Gå til innhold

Boxed vifta til Intel?

elgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det følger med forskjellige vifter ettersom hvilken cpu du kjøper.

Jeg har en 423 socket williamette (1700), og jeg hater den boxede vifta. Jeg tror ikke den har så veldig høyt desibelnivå, litt under tjue kanskje, men den lager en kjempeekkel høyfrekvent lyd som jeg hater over alt i verden. I tillegg lager den en dritstygg lyd når den starter opp.

Sånn: 'øøøøøøvøøvvvviviiiiiiiiiiiiinnnn...' (mørk stemme først, så lys)

Jeg tror denne var litt spesielt ille, men jeg vil likevel anbefale deg å kjøpe en ny vifte/kjøleribbe.

Lenke til kommentar

den medfølgende vifta på min p41.8 nordskog synes jeg er helt grei, rett og slett.. det er en 60mmvifte (er ganske sikker ihvertfall) som har et fullstendig akseptabelt støynivå, med mindre du er en hardcore stille-pc entusiast som absolutt aldri hører på musikk eller lignende når du er på pc`n, så kan den sikkert virke relativt støyende, men jeg hører den ikke i forhold til mine zalman 80mm på laveste turtall...

Jeg bryr meg ikke _så_ mye med støy, bare den ikke er høyfrekvent, noe denne viften ikke er etter min mening.. min seagate barracuda IV 80 (støydempa hd..)

har mer høyfrekvent lyd en denne vifta.. for å gjøre d kort: denne vifta er den som bråker minst av viftene i systemet mitt, den som bråker mest er vga-kjølren min... passiv kjøling på chipsett....

og forresten; ikke kjøp wilamette, men nordskog med 512kb l2cache! ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...