Gå til innhold

Urettferdig utvelgelse til avslutningsklassetur

Bansh

Anbefalte innlegg

Men nå jobbet de jo for å få være med på en tur.. Og alle som har bidratt bør få noe for det...

De har jo fått bowlingtur, og jeg antar de får en del fri også..

*Sette ting på spissen*

De har mistet verdifull undervisningstid de faktisk hadde krav på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå jobbet de jo for å få være med på en tur.. Og alle som har bidratt bør få noe for det...

De har jo fått bowlingtur, og jeg antar de får en del fri også..

Joda, jobbe hardt for en tur på bowlingen..? De fikk under 200 per person, dvs jobbing i ca 2-3 timer, avhengig av timelønn.

Tur til Sverige og tur til bowling, er IKKE det samme.

Lenke til kommentar
Har du noen dokumentasjon for at han i det hele tatt har rett på det?

I følge fylkesmannen i fylket til Pakkis, samt rektoren hannes, har han krav på det. Det bør da være godt nok.

Sier "pakkis", ja.

Man skal holde seg for god til å forhåndsdømme, men se på følgende kjennsgjerninger.

1. Brukeren kaller seg for "pakkis", men er ikke av utenlandsk opprinnelse.

2: Det første signalet brukeren sender ut, er signaturen hans:

"Hardcore pakkis

F**N ta deg!"

3: Brukeren har oppørt seg så dårlig at han blir nektet å være med på klassetur.

Dette er ting som får varsellampene til å lyse. Så er det også det som noen nevnte, nemlig at fylkesmannen ikke har noe med kommunale skoler å gjøre.

Lenke til kommentar
Grunnen til at villmenn ikke bør være med på klassetur;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=280331

Egentlig har ikke villmenn noe på skolen å gjøre, de bør sitte i fengsel.

Ja, sett barn på 12 år i fengsel.

Er nok ganske mange 12-åringer som hadde hatt godt av å sitte i ungdomsfengsel. Jeg bryr meg ikke om hvor de er, så lenge de ikke plager meg eller andre rettskafne mennesker.

Leif EDITmoen

Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar

Er nok ganske 12-åringer som hadde hatt godt av å sitte i ungdomsfengsel. Jeg bryr meg ikke om hvor de er, så lenge de ikke plager meg eller andre rettskafne mennesker.

Out of Sight, Out of Mind.

Lenke til kommentar
Hva er disse meningsløse anmerkningene du snakker om, de pleier vanligvis å komme for en grunn.

Forstår skolen godt som ikke tar med elever som ikke klarer å oppføre seg etter reglene, da skolen faktisk er ansvarlige for elevene. Og det er "umulig" å ha ansvar for noen som ikke gidder å følge reglene.

enig. jeg syntes det var helt greit av klassen din å gjøre det slik som de gjorde. klarer du ikke å oppføre deg burde du og de andre bli straffet for det, og dette ble den straffen.

da er moralen:

håper du lærer til neste gang :p

Lenke til kommentar
ADHD tar gjerne av med alderen, og jeg regner med at du er litt eldre enn disse ungdomskoleelevene. I tillegg har de trolig en del hormoner i aktivitet for tiden (noe alle andre på den alderen også har). Jeg forsvarer det ikke hvis de gjør noe gale, for man mister ikke evnen til å tenke selv. Men hvis disse har blitt satt ned av grunner som kunne vært forhindret ved medisinering, f.eks dårlig konsentrasjon i timene (dette er som regel det eneste lærerne "vet om", så anmerkninger for dette bør hvertfall ikke forekomme så ofte), glemt lekser/bøker (selvfølgelig i moderate mengder), med mer. Altså, de skal fungere på lik linje med andre elever, men om de glemmer å ta medisiner, bør de ikke straffes ytterligere for dette (for enkelte skal det visst nok være ganske fortvilende å glemme det).

Nå vet jeg ikke hva anmerkninger ADHD-folkene her har fått. Så jeg skal ikke forsvare de sånn helt uten videre, jeg vil bare forsvare ADHD-personer generelt. På ungdomskolen jeg gikk på skulle det bare 5-6 anmerkninger til for å gå ned, og fikk man 5-6 var det ned med en gang, de tok ikke hensyn til hvordan du var, eller hvilke anmerkninger det var.

Man har ADHD hele livet, men den "avtar" etter hvert. Man mister ikke en diagnose, med mindre legene har gjort en feil. Personer med ADHD tenker klart(selvfølgelig?) selv, men mange bruker diagnosen sin som en unnskyldning for å slippe unna ting.

Har man medisiner, og unngår å ta dem, er det din egen skyld.

Lenke til kommentar

Er nok ganske mange 12-åringer som hadde hatt godt av å sitte i ungdomsfengsel. Jeg bryr meg ikke om hvor de er, så lenge de ikke plager meg eller andre rettskafne mennesker.

Leif EDITmoen

Ta deg en tur i parken, lukt på blomstene og blunk et par ganger med øynene så får du kanskje fargesynet tilbake. Verden er ikke svart-hvit vet du.

Lenke til kommentar
Disse 13 kan være grunnen til at trinnet i det hele tatt kan dra på turen. Hadde grunnen vært at de som ikke fikk være med ikke hadde jobbet for det hadde jeg skjønt det bedre

Hvorfor det? Det er ingen regler på at de som ikke har God i oppførsel ikke kan være med på tur, men motsatt. Hadde alle dratt på tur, hadde de med NG og LG i oppførsel blitt sendt hjem på egen regning hvis dem hadde brutt reglene.

Lenke til kommentar
Urettferdig? Og hva så? Skjønner ikke problemet, etter ganske mange år har jeg faktisk lært at livet er urettferdig.

Det å jobbe for andre og ikke få dratt nytte av det, kalles i Norge for dugnad.

Det at du ikke klarer å oppføre deg slik at andre vil ta ansvaret for deg, er ditt problem, og ikke andres.

Synes det er fint at en skole viser hva som godtas og ikke godtas. Venn deg til det, slik er det siden i livet også.

men det er ikke sånn at halvparten av de som jobber blir belønnet med ferie langt vekk, mens den andre halvparten som har røyka litt osv bare får en hamburger...

Lenke til kommentar

Dessuten er det svært vanlig at de som er bøller og snyltere tar lett på jobbingen når det går til en felles kasse, som de likeså godt kan snylte på. Kanskje fikk de 13 ikke mer enn 2.000 kr, fordi de ikke hadde tjent mer enn det til sammen.

Lenke til kommentar

[svar til qoute]Helt enig, hvorfor ikke ta det enda lengre? Barnehage politi er en god ide, "heller du saft på gulvet en gang til er det rett i kasjotten!"

Syntes man burde skille mellom bøller, som plager/mobber bråker og utsetter klassen for en sikerhets risiko og De som har fått mer uskyldige anmerkninger (som ikke går utover andre i stor grad), som små snakking og røyking.

Vet ikke så mye om hvaslags type tråderstarter er, men hvis det jeg leser er riktig, så virker det mer som om de tøffel-kriminelle og problembarna har blitt satt i samme bås. Hvor strenge, sære eller kjipe læreerne er varierer fra skole til skole så det er litt feil etter min mening å dra konklusjoner av personer etter bare å ha lest han/hun antar å få NG i orden.

Ps. Blir utrolig provosert når andre i denne tråden kaller folk problembarn uten å ha noe særlig med konkret info, jeg kjenner flere som har fått bunn ordens karakter pga. sære lærere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...