Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 her snakker vi ikke nødvendigvis om bøller og snyltere, men vi snakker om barn med en sykdom kalt adhd, noe de ikke kan noe for! det er også snakk om barn som meg, som er urolig i timen, og ikke klarer og holde kjeft, men det betyr ikke at de ikke greier og oppføre seg på en klassetur som er gøy, i motsetning til en skoletime som er kjedelig. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg håper så inderlig at ledelsen på skolen min ikke lar bøllene og snylterne i klassen min få være med til Tyskland neste år når min klasse skal på klassetur. Bøller? Så dem mobber, slår og lager bråk? Enig med deg der da, men dem fortjener en likeverdig tur uansett. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Som noen sier her: "Dere har fått en advarsel".. Kanskje jeg leste dårlig, men fikk dere ikke denne advarselen i 10. klasse? .. Om dere fikk advarselen i 10. klasse, så er det jo helt på trynet, da har dere hjulpet til med penger osv i 2 år, uten å få igjen mer enn en runde Bowling og en burger.. Dèt er urettferdig! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Urettferdig? Og hva så? Skjønner ikke problemet, etter ganske mange år har jeg faktisk lært at livet er urettferdig. Det å jobbe for andre og ikke få dratt nytte av det, kalles i Norge for dugnad. Det at du ikke klarer å oppføre deg slik at andre vil ta ansvaret for deg, er ditt problem, og ikke andres. Synes det er fint at en skole viser hva som godtas og ikke godtas. Venn deg til det, slik er det siden i livet også. Endret 8. juni 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Oppfører meg helt fint, les alt! Vi fikk advarsel om dette etter jul i 10, det å jobbe for denne turen var også frivillig, men hvis man ikke jobbet nok, fikk man heller ikke lov til å være med. Så derfor har alle jobbet. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 her snakker vi ikke nødvendigvis om bøller og snyltere, men vi snakker om barn med en sykdom kalt adhd, noe de ikke kan noe for! det er også snakk om barn som meg, som er urolig i timen, og ikke klarer og holde kjeft, men det betyr ikke at de ikke greier og oppføre seg på en klassetur som er gøy, i motsetning til en skoletime som er kjedelig. Det var bare 2 av dem som hadde ADHD. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 her snakker vi ikke nødvendigvis om bøller og snyltere, men vi snakker om barn med en sykdom kalt adhd, noe de ikke kan noe for! det er også snakk om barn som meg, som er urolig i timen, og ikke klarer og holde kjeft, men det betyr ikke at de ikke greier og oppføre seg på en klassetur som er gøy, i motsetning til en skoletime som er kjedelig. Det var bare 2 av dem som hadde ADHD. Lærerne hakke plukka ut bøller, men elever som ikke har God i oppførsel. Er du klar over hvor lett det er å få ng? Ganske vanskelig for en med ADHD for å få God i oppførsel også. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har overhodet ikke tro på at trådstarter forteller for begge sider i denne saken, så det er synd på dere som med en gang begynner å kjefte og forbanne skolen huden full fordi detter er så "urettferdig". Vi har jo ikke hørt noe fra skolen hans, som er motparten i denne saken. Vi skulle hørt skolens side av denne saken, og da skulle det nok blitt andre boller. "Staten og det offentlige har skylda, vi privatpersoner er jo bare uskyldige ofre for dens enevelde." Det er ikke morsomt med bøller i klassen, jeg vet hvordan det er. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kalles snakke i timer, røyke på skolens området osv God oppførsel. Og som jeg sa, om de med ADHD ikke gidder å ta medisinene sine så er det noe de må ta ansvar for. Jeg sier ikke at skolen gjorde dette på en riktig måte, men å straffe folk som ikke oppfører seg orntlig burde være en selvfølge i skolen, sånn er det i virkeligheten. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hva fan har røyking med oppførsel å gjøre egentlig? Hvis en fyrer en sigarett på doene eller i klasserommet, da har han/hun dårlig oppførsel, men når jeg stikker i skogen og fyrer en sigg, skader det ingen andre enn meg selv og har ingenting med oppførselen min å gjøre. Ole Johan: Rektor mener nå selv at hun har gjort en feil og har beklaget dypt til mamma og har lovet oss 13 en likeverdig tur. Hele 10'ende trinn ville at alle skulle være med, noe vi fikk undertegnelser på, men de undertegnelsene gikk rett i søppelbøtta når den ankom, som de kaller det, "TEAM 10" arbeisrom. Endret 8. juni 2005 av Pakkis Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hva fan har røyking med oppførsel å gjøre egentlig? Man har ikke lov til å røyke i skoletida, heller ikke gå opp i skogen dersom det er utenfor skolens område. EDIT: Hvis det VIRKELIG er det eneste du har fått en anmerkning for (): du fyrte opp en røyk > fikk anmerkning av lærer > brydde seg ikke og fortsetter med røykingen. Endret 8. juni 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Ja, akkurat som jeg tenkte. Du er vel en som gjør ALT rett og gjør ALDRI noe galt? Irriterer det virkelig deg hvis en i klassen din røyker på "røykehjørnet" eller noe? Synes du han har dårlig oppførsel da? Edit: Nei, jeg har også anmerkninger for prating i timen. Iblant kan klarer jeg ikke holde kjeft, og jeg har konsentrasjonsproblemer, som gjør at jeg slenger øya vekk fra boken og snakker med sidemann om noe annet i steden og når lærern får meg ned i boken igjen kicker konsentrasjonsproblemene inn igjen. Noen av dere mangler forståelse for enkelte med problemer. Endret 8. juni 2005 av Pakkis Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, akkurat som jeg tenkte. Du er vel en som gjør ALT rett og gjør ALDRI noe galt? Nei, men jeg prøver å gjøre så godt jeg kan og lærer av mine feil - noe du tydeligvis ikke gjør. Irriterer det virkelig deg hvis en i klassen din røyker på "røykehjørnet" eller noe? Synes du han har dårlig oppførsel da? Ja. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hadde han knipsa en sigg i trynet ditt hadde jeg forstått da, men men, du har vel dine egne meninger om røykere. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Synes det er dårlig gjort, men som mange sier her - et bra tiltak. Endelig noen som innfører konsekvenser for å bryte reglene. Men det verste her er at dere har bidratt til turen og. 2000 høres da veldig lite ut. Vet du hvor mye penger det var til sammen som var samlet inn? Men et poeng er vel også at bråkmakerne gjerne tar pliktene sine i den saken også ganske lett. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Det var litt over 90 tusen, og skolen betalte resten. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 og hvor mange er det på trinnet? Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ekke helt sikker, men litt over 70 elever Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke nødvendigvis det å røyke som er dårlig oppførsel, men det å røyke når du er gitt beskjedd om at du får røyke (både gjennom lover (ja de er der av en grunn) og skolens reglement). Men jeg er fortsatt enig med deg, det å nekte deg og de andre klassetur er helt feil, og skolen har tydeligvis ikke lov til å nekte deg. Mener det er dårlig gjort av skolen, og dere har i alle fall krav på å få pengene tilbake (egentlig mener jeg dere burde få pengene tilbake pluss erstatning, ettersom dere gikk glipp av mye av det sosiale) Herr Brun Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Der er den virkelig grunnen for å klage. Dere har jo fått _alt_ for lite. (hvis dere har arbeidet likt som de andre that is) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå