Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fysisk harddiskkræsj og redning av data

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått vite at harddisken min er fysisk ødelagt og naiv som jeg er ("slikt skjer jo aldri med meg....") har jeg ikke tatt backup av filene som lå der. Problemet er at jeg har enkelte ting der som jeg MÅ ha ut, da det er snakk om viktige dokumenter og annet av relativt høy verdi.

Videre vet jeg at det er enkelte firmaer som spesialiserer seg på "restverdiredning" etter slike kræsj og kan få ut data av harddisken, men jeg vet ikke hvem det er eller hvordan jeg får tak i dem. Noen her som vet hvilke firmaer det er snakk om og hvordan jeg får tak i dem?

JA, jeg vet at det kan bli mange nuller i timeprisen for slikt, men trust me, det ER så viktig.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis lesehodet skraper nedi platene, må du ikke finne på å gi strøm til harddisken! Da mister du garantert mere data!

Ibas kan redde ut data ja, men det er et billigere firma her i landet som utfører de samme tjenestene. Husker desverre ikke navnet på dem.

Firma

Jo fant dem likevel. Tror det er dem.

Lenke til kommentar

En venn så på den og sa at det ikke er snakk om korrupte filer, virus eller andre "trivielle" saker, men at den er fysisk kaputt og at det eneste som kan gjøres er å sette eksperter på saken.

Nå er jeg ikke veldig stødig innen data og siden det er såpass sent kan jeg ikke ringe han, men det var snakk om at noen hoder (husker ikke hva slags :roll: ) lagde en høy lyd og at det ikke lar seg gjøre å kopiere, endre, fjerne eller på annen måte bruke filene på harddisken før PCen restarter seg.

Har kontaktet AuthenTec og spurt med dem, samt at jeg har tatt notat av de andre URLene dere har foreslått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...