Gå til innhold

Urettferdig utvelgelse til avslutningsklassetur

Bansh

Anbefalte innlegg

Akkurat det at noen som hadde NG fikk lov å være med, var sjokkerende, hvis det faktisk var sånn at det var karakteren som bestemte om dere fikk være med. Jeg tenker at det kan jo være sånn at de som ikke fikk være med er elever lærerene mente kunne finne på å lage problemer, og at de hadde NG eller LG alle sammen. Da kan det hende at lærerene vurderte det sånn at jenta ikke var noen direkte "trussel" mot turen.

Edit:

Til dere som sier at "trådstarter trenger ikke nødvendigvis å være en bølle": Nei, han trenger ikke det, men vi har bare hørt hans versjon, og de fleste liker vel å pynte på sannheten når det gjelder seg selv?

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Olsen, det er ikke bare et par små forseelser hvis du får NG eller ikke minst LG.

Det skal ikke så mange anmerkninger til for å bli satt ned, det er langt i fra umulig å få 5 anmerkninger på et halvt skoleår.. ( vi går ned til NG rundt 5-6 anmerkninger )

Og om du snakker litt for mye med sidemann, har en skikkelig drittlærer og blir tatt for røyk en gang eller to, så er det fort gjort. Og man er ikke nødvendigvis en pøbel fordi man har NG..

Bare fordi du har G virker det som du ser ned på de med NG, jeg har G jeg og, men alle som har NG på vår skole får være med på tur.

Eneste betingelsen er at de oppfører seg, ellers er det hjem!

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet her. Dere fikk opplyst at de som hadde dårligere enn G i oppførsel ikke fikk være med, men likevel ble det gitt anmerkninger. Hvorfor kommer det da som et sjokk at dere ikke fikk være med? Hvorfor ble ikke anmerkningene klaget på da de ble gitt, istedenfor å jamre om at "dette er urettferdig" nå når det er for sent?

Det har blitt nevnt før, ting har konsekvenser. Syns egentlig det er litt sent å endelig lære det i tiende klasse, men det er nå verken her eller der.

Lenke til kommentar
Jeg ser virkelig ikke problemet her. Dere fikk opplyst at de som hadde dårligere enn G i oppførsel ikke fikk være med, men likevel ble det gitt anmerkninger. Hvorfor kommer det da som et sjokk at dere ikke fikk være med? Hvorfor ble ikke anmerkningene klaget på da de ble gitt, istedenfor å jamre om at "dette er urettferdig" nå når det er for sent?

Det har blitt nevnt før, ting har konsekvenser. Syns egentlig det er litt sent å endelig lære det i tiende klasse, men det er nå verken her eller der.

Er det ikke litt sent å gi den opplysningen siste halvåret før turen?

Hadde de sagt det i 8. da alle begynte å samle penger, hadde dette vært noe helt annet!

Lenke til kommentar
Til dere som sier at "trådstarter trenger ikke nødvendigvis å være en bølle": Nei, han trenger ikke det, men vi har bare hørt hans versjon, og de fleste liker vel å pynte på sannheten når det gjelder seg selv?
Kan sverge at jeg ikke pynter her angående min egen oppførsel. Ingen på trinnet ser på meg som bølle, men enkelte ser på meg som urokråke av angrende hendelser som har skjedd i 8 og 9. Var mer urolig på den tid, men i 10'ende har jeg skjerpet meg utmerket på oppførselfronten og fagene. Det var heller ingen som ønsket at jeg ikke ble med på tur. Hele trinnet underskrev undertegnelsebrevet som TEAM 10 fikk.
Lenke til kommentar

Kan forstå deg på flere punkter. Men nå gir du oss bare en side av saken. Og ting kan se helt anderledes hvis vi hadde opplevd det selv.

Å stenge ute ADHD barn er patetisk av skolen, og jeg mener at det bør straffes med oppsigelse av lærere. Jeg har en ADHD-rammet fetter og jeg vet hvor vanskelig han har det. Og om han hadde blitt stengt ute fra en slik klassetur hadde bare gjort det enda værre.

Den norske skole skal være for alle, ikke bare for de beste. Det er jo det skattepengene våre går til.

Jeg må dog være uenig at det er enkelt å få NG i oppførsel. Jeg har aldri vært i nærheten, og jeg vet ikke om noen som oppfører seg normalt som har fått nedsatt. De fleste jeg vet om som har fått nedsatt har fortjent det utifra oppførsel.

Lenke til kommentar

Hva man har i 8., 9. og første termin i 10. skal ikke ha noe å si for hvilke orden- og oppførselskarakterer man får i siste termin.

Om læreren legger dette til grunn for nedsettelse, kan man klage.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Jeg må dog være uenig at det er enkelt å få NG i oppførsel. Jeg har aldri vært i nærheten, og jeg vet ikke om noen som oppfører seg normalt som har fått nedsatt. De fleste jeg vet om som har fått nedsatt har fortjent det utifra oppførsel.

Desverre er det noen lærere som rett og slett ikke liker elever, jeg har IT læreren, han kan nok ikke fordra meg og gir meg anmerkning så fort jeg gjør noe han ikke liker ( trenger nødvendigvis ikke ha fått beskjed om og IKKE gjøre det først, eller at det har stått noe i reglemanget. )

Jeg vil bare få poengtere det, så det blir klart at det er mye urettferdig behandling ute og går.

@G2petter: Neida, men når beskjeden kommer siste halvår er det litt sent. Om man da har pådratt seg en NG i første termin, så starter man ikke nødvendigvis på en G neste termin, slik jeg har forstått det!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Vi klagde i flere uker. Jeg har prøvd å unngå hver eneste anmerkning jeg har fått. Jeg tok ikke skolen på alvor da de sa at de som ikke hadde God i oppførsel ikke skulle være med pga. det ville vært... HELT FORBANNA URETT!

Lenke til kommentar
Kan ikke den godeste pakissen legge ut sine anmerkninger, så vi får se hva slags "tulleanmerkninger" det er. Han har vel fått et brev/mail med alle sammen.

EDIT: Neste gang tror du på det skolen sier?

Jeg tror ikke du får det "automatisk", men man har jo rett (tror jeg) til å se hva som ligger til grunn for å bli satt ned.

Lenke til kommentar
Kan ikke den godeste pakissen legge ut sine anmerkninger, så vi får se hva slags "tulleanmerkninger" det er. Han har vel fått et brev/mail med alle sammen.

Jeg tror ikke du får det "automatisk", men man har jo rett (tror jeg) til å se hva som ligger til grunn for å bli satt ned.

Vi får det automatisk. Jeg hadde fire orden og tre oppførselsanmerkninger dette semesteret. Nå er det vel uinterresant, men det er ikke noe problem å legge dem ut.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er litt uvesentlig hvorfor han har fått anmerkningene, så lenge han har vært med på og betale turen, så bør han få være med eller i det minste få pengene han har "krav" på!

Lenke til kommentar

Hadde de sagt det i 8. da alle begynte å samle penger, hadde dette vært noe helt annet!

Vi fikk beskjed etter jul at de som ikke har god i oppførselskarakter, ikke fikk lov å være med på denne turen. Jeg trodde dette var bare for å skremme oss til å oppføre oss bedre den siste tiden, noe jeg gjorde. men pga. meningsløse anmerkninger har jeg synket ned til NG i oppførsel.

Folk får karakter per halve år, og de to årene sammenlagt /2 som standpunktkarakter. Slik jeg tolker dette utsagnet, blir det at de som fikk nok anmerkninger til å synke ned på NG dette halvåret, fikk ikke være med.

Hvis disse anmerkningene virkelig var urettferdige, så burde man i det minste klaget på dem der og da.

Lenke til kommentar

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

x-Sitter skjevt på pulten

x-prating i timen

x-røykemelding

x-prating i timen

x-prating i timen

x-røykemelding

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

x-prating i timen

Det er ikke mer enn 1 side med detaljerte hendelser om hva som skjedde under anmerkningene. Jeg har en tendens til også bli hatt av lærere fordi jeg ikke tilber og rævslikker.

Lenke til kommentar

Vi fikk beskjed etter jul at de som ikke har god i oppførselskarakter, ikke fikk lov å være med på denne turen. Jeg trodde dette var bare for å skremme oss til å oppføre oss bedre den siste tiden, noe jeg gjorde. men pga. meningsløse anmerkninger har jeg synket ned til NG i oppførsel.

Folk får karakter per halve år, og de to årene sammenlagt /2 som standpunktkarakter. Slik jeg tolker dette utsagnet, blir det at de som fikk nok anmerkninger til å synke ned på NG dette halvåret, fikk ikke være med.

Hvis disse anmerkningene virkelig var urettferdige, så burde man i det minste klaget på dem der og da.

Hvis du klager for du enda en anmerkning for forstyrrelse og avbrytning av undervisningnen.

Lenke til kommentar

"Å sitte skjevt på pulten" er den eneste jeg reagerer på. Har du fått en anmerkning for å snakke i timen, burde egentlig ikke den neste anmerkningen forekomme.

Det blir mye det samme som det systemet vi har her på forumet. Bryter du retningslinjene, får du en advarsel + pm med hvorfor du har fått advarselen, og en henvisning til retningslinjene. Bryter du så den samme regelen på nytt, får man en ny advarsel + midlertidig utestenging. Det viser bare at vedkommende ikke bryr seg om retningslinjene.

Lenke til kommentar

OT:

F**N TA DEG!

Du vet det kanskje ikke, men du sender ikke ut så mange positive vibrasjoner når det er ditt budskap til hw.nos medlemmer.

On topic:

Når skolen har regler som sier at det er forbudt å røyke i skoletiden, og du allikevel blir tatt for det to ganger siden jul, (jeg regner med at du har gjort det vesentlig flere ganger enn det,) så er det ikke rart du får nedsatt karakter i oppførsel.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Hvis du klager for du enda en anmerkning for forstyrrelse og avbrytning av undervisningnen.

... Desverre er dette sant i enkelte tilfeller, dessuten er det utrolig vanskelig å få fjernet en anmerkning.

En i min klasse som fikk anmerkning for å røke etter skoletid go utenfor skolens område, hun ( i dette tilfelle ) klagde, men fikk ingen nåde.

EDIT: Bare for å ta et eksempel.

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...