Gå til innhold

Urettferdig utvelgelse til avslutningsklassetur

Bansh

Anbefalte innlegg

Jeg blir skremt når jeg leser dete. Dagens ungdom er alt for autoritetstro og en gjeng med paragrafryttere. Faen, gjør litt opprør! Trådstarter er ikke nødvendigvis en bråkmaker og idiot fordi han har fått NG i oppførsel. Jeg har selv fått både NG og LG på ungdomsskolen. Det var ikke fordi jeg var en pøbelunge som gikk aktivt inn for å forstyrre. Det var fordi jeg glemte bøker, glemte å gjøre lekser, kom litt for seint til timen og kanskje snakket litt med sidemannen. Forbanna paragrafryttere!

@Trådstarter: Skriv til avisa, krev penger for arbeidet dere har gjort, aksjoner!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dere gir fullstending langt fan i at det skolen har gjort er ulovlig?

Ulovlig? Du har sannsynligvis skrevet under på at du godtar reglementet. Hvordan blir det ulovlig, vennen min?

Hvilken reglement? Etter klagelse på fylkesmann har rektor innrømmet at det er ulovlig, og lovet oss 13 en likeverdig opplevelse som de andre opplever akkurat nå mens vi diskuterer. Vennen din? Jeg hadde ikke vært din venn om du kastet tusenlapper etter meg.

Lenke til kommentar
Jeg blir skremt når jeg leser dete. Dagens ungdom er alt for autoritetstro og en gjeng med paragrafryttere. Faen, gjør litt opprør! Trådstarter er ikke nødvendigvis en bråkmaker og idiot fordi han har fått NG i oppførsel. Jeg har selv fått både NG og LG på ungdomsskolen. Det var ikke fordi jeg var en pøbelunge som gikk aktivt inn for å forstyrre. Det var fordi jeg glemte bøker, glemte å gjøre lekser, kom litt for seint til timen og kanskje snakket litt med sidemannen. Forbanna paragrafryttere!

@Trådstarter: Skriv til avisa, krev penger for arbeidet dere har gjort, aksjoner!

Brev til avisen ble avlyst siden rektor ville helst unngå det, og hun ba om et møte med de 13 elevenes foresatt neste onsdag.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet, har jeg aldri skrevet under på skolens reglement, kanskje mine foreldre har gjort det, men det tviler jeg på.

Det har du nok, hvis ikke har skolen vært dårlige på reglementsfronten. Vi skriver under hvert år påa t vi har forstått hva reglementet innebærer.

Jeg har vært på tur med den eneste i klassen som har NG, og turen ville nok vært enda finere uten ham... Men siden skolen vår er komersiell, så holder det å betale for seg for å være med. :p

Olsen, det er ikke bare et par små forseelser hvis du får NG eller ikke minst LG. LG skal kun brukes i helt spesielle tilfeller. Du skal ha to anmerkninger hver eneste måned hvis du skal få NG. Nå skal det legges til at jeg hverken ville dratt på tur med Olsen, slik jeg kjenner ham fra forumet, eller en bruker kalt pakkis. Begge høres jo ut som bråkemakere som ikke finner seg i noen ting. Det er ingen menneskerett å dra på klassetur.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet, har jeg aldri skrevet under på skolens reglement, kanskje mine foreldre har gjort det, men det tviler jeg på.

På vår skole får man i 8. utlevert et hefte med skolens regler samt et papir der man må skirve under på at både elev og foresatte er underforstått med heftet og godkjenner det.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Hvordan har du klart å vri det til at det skolen har gjort er ulovlig?

Hvis du leser litt, ser du at rektor har sagt at han/hun har vært urettferdig, og brutt reglene..

Og skolene idag er ekstremt urettferdige.. Jeg går selv ut av 10.klasse i år, og veit hva jeg snakker om...

Kjønnsdiskriminering er heller ikke en unormal ting i dagens skole... Og det at hun ene jenta fikk være med pga. faren eide/kjørte bussen er HELT patetisk....

Enten burde denne jenta blitt hjemme med dere andre 13, og faren kjørt de andre, ellers burde skolen bare skaffe en annen bussjåfør...

At dere 13 fikk 2000 på deling er heller ikke til å fatte... Hvis dere tjente inn disse 90 000 kronene som du sier, og dere er ca 70 elever, skal dere ha ca. 1285 kr hver, tilsammen nesten 17 000... (90000/70x13)

Edit: Det skolen også kunne gjort, var å la disse 13 være med på turen, og hvis de ikke hadde klart å oppføre seg, kunne de blitt sendt hjem på egen regning...

Endret av azzman
Lenke til kommentar

Stakkars "jævel". Han har jobbet og betalt for at de andre elevene skulle kose seg på tur. Dette er jo akkurat som om du har aksjer i et selskap, og de bare kaster deg ut og sier "Vi liker deg ikke, og du får ikke noe igjen".

Og dessuten, tilfellet med hun jenta med bussjåførpappaen er jo rent latterlig gjort fra skolen. Skulle de andre med NG ikke være med, skulle heller ikke hun. Latterlig!

Uansett, godt å høre at du (trådstarter) får en slags kompensasjon fra skolen, dog, jeg frykter at det er noe med langt mindre "verdi" :no:

Edit: Skrivefeils deluxe

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ok, forstår hva skolereglementet er nå. Nei, har aldri skrivi under på det som jeg husker, hvertfall ikke i år.

Alle som ikke oppførte seg på turen, skulle bli sendt hjem på egen regning ja, noe elevene og foresatte skulle underskrive. Må også nevne at det er absolutt bare gutter som ble igjen.

Lenke til kommentar

Herrelucifer..

Dro til Kreta ifjor med min klasse i 10dager, alle i klasse min hadde G bortsett fra en.. Han hadde LG og fikk være med.. OG DET VAR TIL KRETA! ikke en lustur til Sverge..

Makan frekkas, gled deg til neste år.. VGS :thumbup: er diggere enn grunnskole :thumbdown:

Endret av andre_goaaal
Lenke til kommentar
Hvis en far bruker av sin fritid og frivillig og gratis kjører en klasse på tur, ser jeg ikke problemet. Dessuten er det jo enklere hvis faren er med, og hun skulle finne på noe.

Det som er saken, er at hun hadde også NG i oppførsel... Skal hun få spesialbehandling fordi faren tilfeldigvis eier en buss?

Jeg har seg G i orden og oppførsel, så jeg sitter ikke å forsvarer meg selv... Syntes bare dette er utrolig rottent gjort av skolen.. :no:

Lenke til kommentar

Herregud så mange "flinkiser" det var her da!

Trådstarter trenger da ikke nødvendigvis å være noe slags bølle selv om han har ng i orden. Selv har jeg hatt denne karakteren i terminer, både på ungdomskolen og vgs. Jeg skjønner trådstarter godt da han sier at mange av ordensanmerkningene var meningsløse. Har selv blitt offer for "for seint" anmerkninger, da lærerens "gullunger" har sluppet unna.

Ellers, så har jeg noen "ikke innleverte oppgaver" osv.

Må man være en bølle av den grunn? - Tror ingen i klassen min ser på meg som en slik bølle...

Det er helt SYKT at skolen utestenger deg og de andre pga. dette.

Jeg ville tatt opp dette med foreldrene mine, for så å gå til rektor med saken.

Dere har ivertfall rett til å få like mange penger som hver av de andre som var på tur fikk!

Stå på! - Vis denne dritt skolen at dere ikke lar dere tråkke på :w00t:

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Joachim, jeg kan ikke tenke meg at det står noe i ordensreglemanget om at elever med NG ikke får være med på tur, og siden de har vært med på og tjene opp penger til turen, hvorfor skal ikke de få være med?

.... vennen min ;)

@Olsen -> Så utrolig enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...