PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Scot, eller hvem som skrev om røking etter skoletid: I min skoles reglemet er røking på skolens område eller et definert område rundt, forbudt, hele døgnet. Men på noen skoler, røyker jo faktsik lærerne også.... Det blir litt feil, etter min mening... Lærerne er på vår skole har ikke rett til å røke sammen med elevene. Lærerne har en plass like utenfor garasjen. Lenke til kommentar
andre_goaaal Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Pakkis det er da fullt mulig og opptre normalt uten å være en rævslikker på skolen og alikevell få god oppførsel. Jeg fikk faktisk skryt av læreren på ungdommskolen fordi jeg torde og si meningene mine. lærer er mennesker også og mennesker er forskjellige I 9ende fikk jeg NG bare pga jeg sa til en lærer at jeg kan bedre enn henne i faget som hun hadde (og jeg mener det ennå, men drit i det) Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Scot, eller hvem som skrev om røking etter skoletid: I min skoles reglemet er røking på skolens område eller et definert område rundt, forbudt, hele døgnet. Men på noen skoler, røyker jo faktsik lærerne også.... Det blir litt feil, etter min mening... Lærerne er på vår skole har ikke rett til å røke sammen med elevene. Lærerne har en plass like utenfor garasjen. Nå sier jeg ikke at de står og røyker sammen med elevene, men er det regler på skolen som sier at røyking er forbudt, mener jeg at dette bør gjelde lærerne også.. De skal tross alt være et forbilde for elevene.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg blir skremt når jeg leser dete. Dagens ungdom er alt for autoritetstro og en gjeng med paragrafryttere. Faen, gjør litt opprør! Trådstarter er ikke nødvendigvis en bråkmaker og idiot fordi han har fått NG i oppførsel. Jeg har selv fått både NG og LG på ungdomsskolen. Det var ikke fordi jeg var en pøbelunge som gikk aktivt inn for å forstyrre. Det var fordi jeg glemte bøker, glemte å gjøre lekser, kom litt for seint til timen og kanskje snakket litt med sidemannen. Forbanna paragrafryttere! @Trådstarter: Skriv til avisa, krev penger for arbeidet dere har gjort, aksjoner! Woo! REVV'LUSJON OG ANNARKI. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes det er rart at rektor regnet avgjørelsen som ulovlig. Jeg søkte litt rundt, og fant ut at bl.a. Grefsen Skole truer med å ta slike sanksjoner i bruk. Skolen har anledning til å bruke andre reaksjonsformer ved brudd på skolens regler. Før disse reaksjonsformene blir iverksatt skal eleven ha lov til å uttale seg og foresatte skal underrettes. Dette gjelder ved følgende reaksjonsformer: (...) - Utelukke elev fra skoletur. Samme gjelder på Grim (Grim? Hoho) Skole: Utelukkelse av elever fra skoleturer: Skolereiser, leirskoleopphold etc. som finner sted innenfor godkjent undervisningstid, må generelt omfatte alle elevene i vedkommende klasse. Turene må - som all annen undervisning - legges opp med dette for øye. Det alminnelige prinsipp om deltaking av alle elever i klassen er ikke til hinder for at skolen i særskilte tilfelle må utelukke en elev fra å delta i en skolereise på grunn av disiplinære forhold. I stedet bør eleven føres over i annen undervisning i denne tiden. Bestemmelser om adgang til å utelukke en elev fra skoletur må stå i skolens reglement. Rektor tar avgjørelsen etter at eleven selv, elevens lærere og foresatte har hatt anledning til å uttale seg. Avgjørelsen må begrunnes. Foreldre kan påklage vedtaket til det lokale skolestyret. (jfr. Forvaltningsloven § 2 om enkeltvedtak) Før en elev blir utelukket fra en skolereise, bør en vurdere den positive effekten som et opplegg utenfor skolen kan ha for elever med disiplinproblemer. Men det er hver enkelt kommune som utarbeider reglementet, så det kan hende at andre regler gjelder i Pakkis' kommune. Men søket ga et inntrykk av at slik praksis er ganske vanlig... Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ulovlig for vi skulle enten vært med med resurser til de vanskelige elevene, eller hvis vi ikke hadde hatt mulighet og ødelagt turen til de stakkarene med god oppførsel med prating i bussen vei dit, så skulle vi få en likeverdig tur. Der er ikke skjedd! Det som fylkesmannen sa til rektor at var ulovlig, var at pengene ikke ble delt likt. Det var fra Klassekassen(som kommunen sponser) og vår egen reisekasse som vi har samlet selv. Det er ulovlig og skolen får konsekvenser for dette. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Sponser kommunen klassekassen? :O Skjønner offentlige skoler lever godt ja... Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Dere fikk en advarsel for et halvt år siden, og ignorerte den, så jeg ser ikke hvorfor dere skal ha rett til verken tur eller penger. Igjen, konsekvenser. Men igjen, denne advarslen var heller ikke gylding, pga. det å ikke ta med noen på tur pga. dens oppførselskarakter er noe ulovlig, som min rektor sa. Rektor er nok ikke jurist nei. Hvordan mener du det blir forbudt å ikke ta med bråkemakere, her definert som de med nedsatt oppførsel, på tur? Fine anmerkninger du har. Jeg har to for å prate i timen på et halvt år, og jeg er temmelig pratsom. Det er nok ikke bare fordi du er pakistaner du får dem, alt er ikke rasisme, og alle er ikke i mot deg. Men om du prater så ofte er det prisen å betale. Scot, eller hvem som skrev om røking etter skoletid: I min skoles reglemet er røking på skolens område eller et definert område rundt, forbudt, hele døgnet. Det er ikke mattekaraktereren som har noe å si for deltagelse på turen, men oppførsel, noe som er temmelig sentralt på en slik tur. Kanskje anmerkningene ikke var så alvorlige, men er du sikker på at du ikke har kastet sneballer eller "vært bevisst uforskammet mot medelever" som det heter på anmerkningslappene? Du sier du var en bråkemaker og andre ting forrige skoleår. Det slår deg ikke at du dermed ikke har gitt lærerne et godt inntrykk? I klassen min har EN elev NG. Vi har vært oppe i to, men det andre uromomentet ryddet vi av veien. Å gud så god og snill du er. Toppstudenten selv. Hadde du vært født med ADHD eller hatt konsentrasjonsproblemer hadde du støttet meg nå fordi du ville hatt enten ng eller lg i oppførsel. Og jeg er ikke Pakistaner. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Sponser kommunen klassekassen? :O Skjønner offentlige skoler lever godt ja... Nei, vi er en lusfattig skole med 30 år gamle materiale. Edit: Hvor skal skolen få penger fra, hvis ikke kommunen? Endret 8. juni 2005 av Pakkis Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Vi er en skole som pga reform 97's krav måtte ta opp 30 mill i lån. Gamlebygget er 70 år, hovedbygget tredve, og nybygget 15. Og her er det ikke snakk om sponsing av klassekassen, den må nok betales inn 300,- til hvert år pluss skolepengene. Men uinterresant, siden det er en privat skole. Min bror er umoden og har konsentrasjonsproblemer, og vi har ansatt en assistent for hans skyld. Så jeg tror jeg er nærmere "problemene" enn du tror. Endret 8. juni 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Etter som de har sagt i fra om at de med nedsatt ikke får være med, synes jeg at det er helt greit at dere ikke får være med. Men det at dere ikke får nyte godene av det arbeidet dere har lagt ned er bare dumt! På trinnet våres har vi også samlet inn penger til tur, og alle får være med uansett hva som står i karakter boka. Skole reglementet gjelder også på turen, og hvis det er noen som bryter det så er det første tog hjem uten diskusjoner! Synes det er en mye bedre måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Fordi broren din ikke spiser riktig med kniv og gaffel da? Bruker han de fryktelige banneordene i setningene sine som unger nå til dags bruker? Edit: Så sett deg i broren din sine sko Endret 8. juni 2005 av Pakkis Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Fordi broren din ikke spiser riktig med kniv og gaffel da? Bruker han de fryktelige banneordene i setningene sine som unger nå til dags bruker? Det også, mamma skal ta ham med til UK for en hjerneanalyse de ikke har råd til å bruke i Norge. <Det er mer enn hvordan han spiser. Men la ikke det hele dreie seg om det, pointet var bare at jeg er nærmere "problembarn" enn du kanskje mente. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Fordi broren din ikke spiser riktig med kniv og gaffel da? Bruker han de fryktelige banneordene i setningene sine som unger nå til dags bruker? Det også, mamma skal ta ham med til UK for en hjerneanalyse de ikke har råd til å bruke i Norge. <Det er mer enn hvordan han spiser. Men la ikke det hele dreie seg om det, pointet var bare at jeg er nærmere "problembarn" enn du kanskje mente. Ja ok, men da kan du vel vise litt forståelse. Og jeg er ikke noe problembarn, langt i fra. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Som sagt, får man NG flere ganger på rad, så kaller ihvertfall jeg den det gjelder et problembarn. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Dere fikk en advarsel for et halvt år siden, og ignorerte den, så jeg ser ikke hvorfor dere skal ha rett til verken tur eller penger. Igjen, konsekvenser. Må si meg enig der. Alle som virkelig vill ha G klarer det og at noen ikke gidder å ta medisinene sine er kun deres egen feil. Samme med snakking i timene, røykemeldinger osv. Verden er langt fra rettferdig. Er det rettferdig at vi er født i Norge, imens noen er født i Sudan? Er det rettferdig at noen blir født med funksjonhemminger, imens andre er helt friske? Ingenting er rettferdig...deal with it. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vel, vel, uansett hvordan dere "forståsegpåere" vrir og vender på det, det er ikke til å komme bort ifra at Pakkis og de andre er selvforskyldt i dette. ADHD-personene er selvforskyldte i at de ikke tok medisinene sine. Problemet i dette samfunnet er at mange med høy autoritet er forståsegpåere, politisk korrekte og pedagogisk korrekt, som f. eks. fylkesmannen i dette tilfellet. Samfunnet skal visst innrette seg etter enkelte individer, ikke individene etter samfunnet. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Verden er langt fra rettferdig. Er det rettferdig at vi er født i Norge, imens noen er født i Sudan? Er det rettferdig at noen blir født med funksjonhemminger, imens andre er helt friske? Ingenting er rettferdig...deal with it. Så vi skal ikke ha rettferdighet, for det er så mye som er urettferdig..? OnTopic, så syns jeg dere har rett på deres andel tilbake, med mindre dere har skrevet under på noe som tilsier at det ikke vil skje, uavhengig av grunnlag for hvorfor du ikke er med på turen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det eneste du har krav på er resten av pengene som tilhører deg, samt bevis på at du får nøyaktig den andelen av reisekassa du skal ha. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Har du noen dokumentasjon for at han i det hele tatt har rett på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå