forklaring på åssen dette skal gjøre? kanskje noen eksempeler? Det jeg satt å tenkte på var å lage et array eller noe som holder informasjonen, men hvordan skal jeg få denne informasjonen ned til richedit boksen sånn at den oppdaterer seg etterhvert som man trykker på en ny link i Listviewen? Litt vanskelig å forklare, men håper noen skjønner hva jeg mener.. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tenk objekter. Det vil du alltid få mye igjen for. La en entry i rss-feeden være ett objekt (f.eks. TRSSEntry) og hele feeden et annet (TRSSFeed). Da kan TRSSFeed-objektet ha en TList med TRSSEntry-objekter. Når du fyller opp listview'en kan du f.eks. bruke data-propertyen på hvert element i lista til å peke på det aktuelle TRSSEntry-objektet. Når du velger et nytt element i listviewen er det bare å vise desctiption-propertyen til det aktuelle RSSEntry-objektet i richediten. -Vegar Lenke til kommentar
digitaldj Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Du har ikke noen kode eksempeler på dette med objekter og sånn? hadde hjulpet en del.. Men jeg skjønner tegninga de, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Nei, jeg har aldri jobbet med rss-feeds så egentlig har jeg ikke det, men er dette noe som vil få deg på gli? TRSSFeed = class(TObject) private <snip> public constructor Create(const xmlstream: widestring); destructor Destroy; override; propety Title: string read FTitle write FTitle; property Url: string read FUrl write FUrl; property Entry[index: integer]: TRSSEntry read GetEntry; property EntryCount: integer read GetCount; end; TRSSEntry = class(TObject) private <snip> public constructor Create(const xmlblock: widestring); destructor Destroy; override; property Title: string read FTitle write FTitle; property Description: string read FDescription write FDescription; property Link: string read FLink write FLink; ...osv osv. end; -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå